Welk tinkermaandblad wordt het meest gelezen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

welk tinkermaandblad lees jij?

tinkerland
10 (25%)
battie
6 (15%)
beide
8 (20%)
geen
16 (40%)

Totaal aantal stemmen: 40


Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:51

De Battie natuurlijk want in het volgende nummer verschijnt een exclusief interview met Leon *LOL* . Erug leuke mensen in de redactie trouwens Haha! !!!!!
Tinkertales zegt me helemaal niets?
Tinkerland vind ik ook leuk omdat daar wat meer in kan/mag dan in een officieel stamboekblad (interviews met handelaren, erg interessant!)

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:52

djenny schreef:
de battie is er voor iedereen en gewoon informatief al klopt het niet altijd en tinkerland is alleen maar truusje en haar tinker klaasje en zijn tinker en klaasje en haar boerderij daar wordt je toch wel een keer simpel van


Misschien zou je het een keer moeten lezen dan zou je weten wat erin staat!

djenny
Berichten: 9
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:54

nee, zo erg is het nou ook weer niet maar ik ben gewoon lid van de battie en daar staat voor mij meer dan genoeg informatie in en dat is er voor iedereen. de boerderij en het tweespan heb ik wel gehad. informatieve dingen vind ik veel leuker. maar voor iedereen wat
maar het lijkt me wel een keer leuk om dagtochtjes met elkaar te maken. op zo'n keuring kom je elkaar wel tegen maar die georganiseerde ritten zijn ook heel leuk.want als er animo voor is dan dat ook bij ons in aalsmeer daar heb je het amsterdamse bos.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:47

Ik heb nog nooit ééntje van alles gezien, laat staan lezen . Vind ik wel jammer, want hoe moet je een keuze maken als je nooit eentje hebt in je handen gehad Verward

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:55

Moeilijke keuze Lachen Ik schrijf samen met Esmeralda de informatieve stukjes over de handelaren/tinkerbedrijven in Tinkerland en sta binnenkort maar liefst twee keer in de Battie... Eerst het interview dankzij Diny en daarna een zelf geschreven artikel over kleurvererving...

Ik ben ook een jaar lid geweest van Tinkertales, maar dit heb ik opgezegd omdat dit vastzat aan de Tinkervereniging/ics waar ik verder niets mee heb.

Tinkerland is neutraal en de Battie is het stamboekblad van het NTS. Je bent trouwens al lid van de battie als je aanmeldt bij het stamboek, dan hoef je je tinker nog niet te laten keuren Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:45

hoe word ik lid van de battie dan, hoevaak krijg je die, en hoeduur issie, lijkt me wel leuk om een keer lid te zijn van iets ofzo

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:20

Tinkertales Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:28

Ik zou wel 's van alledrie de gegevens willen weten betreft de prijs, het aantal nummers en de kwaliteit. Is er een proefnummer mogelijk bij één van de bladen?

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:35

kinglover schreef:
hoe word ik lid van de battie dan, hoevaak krijg je die, en hoeduur issie, lijkt me wel leuk om een keer lid te zijn van iets ofzo

Lid worden van het Stamboek (= NTS). Om de Battie te ontvangen hoef je niet King te laten keuren hoor! Gewoon aanmelden als lid is voldoende om de Battie (gratis, d.w.z. jaarlijks lidgeld betalen en dan is de Battie 'gratis') te ontvangen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:39

lidgeld NTS is rond de 40 a 45 euro, wie weet t precies?
lidmaatschap tinkerland eh... geen idee, voor mij gratis Lachen zal iets van 15 a 20 euro zijn

tinkerland is maandelijks, tinkertales tweemaandelijks en de Battie is 3 maandelijks

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:50

en overmaking van € 49,91 (€ 38,57 contributie en € 11,34 voor eenmalige administratiekosten) = bij het NTS.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:30

Ai, da's best wel duur voor vier boekjes te ontvangen! Niemand die z'n gelezen exemplaren toch weggooid die ze me zou willen doorsturen (tegen vergoeding natuurlijk), of van de andere boekjes? Ik vind het best duur om "zomaar" lid te worden zonder dat ik iets gezien heb van de kwaliteit of om gewoon van alles lid te worden tegen die prijs!

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:59

sonjabelgium schreef:
Ai, da's best wel duur voor vier boekjes te ontvangen! Niemand die z'n gelezen exemplaren toch weggooid die ze me zou willen doorsturen (tegen vergoeding natuurlijk), of van de andere boekjes? Ik vind het best duur om "zomaar" lid te worden zonder dat ik iets gezien heb van de kwaliteit of om gewoon van alles lid te worden tegen die prijs!


Mail me even je adres, dan kan ik je een Tinkertales toesturen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:08

en van tinkerland kan je ook een proefabbonnement nemen, kijk op www.tinkerland.nl Lachen

Als je een keertje bij een tinkermeeting bent, moet je t even zeggen, neem ik een paar batties voor je mee, maar die wil ik wel terug Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:28

Tuurlijk krijg je ze terug! Ik zou al blij zijn met een copy'tje of scan ook (al is dat vast een hele boterham om te scannen), gewoon om 's te zien in hoeverre het om kwaliteit gaat. Ik ben zo'n mens die graag dingen bijleert en als het dan om een boekje a-la penny gaat stil ik m'n "honger" naar kennis niet Knipoog
Ik ga even naar tinkerland nu Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:37

Tja, ik schrijf voor Tinkerland, maar vind de Battie ook altijd erg leuk. De Battie is inderdaad wat formeler van karakter, ik vind beiden leuk.

De Tinkertales heb ik opgezegd omdat ik geen lid meer wilde zijn van de TV.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:01

Op evenementen waar het stamboek met de stand staat kun je losse Batties kopen voor 2,50 euro (oude nummers) of 4,50 euro de nieuwste nummers. Je kunt ze geloof ik ook los bestellen via Mariel (Bonte op Bokt).
Hoefslag en Bit geef ik altijd weg na een tijdje, maar de Battie bewaar ik, sorry Sonja!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:31

Da's niet erg hoor, ik zou ze ook sparen hoor Knipoog. Kon het maar vragen hé, je weet maar nooit

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:21

Hey,

ach, ik zou graag de Battie eens lezen, maar helaas na ruim 2 maanden lidmaatschap nog niets mogen ontvangen (zelfs geen lidmaatschapsnummer) Huilen

groetjes!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:29

Chubby, dat komt omdat t driemaandelijks is Lachen volgende maand komt dacht ik de volgende battie uit Lachen

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:02

Hey Leon,

I know, maar ik dacht dat de vorige Battie eind juni was uitgekomen.... Toen was ik al lid... Verward

Moet jij trouwens niet gewoon stage lopen nu? Of bevalt het niet meer Knipoog
Je moet trouwens weer eens komen kijken met rijden: gaat echt super nu!

Groetjes!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:55

Ik hoop dat we eind volgende maand halen met de nieuwe Battie.......Misschien wordt het wel pas oktober. Het is natuurlijk fijn als alle uitslagen van de laatste keuringen nog in de komende Battie staan.
Iedereen doet zijn best, maar alles draait op vrijwilligers natuurlijk.

Vraag anders na waar je Battie blijft Chubby, ik hoor wel vaker dat er iets misgaat als mensen net lid van het stamboek zijn geworden.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:52

VERZOEKJE: Eileen is dan wel gekeurd, maar ik weet niet eens precies waarop Verward Zou er geen artikel in de Battie kunnen komen met informatie hierover? Hoe een keuring in zijn werk gaat? (met de puntentelling dan voornamelijk)

en zou er ook een stuk in kunnen komen over het toekomstige idee om de verschillende typen tegen elkaar uit te laten komen op de keuring? Dat lijkt me belangrijk nieuws voor de stamboekleden, ik persoonlijk zou er in ieder geval erg blij mee zijn

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:47

er zijn 2 jaar terug voorlichtingsavonden geweest over de keuring hierbij werd het beoordelingsformulier uitgebreid besproken.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:51

Mja, maar de nieuwe leden dan? Krijgen die dan die informatie niet?