Wat Vind Jij Van De Fries ???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike333
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:27

IK vind de Fries super ze zien er mooi uit ze zijn lief en rijden heel lekker
een super ras!!!!!!!!!

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:38

Folkert353 schreef:
Sorry Fasel, maar kun je niets originelers bedenken!!!!!!!!
Boos! Kan mij zo ergeren aan die standaarduitdrukking "friezen horen voor de kar" en alles wat daarop lijkt.
misschien moest je je eerst eens iets meer in de friezen verdiepen voordat je dit soort opmerkingen plaatst.
Ooit gehoort van ADEL 357..... heeft al genoeg warmbloeden verslagen in de Prix st. George!!!!!
Dus denk ik dat de fries ook onder het zadel steeds meer tot zijn recht komt.

sommige dingen zijn moeilijk te accepteren Fasel, maar je moet wel met je tijd mee blijven gaan. Friezen zijn al lang niet meer alleen karrepaarden!!!!!! Boos! Boos!


Ben ik het helemaal mee eens!!! OK dan!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:12

Heey,
ik las me net toch een niet zo inteligente opmerking,
zoiets van ik wil geen fries, geef mij maar een warmbloed!
Dan moet ik diegene spijtig nieuws gaan vertellen, maar een
fries is wel degelijk een warmbloed!!!!
Groetjes Bar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:18

Maar qua karakter toch echt anders.

En waarom zou iemand niet mogen zeggen dat ze een fries mooi vind voor de kar?
Daar is toch niets mis mee.
En wees eerlijk, een mooi dubbelspan friezen is toch schitterend.

Ann

Berichten: 13306
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:18

Folkert353 schreef:
Sorry Fasel, maar kun je niets originelers bedenken!!!!!!!!
Boos! Kan mij zo ergeren aan die standaarduitdrukking "friezen horen voor de kar" en alles wat daarop lijkt.
misschien moest je je eerst eens iets meer in de friezen verdiepen voordat je dit soort opmerkingen plaatst.
Ooit gehoort van ADEL 357..... heeft al genoeg warmbloeden verslagen in de Prix st. George!!!!!
Dus denk ik dat de fries ook onder het zadel steeds meer tot zijn recht komt.

sommige dingen zijn moeilijk te accepteren Fasel, maar je moet wel met je tijd mee blijven gaan. Friezen zijn al lang niet meer alleen karrepaarden!!!!!! Boos! Boos!


Iedereen heeft recht op een eigen mening, ook al is die anders dan de jouwe Lachen

Folkert353

Berichten: 77
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:07

natuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben, maar het is gewoon een feit dat de fries ook onder het zadel steeds meer tot zijn recht komt.

Folkert353

Berichten: 77
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:08

alleen is het moeilijk om je fries tot zijn recht te laten komen als je zelfs juryleden treft die van mening zijn dat een fries onder het zadel niet tot zijn recht komt, en vinden dat ze voor de kar horen....

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:05

Ook Friezen kunnen topsport lopen onder het zadel, er wordt ook steeds meer op gefokt. Ik heb zelf een rijpony, maar als ik een baan heb komt r echt wel een friese hengst bij, ik vind ze geweldig, niet alleen mooi, maar ze hebben gewoon vaak een superfijn karakter.

Ann

Berichten: 13306
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:55

Ik zal de laatste zijn die ontkent dat een Fries niet onder het zadel kan, we hebben zelf een hele mooie rijtypische Friese ruin, alleen sommige mensen vinden het ook een heel mooi koetspaard en daar is niks mis mee Lachen

Het karakter is idd superfijn OK dan!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:32

Tja, sommige mensen blijven in het verleden hangen!!
De allereerste friezen waren geeneens karrepaarden, maar slanke rij-paarden!!
Toen zijn ze ze zwaarder gaan fokken voor het werk op het land, maar vandaag de dag gaat men weer terug naar het "oude" friese paard, terug naar het slanke paard!
Zelf vind ik de fries helemaal geweldig en onder het zadel vind ik em pas echt tot uitdrukking komen! Zo statig!
En idd kijk eens naar ADEL!
Ook is een fries geen koudbloed.....allang niet meer, er is namelijk van oudsher warmbloed ingefokt, dus het is zeg maar een lauwbloed..haha!
Maar goed, nogmaals ieder z'n eigen keus, maar astjeblief niet van die simpele opmerkingen van een fries hoort voor de kar, een fries is traag, een fries is zwaar, een fries is blablablablabla!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:52

Sorry Folkert, het is mijn mening en die ga ik niet veranderen omdat anderen vinden dat het niet origineel is. Dit is de manier waarop ik tegen een fries aankijk. Sorry als je dat niet kunt respecteren. Vind ik jammer want er wordt hier gevraagd wat je van een fries vindt. Nou, dit dus.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:52

trouwens, de ouders van mijn vriend hebben friezen. Fokken er ook mee. Zijn ook rastypisch. Ik geef toe, heb er niet veel verstand van maar in welke vorm ik de fries ook zie, ik vind ze niet mooi onder het zadel.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:54

en nog even een psje. Over het verleden. Nee, ik blifj niet aan het verleden hangen. Ook de friezen die rijtypisch gefokt zijn. Het spijt me maar ik vind ze gewoon niet mooi onder het zadel. Ik vind ze mooi voor het rijtuig. Misschien dat dat nog komt, en ik mijn mening bijstel maar op het moment vind ik een fries onder het zadel niet mooi. Sorry is niet vervelend bedoeld. Slechts mijn mening waarvan ik hoop dat jullie hem kunnen respecteren. Zeker niet bedoeld om de Fries te beledigen want verder zijn het prachtige dieren.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:11

Ik vind Friezen niet echt boeiend.
Vind ze niet mooi en onder zadel kunnen ze bij sommige mensen mooi lopen, maar meestal is het bagger. Kleur is saai zwart, nooit een andere kleur gezien (vind ik saai).... En in de zomer viezig bruin. Niet echt mooi op dat moment
Je ziet meestal meer haar dan Fries als je een fries ziet. Voorpluk tot op de grond. Manen tot op de grond, staart als een sleep van 2 meter en sokken van een meter lang.
Maar ieder zijn mening, gelukkig bestaan er verschillende meningen in de wereld, anders was het maar saai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:20

Ik heb er een jaar mee gewerkt en dat is me absoluut niet bevallen
Voor mij geen Friezen, niet onder het zadel en niet voor de wagen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:16

Slome, zwaargebouwde paarden die in het weiland thuis horen Haha!
sorry hoor, sommige friesen vind ik echt super mooi!
( de compacte, kleine hengsten ) maar de meeste vind ik niets.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:04

ik vind alleen het ouderwetse type fries super, de luxe types zijn voor mij geen friezen meer, en sommige zijn gewoon een schande voor het ras.
maar ja ieder zijn smaak.
Ik heb zelf 2 friezen, het echte ouderwetse type, echt mijn droompaard en haar sterdochter, veel lichter van type die ik zelf eigenlijk niet echt mooi vind.
nee een fries moet kracht uitstralen, veel behang hebben en geheven gangen.

MoNzA

Berichten: 90
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:12

heey ik vind friesen helemaal te gek een fries staat bij mij op nummer 2 ik vind opzich een tinker leuker. maar ja mijn smaak xxx monza lover

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:41

prachtig ze lopenheel mooi en zien er sierlijk uit verder is de fries 1 van mijn lievelingsrassen