Andalusier buiten met de winter?

Moderators: Animal, LindyH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kan een andalusier buiten blijven in de winter?

Ja
7 (41%)
Nee
1 (5%)
Overdag wel, 's nachts niet
6 (35%)
Indien hij een deken op heeft kan het wel
3 (17%)

Totaal aantal stemmen: 17

Xyris

Andalusier buiten met de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 15:41

Even een korte topic, kan men andalusiers in de winter buiten houden (dag en nacht)?
Groetjes Tessa

Benieuwd wat ik zoal schilder en ontwerp?
Tez art & design website
Tez art & design Facebook

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:49

Ik ga het deze winter alvast proberen Knipoog

Ik leg hem wel de nodige dekens op (omdat ik niet wil dat hij een teddy wordt), maar ik zou niet weten waarom een andalusier niet buiten zou kunnen (mits schuilstal) in de winter. Ze zijn ook heel erg hard, dus ik denk zelfs dat ze er zeer geschikt voor zijn. De winters in Spanje kunnen soms ook streng zijn...

Moreno was niet onmiddellijk naar buiten gekunnen omdat hij in zomervacht stond, maar met een deken moest het ook gaan, hoor.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:16

Ik ben is een keer voor mn studie bij een Andelusier fokkerij geweest en zij lieten de paarden in de winter gewoon buiten. Ze hadden wel een loopstal dus dat scheelt wel.. Maar volgens mij kan ieder paard gewoon dag en ancht naar buiten zomer en winter. Wij mensen maken graag mietjes van paarden.. 100000 dekens e.d.
Als je ook rijd en je dus veel poetst zou ik wel een waterdichte deken opleggen. Want het kan zijn dat je de vetlaag van de huid door poetsen aantast en dat ie dus niet meer waterdcht is.
Maar verder kan het zeker met een loopstal gewoon hoor!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:21

Zorg voor enige beschutting tegen wind, regen en voor droge voeten. Een deken is dan niet nodig. Mits je inderdaad niet dagelijks alle bescherming wegpoetst. Ja, én niet scheren natuurlijk.

When the going gets tough, the DAF gets going.

Cantaor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:01

canta gaat van de winter ook gewoon naar buiten, met deken op dat wel en 's avonds weer naar binnen.

Portugal "Here I come"..............

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie