(arabier) Amateurkeuring bunschoten

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:21

henla_tent schreef:
Ik heb ook nog een paar foto's op mn digi staan van shatia en cheyenne. Nog niet gekeken of ze leuk zijn Bloos Zal morgen even kijken en de leuke foto's hier plaatsen.



Niet zomaar plaatsen hoor!!! Niet als ik er weer eens achterlijk op sta. Ik ben namelijk niet zo foto geniek! Ik was die blonde die met gevaar voor het leven van Paduc Cheyenne voorbracht.

Die van Riccardo kun je zonder te kijken erop zetten. Riccardo is namelijk heeeeel foto geniek! Tong uitsteken

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:39

Zal eens even kijken of ik een paar mooie foto's van je heb gemaakt Tong uitsteken en van riccardo natuurlijk Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 00:43

Hier de mooie foto van Shaat! Eigenlijk had ik hem wat moeten inzoomen, want je ziet haar bewegingen heel goed op deze foto!!

Afbeelding

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:42

Niet echt een voorbeeld van de perfecte draffoto hoor, inzoomen niet noodzakelijk in dit geval. Er zijn ongetwijfeld betere plaatjes te schieten van Shatia Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:44

Misschien niet, maar ik weet zeker dat Riccardo er wel blij mee is. *LOL*

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:44

Maar kijk eens naar het beenwerk van de voorbrenger,hij lijkt wel een draver.ook de armen sierlijk in de lucht Bloos! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:45

Haha, daar zeg je wat Riccardo!! Wat een mooie shot Knipoog

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:49

Gisteren weer getraind met shaat en als deze jongen nou gewoon de lijn langer laat dan gaat shaat als een jekko(voor haar doen dan he)
Nee ik heb de lijn de hele tijd te kort gehad en daar mee het lopen van shaat belemmerd.
(ach ik moet ook leren)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:50

Dat is ook super moeilijk! Daarvoor moet je echt zooo hard kunnen rennen!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:05

Jekko? Dat klinkt als gekko en dat is een soort hagedisje. Die gaan wel heel hard, maar elegant... dat niet.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:25

Een paard dat kán bewegen, moet je sowieso aan een lange lijn laten, dan heeft ie in ieder geval de vrijheid om te laten zien wat ie kan !!! Nooit te kort houden, dat doet het paard geen goed !!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 14:16

Ik heb vandaag voor het eerst geoefent om sol neer te zetten, ze deed het beter dan verwacht, als ik nou elke dag een beetje oefen, misschien dat ik haar volgend jaar dan ook nog wel leuk kan neerzette!
Zoiezo moet je een paard helemaal vrij laten bewegen, d8 dat het mij afgelopen zaterdag wel aardig gelukt was, hoewel ik wel 3 dagen met spierpijn heb gelopen Huilen

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:28

wat voor ongeluk was er nou tijdens de liberty gebeurt ofzo???

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:33

Ja, moet je ff paar bladzijdes teruglezen Lachen

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:35

Ik heb eigenlijk een vraag (misschien een domme...). Waarom hielden ze de amatuerkeuring binnen? Terwijl het buiten onwijs mooi weer was en dr buiten toch ook mooie grote bak is???

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:10

er was toch dressuur buiten!?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:19

Er waren inderdaad dressuurwedstrijden buiten. Persoonlijk denk ik ook dat de keuringen beter buiten gehouden konden worden omdat de meeste paarden buiten beter showen.

Ik ben het trouwens met Horseranch eens wat betreft het te strak houden van de paarden. Het viel mij ook al op bij de amateurkeuring dat veel paarden angstvallig kortgehouden werden waardoor ze ook absoluut niet hun gangen konden tonen en dus ook niet konden showen

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:05

Sabiy schreef:
Niet echt een voorbeeld van de perfecte draffoto hoor, inzoomen niet noodzakelijk in dit geval. Er zijn ongetwijfeld betere plaatjes te schieten van Shatia Knipoog


Knipoog Haha! Cheese! *pompompompompom*

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:14

AnneOmie schreef:
Er waren inderdaad dressuurwedstrijden buiten. Persoonlijk denk ik ook dat de keuringen beter buiten gehouden konden worden omdat de meeste paarden buiten beter showen.

Ik ben het trouwens met Horseranch eens wat betreft het te strak houden van de paarden. Het viel mij ook al op bij de amateurkeuring dat veel paarden angstvallig kortgehouden werden waardoor ze ook absoluut niet hun gangen konden tonen en dus ook niet konden showen


Binnen buiten mag niks uitmaken wat dat betreft.
Het kan natuurlijk zijn dat de ene buiten wat heter is als binnen,maar vindt persoonlijk dat het geen voorkeur mag hebben.

Wat betreft het angstvallig korthouden waar jij het over hebt.
Deze mensen deden het voor de eerste keer voorbrengen en denk(dit is zoals ik het beleefd hebt) dat je te veel oplet waar je moet lopen en helemaal vergeet hoe je het paard op dat moment vast hebt.
Niet aangaloperen was voor mij belangrijk want daar heb je niks aan.

Maare gisteren geoefend met lange lijn en ging super hoor.
Die meid van mij kan echt super draven pooeeeh.
Pappa heeft zijn sporen toch achtergelaten bij shaat en we zullen dit volgend jaar laten zien.

P.s je moet niet gelijk het achterste van je tong laten zien heeft shaat gedacht denk ik

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:18

Wat een rust opeens hier

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:29

heeerlijk *LOL*

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:35

Val gewoon in slaap hier Haha! Afbeelding

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:41

dat komt door de drank van vanavond Knipoog

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:06

horseranch schreef:
Misschien omdat het niet origineel genoeg was?????? (en misschien proff./bekende voorbrenger??)


Nee, dat ik mn eigen hengst voorbracht, had niets te maken met het feit dat ze niet geplaatst werden. Ik heb de merries dan ook niet gelopen, alleen Hacedor, omdat het me niet echt verstandig lijkt hem aan een van die meiden te geven. Denk dat diegenen die hem in de voorring hebben gezien dat kunnen beamen. En dan heeft mijn voorbrengen er nog niets mee te maken, want de Liberty viel niet onder de Amateuren.

En wat betreft originaliteit, ik had wel het een en ander voorbereid, maar had 1 kwartier de tijd vanuit de dressuurring naar de voorring van de Liberty, dus kon hem en mezelf nooit meer aankleden. ( was al blij dat ik hem nog op tijd uitgevlochten heb...)

Sorry dat ik een btje laat ben ermee, maar ben tijdje niet geweest Tong uitsteken

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:28

Ik zag Hacedor inderdaad in de voorring. Hij is behoorlijk flitsend zeg Knipoog Ik kan mij voorstellen dat je hem dan liever zelf begeleidt ipv die meiden.