[arabier] Shatia .... The Story Continues ......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 23:42

Hopen dat er een leuk veulentje uitkomt!
Succes!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 00:00

Het is de combinatie die me boeit,en niet geschoten is altijd mis.
Laat ik de eerste zijn en zoals het vaak gaat in arabierenland,voorstanders en tegenstanders heb je altijd.
En dat maakt ook niet uit,we nemen de gok voor deze zeer aparte combi.
Hoe dan ook knap of lelijk de liefde voor het veulen zal er heus zijn en oprecht.
Nogmaals bedankt voor alle voorspoedige betuigingen.

P.s
Weer een nieuwtje het kan niet op.

Per oktober neem ik Shatia weer terug op de manege chardon en zal ik haar weer dagelijks zelf gaan trainen.

Bij deze wil ik Samantha fischer super bedanken voor de trainingsperiode tijdens de shows.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:42

Hee Riccardo, rijdt je Shatia eigenlijk ook zelf?

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 18:12

Franca schreef:
Hee Riccardo, rijdt je Shatia eigenlijk ook zelf?


Franca shatia is net pas onder het zadel en samantha heeft er al diverse malen opgezeten en gestapt aan longeerlijn.
De komende periode gaan we dit proberen uit te bouwen en hopen dan voor de dracht al te kunnen rijden het lichtere werk.

Franca zelf ben ik geen dressuur rijder maar vindt het rijden voor de lol belangrijk.
Lekker een buitenritje dat is wat ik leuk vindt.
Qua dressuur zal Gabriella de vrije hand hebben met Shatia.
En zullen we kijken hoe Shatia daar in zal presteren.
Voor de rest zien we wel wat de toekomst brengt en kijk wat dat betreft altijd van dag tot dag.

Hopende je hiermee je vraag te hebben beantwoordt

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:17

Alvast veel succes met de dekking! En uiteraard met het rijden Lachen

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:40

Ha die youko tijd niet gehoord en gezien.
Hoe gaat het ?????
Zoals je ziet is er het 1 en ander gebeurt en wordt shaat in april gedekt.
spannend hoor.
En jij waar ben jij zoal mee bezig geweest.
Heb het filmpie laten staan zodat die link blijft werken

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:07

Haaaii, ja ik weet het Lachen. Ik ben op vakantie geweest en ben pas een weekje thuis, natuurlijk gelijk een jetlag en ziek geworden door het temperatuurverschil . Ben vandaag en gisteren ook op stal geweest, Tica heeft wat probleempjes met haar oogjes, maar dat moet weer goedkomen .
Ik heb het gelezen, Rih Al Tariq heb ik een aantal keer gezien op shows, zo ook in Parijs Lachen, mooie hengst hoor! En heel leuk onder het zadel, vooral met zijn mooie bruine uitrusting Knipoog. Rih Al Tariq x Shatia moet vast iets leuks uit komen. Heb je al wat namen in gedachte Knipoog? Of ben ik er erg vroeg mee Lachen? Bedankt, heb nog vaak naar dat filmpje gekeken toen ik in Azië zat! Misschien dat ik je nog eens tegenkom bij de stallen...

majid
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:28

en ik ben het daar in zijn geheel niet mee eens, ik heb hem gisteren gezien en die bult zoals jullie die zo plastisch omschrijven, is nu beduidend meer in de breedte aan het ontwikkelen.Ik ben benieuwd, hoe hij het in het voorjaar gaat doen en over het veulen....ik zie wel wat in die twee
Dit als een reactie op de opmerkingen van Franca en Arabica..maar smaken verschillen nu eenmaal.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:48

Majid bult of geen bult,
Het word een gok waar velen in arabierenland nieuwschierig naar zijn dat weet ik zeker.
Smaken verschillen inderdaad en dat is iedereens goed recht.
Ben zeer blij dat iedereen toch positief reageert .
Het is gewoon een aparte combi die mij zo nieuwschierig maakt.
Het duurt nu nog heel lang maar zoals velen weten dagen vliegen voorbij zowel maanden en jaren,dus geniet nu want later is meestal te laat.
Tariq liep trouwens super in de les gisteren onder leiding van paulien chardon.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:54

Nog even een nieuwe foto die jullie nog niet hebben gezien

Afbeelding

Arabica
Berichten: 37
Geregistreerd: 17-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:01

majid schreef:
:n en ik ben het daar in zijn geheel niet mee eens, ik heb hem gisteren gezien en die bult zoals jullie die zo plastisch omschrijven, is nu beduidend meer in de breedte aan het ontwikkelen.Ik ben benieuwd, hoe hij het in het voorjaar gaat doen en over het veulen....ik zie wel wat in die twee
Dit als een reactie op de opmerkingen van Franca en Arabica..maar smaken verschillen nu eenmaal.


Majid (van Rih Majidah misschien?)
Misschien een beetje bevooroordeeld.
Ik vind zijn hoofd gewoon niet mooi (dan kan de jury hem natuurlijk wél mooi vinden) maar ik niet. Smaken verschillen nu eenmaal, dat is maar goed ook.
Moeder's geeft ook 60% door, vergeet dat niet. Veel succes hoor.

Riccardo, waarom zo serieuze praat ???

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:10

Ach ja.....mijn opmerking was puur op basis van die laatste foto van Tariq. Ik heb hem niet IRL gezien en misschien zou ik zijn hoofdje dan wel veel mooier vinden hoor!!! Maar ik geloof zeker wel in de combi Shaat-Tariq, alleen al omdat Shaat zo'n prachtige merrie is. Dat gaat vast helemaal goedkomen en wat Riccardo al zei.....mooi of niet....het veulen zal alle liefde krijgen en is dat meer dan waard!! Als het karakter maar goed is.

Riccardo, leuk dat je ook wat gaat rijden op Shaat. Ik ben ook geen dressuurruiter en rijdt ook vooral voor de lol (bosritjes etc). Dat lijkt mij voor de paardjes ook zeer plezierig! Al zou ik noooit op Cheyenne kunnen rijden....ik geniet met volle teugen van haar! Alleen al naar haar kijken geeft een geluksgevoel *LOL*

Ja, Riccardo, weet je al namen voor het veulen??? Ik heb zelf al eens nagedacht over namen voor mijn toekomstige veulen van Cheyenne...kon het niet laten Tong uitsteken

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:11

Oja, superfoto van Shaat die laatste! Wat een prachtige bewegingen heeft Samantha toch Tong uitsteken.....ze vliegt!!!! Hihi....zo hard kunnen wij niet hoor!!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:37

Beste arabica,
Weet niet op welke zin je doelt van dat serieuze praat maar af en toe is een keer serieus zijn kan geen kwaad.

franca,
Heb nog echt niet er over nagedacht,eerst maar eens kijken of de dekking slaagt en als ze drachtig is dan gaan we pas brainstorm.
Maar het moet echt een aparte naam gaan worden vindt ik.

P.S
Waarom zou jij nooit op cheyenne kunnen rijden?

Franca schreef:
Oja, superfoto van Shaat die laatste! Wat een prachtige bewegingen heeft Samantha toch Tong uitsteken.....ze vliegt!!!! Hihi....zo hard kunnen wij niet hoor!!


Oh nee let maar eens op mij volgende week.
haha

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:41

Riccardo, dat van dat niet kunnen rijden was slechts een voorbeeld om aan te geven dat alleen al het "hebben" van Cheyenne mijn geluk bepaald....rijden is niet het belangrijkste.

Ik kijk uit naar jouw sierlijke bewegingen.....Tong uitsteken

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 02:15

riccardo schreef:
Oh nee let maar eens op mij volgende week.
haha


Wees maar niet bang, Knipoog zullen we zeker doen Haha!

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 08:56

Arabica schreef:
Maar dat is mijn mening. Ik hoop Riccardo dat je er een leuk veulen uit fokt, hij/zij zou één van de eersten zijn.


Hij zal de eerste zijn...... Jammer, maar deze hengst heeft nog steeds geen nakomelingen voortgebracht, terwijl hij al enkele jaren goedgekeurd is en ook al de nodige shows op zijn naam heeft staan.

Ik hoop dat het een topper(!) wordt, die zowel trekjes van papa en mama heeft. Matthieu, gefeliciteerd met deze mooie aanwinst voor je hengst!!

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:05

riccardo schreef:

Bij deze wil ik Samantha fischer super bedanken voor de trainingsperiode tijdens de shows.


We hebben het hardstikke graag gedaan, Riccardo. Shaatje is een hele fijne merrie om mee te werken en een plaatje om te zien. We hopen dat je heel veel plezier met haar zult gaan beleven, en als je hulp nodig hebt, zitten we 5 minuutjes bij je vandaan!!

We vinden het jammer dat ze weggaat, maar ik ben er zeker van dat we haar met regelmaat zullen blijven zien.

Inmiddels is haar box weer voorzien van een andere merrie ( per 1 oktober dan), een Nadir I dochter, die begin januari haar veulen zal krijgen en beiden zullen waarschijnlijk naar de show gaan komend jaar.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:06

majid schreef:
:n en ik ben het daar in zijn geheel niet mee eens, ik heb hem gisteren gezien en die bult zoals jullie die zo plastisch omschrijven, is nu beduidend meer in de breedte aan het ontwikkelen.Ik ben benieuwd, hoe hij het in het voorjaar gaat doen en over het veulen....ik zie wel wat in die twee
Dit als een reactie op de opmerkingen van Franca en Arabica..maar smaken verschillen nu eenmaal.

Zo L. heb je ook bokt gevonden? Maar vind het lief, dat je het voor "Rikkie"opneemt. Het hoofd op de gezamelijke foto is niet meer van deze tijd, al kreeg hij met dat hoofd ook nog 19 op type en hoofd hals, dus gelukkig dat smaken sterk verschillen. Maar de meest recente foto toont al aan, dat het hoofd van Tariq enorm in (positieve) ontwikkeling is. Het is de foto van Tariq met Bianca er op. En Josje, dat vet valt wel mee, maar elk grammetje is er sneller afgetraind, dan eraan. Er is gisteren iemand(dierenarts) van Pavo geweest en heeft hem eveneens bekeken, maar raadde mij aan hem zo te houden, daar er gekeken wordt naar de ontwikkeling rondom de borstkast en deze werd heel goed bevonden. Maar Erik zal dat in de toekomst wel nauwlettend in de gaten houden.

Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:10


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:20

Ik heb die namen link eens geprobeerd, maar er komen wel heeeele vreemde namen uit hoor.. Tong uitsteken

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:24

Ja ik ook wel hele vreemde namen ja.
Maar Ella bedankt voor deze link het helpt wel een handje.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:07


Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:01

De naam van het (eventuele) veulentje, want jullie lopen zo ver op de werkelijkheid vooruit, zal met zorg en "Arabisch verantwoord"gekozen worden.