haflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:22

eej ga eens op www.2dehands.nl kijken veel ponys uit belgie die niet zo heel veel kosten. maar wel hartstikke goed zijn!!! en lief Lovers

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:03

ik zal daar wel met MSNertje kijken!!

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:48

newforestlover schreef:
Ik zou als eerste paard geen Haflinger kopen aangezien ik vind dat ze een nogal sterk karakter hebben, zoek gewoon een leuke nrps en spaar nog wat door


Dit vind ik nou nergens op slaan. Haflingers zijn hele leuke pony's en ik ken veel mensen die als 1e pony een haflinger hebben gekocht. Maar goed ik respecteer je mening wel hoor. Haflingers kunnen best eigenwijs zijn.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:10

dat dacht ik ook daarom zochten we ook een haflinger maar we hebben nu al een fjord

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:29

De Haflinger van Beppie uit Opperdoes staat te koop, misschien is dat wat voor jullie Verward

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:31

andor"]
[quote="newforestlover schreef:
Ik zou als eerste paard geen Haflinger kopen aangezien ik vind dat ze een nogal sterk karakter hebben, zoek gewoon een leuke nrps en spaar nog wat door


Dit vind ik nou nergens op slaan. Haflingers zijn hele leuke pony's en ik ken veel mensen die als 1e pony een haflinger hebben gekocht. Maar goed ik respecteer je mening wel hoor. Haflingers kunnen best eigenwijs zijn.
[/quote]

Ze kunnen ook flink eigenwijs zijn en ik denk niet dat iemand van 11/12 jaar zo'n pony goed kan aanpakken.
Natuurlijk zijn Haflingers leuke pony's, ik heb er zelf ook een.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:40

[quote="marianneke"]ik wilde ook altijd een paardje en mijn ouders zeiden altijd nee en daar ben ik achteraf ook heel erg blij mee want het is gewoon niet te toen als je ouders er niet achter staan. Ik ben nu 17 en ik werk, en heb sinds twee maanden mijn eigen paarjde (ook nog een haflinger) en ik kan je wel vertellen dat ik elk eurootje moet omdraaien maar ik heb het er voor over.

'ben ik het helemaal mee eens, ik had precies hetzelfde en ben achteraf blij dat ik geen pony gekregen heb want had het helemaal niet gekund. je moet echt een goed idee hebben wat het kost, voor een ingereden haflinger betaal je al gauw 1300,- en dan zijn ze vaak niet eens verkeersmak, als je één wilt die echt wat kan(dresuur) en verkeersman gaan ze al snel naar de 2000 euro.

wat een schijntje is bij wat je betaalt aan het onderhoud al snel 300-400 euro, en dan is het makkelijkst dat je hem op een pensioenstalling hebt, want anders komt daar afrastering/trekker(waar je ook iemand voor moet hebben die weet hoe het moet) en toebehoren/gebruiksspullen als zadels etc. bij....

nee als ik jou was zou ik een leuke verzorgpony zoeken en wachten met een eigen paard tot je aan het werk bent en op jezelf woont...

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:47

newforestlover schreef:
Ik zou als eerste paard geen Haflinger kopen aangezien ik vind dat ze een nogal sterk karakter hebben, zoek gewoon een leuke nrps en spaar nog wat door


als je voor het goedkoopere gaat FJORDEN!!!!!!! OK dan! !!!!!!!niet duur(wel dus maar tegenover andere rassen)maar het paard tot daar toe maar dan nog een zadel!!! Boos! mijn vriendin heeft meer voor het zadel betaalt dan voor de fjord Verward denk er nog maar eens goe over na!!!!!

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:28

newforestlover"]
[quote="andor"][quote="newforestlover schreef:
Ik zou als eerste paard geen Haflinger kopen aangezien ik vind dat ze een nogal sterk karakter hebben, zoek gewoon een leuke nrps en spaar nog wat door


Dit vind ik nou nergens op slaan. Haflingers zijn hele leuke pony's en ik ken veel mensen die als 1e pony een haflinger hebben gekocht. Maar goed ik respecteer je mening wel hoor. Haflingers kunnen best eigenwijs zijn.
[/quote]

Ze kunnen ook flink eigenwijs zijn en ik denk niet dat iemand van 11/12 jaar zo'n pony goed kan aanpakken.
Natuurlijk zijn Haflingers leuke pony's, ik heb er zelf ook een.
[/quote]

O ik had niet precies meegekregen hoe oud ze was, maarja ik weet dat sommige haffies best sterk en zwaar zijn en natuurlijk niet te vergeten eigenwijs maar ze moet het toch zelf bepalen. Maar 11/12 jaar is toch al best jong om al je eigen pony te hebben. Misschien als ze het samen met iemand anders doet dat ze dan wel een haffie kan nemen. Dan bedoel ik gewoon iemand die d'r helpt en die dan als het even kan ook wat ouder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:29

Vel succes ermee, ik denk niet dat je voor dit bedrag een haffie kunt krijgen.

Misschien een veulen ofzo.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:32

newforestlover"]
[quote="andor"][quote="newforestlover schreef:
Ik zou als eerste paard geen Haflinger kopen aangezien ik vind dat ze een nogal sterk karakter hebben, zoek gewoon een leuke nrps en spaar nog wat door


Dit vind ik nou nergens op slaan. Haflingers zijn hele leuke pony's en ik ken veel mensen die als 1e pony een haflinger hebben gekocht. Maar goed ik respecteer je mening wel hoor. Haflingers kunnen best eigenwijs zijn.
[/quote]

Ze kunnen ook flink eigenwijs zijn en ik denk niet dat iemand van 11/12 jaar zo'n pony goed kan aanpakken.
Natuurlijk zijn Haflingers leuke pony's, ik heb er zelf ook een.
[/quote]

Iemand van 11/12 is niet zo slim nee, daar spelen sommige haffen gewoon spelletjes mee en daar zijn ze te sterk voor. Maar iedereen die ouder is kan er een leuke eerste pony van hebben.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:34

missnynke"]
[quote="marianneke schreef:
ik wilde ook altijd een paardje en mijn ouders zeiden altijd nee en daar ben ik achteraf ook heel erg blij mee want het is gewoon niet te toen als je ouders er niet achter staan. Ik ben nu 17 en ik werk, en heb sinds twee maanden mijn eigen paarjde (ook nog een haflinger) en ik kan je wel vertellen dat ik elk eurootje moet omdraaien maar ik heb het er voor over.

'ben ik het helemaal mee eens, ik had precies hetzelfde en ben achteraf blij dat ik geen pony gekregen heb want had het helemaal niet gekund. je moet echt een goed idee hebben wat het kost, voor een ingereden haflinger betaal je al gauw 1300,- en dan zijn ze vaak niet eens verkeersmak, als je één wilt die echt wat kan(dresuur) en verkeersman gaan ze al snel naar de 2000 euro.

wat een schijntje is bij wat je betaalt aan het onderhoud al snel 300-400 euro, en dan is het makkelijkst dat je hem op een pensioenstalling hebt, want anders komt daar afrastering/trekker(waar je ook iemand voor moet hebben die weet hoe het moet) en toebehoren/gebruiksspullen als zadels etc. bij....

nee als ik jou was zou ik een leuke verzorgpony zoeken en wachten met een eigen paard tot je aan het werk bent en op jezelf woont...


Betaal jij per maand 300-400 euro? Lachen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:10

nee omdat ik ze bij huis heb staan, en geen huur heb van het land
ik betaal in de winter 125 euro aan voer en onderhoud, verder komen daar andere spulletjes overheen.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:04

mijndario"]
[quote="newforestlover"][quote="andor"]
[quote="newforestlover schreef:
Ik zou als eerste paard geen Haflinger kopen aangezien ik vind dat ze een nogal sterk karakter hebben, zoek gewoon een leuke nrps en spaar nog wat door


Dit vind ik nou nergens op slaan. Haflingers zijn hele leuke pony's en ik ken veel mensen die als 1e pony een haflinger hebben gekocht. Maar goed ik respecteer je mening wel hoor. Haflingers kunnen best eigenwijs zijn.
[/quote]

Ze kunnen ook flink eigenwijs zijn en ik denk niet dat iemand van 11/12 jaar zo'n pony goed kan aanpakken.
Natuurlijk zijn Haflingers leuke pony's, ik heb er zelf ook een.
[/quote]

Iemand van 11/12 is niet zo slim nee, daar spelen sommige haffen gewoon spelletjes mee en daar zijn ze te sterk voor. Maar iedereen die ouder is kan er een leuke eerste pony van hebben.
[/quote]

dus wij zijn gewoon niet slim en niet sterk???

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:33

een gemiddelde 11-jarige is idd niet slim en sterk genoeg, je poedersuiker er misschien fijn op rondhobbelen, maar als een haf het inde kont zet (das geloof ik een friese uitdrukking, snappen jullie wat ik ermee bedoel) dat redt een 11-jarige het niet....

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:24

ze zeggen dat niet iedere Haf een goede kinderpony is en met 12 jaar ben je nog steeds een kind. Gelukkig heb ik het tot nu toe getroffen want
er rijden meiden van 7 jaar op Wjukkel. Lovers

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:23

dat is toch jou nieuwe haflinger?? wjukkel
maar ok ik begrijp barb

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:35

Tja, als haffen wat willen...dan doen ze het gewoon.
Daar zijn ze sterk genoeg voor. dus moet je het slim spelen en je haf net een stapje voor zijn. Ik ben 14 en heb een haf die mij ook weleens uitprobeert. Na een weekje ruiterkamp (en zeer goed les gehad) snap ik mijn pony nog beter Lachen

robir

Berichten: 327
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:11

mijndario heeft wel gelijk je moet geluk hebben met zo‘n goedkope haf
maar veel geluk met et zoeken naar een fijne haf