(arabier) Amateurkeuring bunschoten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:24

Hoi,

Hier wat foto's van Baldie mijn Devil in disquise.

Afbeelding

Helaas sta ik hier zelf niet zo florissant op.

Afbeelding

3e plaats van de 7, niet slecht!

Afbeelding

Klaar voor de liberty.

Afbeelding

2e plaats bij de liberty

Groetjes,

Karina

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 22:27

jeetje, is hij nou zo groot of ben jij zo klein??
Ik had helaas de liberty nie gezien(was aan ut rijden) Maar jullie zien er super uit!!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:45

Hazzebaz schreef:
Vind het wel jammer dat door dit ongeval ook Estada ( bruine merrie met veulen) en Hacedor ( donkere schimmelhengst) die ook in de Liberty liepen, niet geplaatst geworden zijn.


Uh.... ik ben een beetje blond denk ik, maar wat heeft het ongeluk van Farilla te maken met het niet geplaatst worden van Hacedor en Estada ? Het een heeft toch niks met het ander te maken, of snap ik het weer eens niet ? Verward

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:52

MissSol schreef:
jeetje, is hij nou zo groot of ben jij zo klein??
Ik had helaas de liberty nie gezien(was aan ut rijden) Maar jullie zien er super uit!!


Dat wilde ik ook vragen Haha!
Maar mooi paardje hoor

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:06

Balder schreef:
Hoi,

Hier wat foto's van Baldie mijn Devil in disquise.



Ja die vond ik ook gaaf m.n de tegenstelling. En die duivelsstaart eraan. Echt super. Volgende keer wellicht omgekeerd, hij de vleugels....

Helaas heb ik alleen de prijsuitreiking gezien en niet de performance.

Van wat ik gezien heb, vindt ik de amateur keuring erg leuk geworden. Zeker de duidelijke uitleg erbij (dit zouden ze eigenlijk altijd moeten doen)!! En die Liberty OK dan! !! Goed gedaan deelnemers en AVS.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:08

Sabiy"]
[quote="Hazzebaz schreef:
Vind het wel jammer dat door dit ongeval ook Estada ( bruine merrie met veulen) en Hacedor ( donkere schimmelhengst) die ook in de Liberty liepen, niet geplaatst geworden zijn.


Uh.... ik ben een beetje blond denk ik, maar wat heeft het ongeluk van Farilla te maken met het niet geplaatst worden van Hacedor en Estada ? Het een heeft toch niks met het ander te maken, of snap ik het weer eens niet ? Verward
[/quote]

Snap ik ook niet helemaal. Verward

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:12

Karina, wat een leuke foto's van jou en Balder.
Hij is echt megagroot. Dan ben jij wel een kleintje (ahum) hij heeft wel maat hoor !!!! Wat een leuk stel zijn jullie. Echt origineel en passend.
Nogmaals, wat harte gefeliciteerd met jullie goede performence. You go girl.....(eeeh angel !!)

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:12

CounTree"]
[quote="Sabiy"][quote="Hazzebaz schreef:
Vind het wel jammer dat door dit ongeval ook Estada ( bruine merrie met veulen) en Hacedor ( donkere schimmelhengst) die ook in de Liberty liepen, niet geplaatst geworden zijn.


Uh.... ik ben een beetje blond denk ik, maar wat heeft het ongeluk van Farilla te maken met het niet geplaatst worden van Hacedor en Estada ? Het een heeft toch niks met het ander te maken, of snap ik het weer eens niet ? Verward
[/quote]

Snap ik ook niet helemaal. Verward
[/quote]

Ik ook niet !!!!! Verward Verward Verward

Thijs
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:17

De paarden waren allemaal van de zelfde eigenaar die ze zelf ook nog voor bracht en zelf ook proffesioneel voor brengt. Volgens mij mag dit niet op een amateur keuring. (als ik alles goed begrepen heb)

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 23:26

Thijs schreef:
De paarden waren allemaal van de zelfde eigenaar die ze zelf ook nog voor bracht en zelf ook proffesioneel voor brengt. Volgens mij mag dit niet op een amateur keuring. (als ik alles goed begrepen heb)


dit heeft toch niks met het ongeluk te maken?? of ben ik nou blond??

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:26

Thijs schreef:
De paarden waren allemaal van de zelfde eigenaar die ze zelf ook nog voor bracht en zelf ook proffesioneel voor brengt. Volgens mij mag dit niet op een amateur keuring. (als ik alles goed begrepen heb)


Oooh zit het zo in elkaar.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:27

Thijs schreef:
De paarden waren allemaal van de zelfde eigenaar die ze zelf ook nog voor bracht en zelf ook proffesioneel voor brengt. Volgens mij mag dit niet op een amateur keuring. (als ik alles goed begrepen heb)


Dat heb je wel goed !!!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 23:52

Hazzebaz schreef:

Vind het wel jammer
dat door dit ongeval
ook Estada ( bruine merrie met veulen) en Hacedor ( donkere schimmelhengst) die ook in de Liberty liepen, niet geplaatst geworden zijn.


Is het nou ivm. het ongeluk dat ze nie geplaatst zijn of omdat het een professioneel voorbrenger was???

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:57

Misschien omdat het niet origineel genoeg was?????? (en misschien proff./bekende voorbrenger??)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:18

Tsja....dat dacht ik al. Toen Hazzebaz laatst schreef dat ze mee deed aan de amateurkeuring met haar paarden vroeg ik al "zijn jullie dan amateurs". En ik begreep ook uit het reglement dat dat dan niet gewenst was. Maar ik weet het niet zeker verder. Misschien had het wel met het ongeluk te maken. De paarden waren allemaal weg na het ongeluk, dus niet in de ring en dat is een beetje moeilijk plaatsen, lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door Franca op 15-09-03 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:20

Hazzebaz schreef:
Meiden, bedankt voor jullie lieve woorden en steunbetuigingen. Vandaag weer bij haar geweest en gelukkig komt het allemaal weer goed.

Ja,Franca, ze is vorig jaar ook met dr hoofd door een ruit gegaan, vandaar de paniekreactie. Die keer was een stuk ernstiger dan nu gelukkig, ze heeft toen 6 wkn op Utrecht doorgebracht en is daar 2 x aan dr oog geopereerd.

Gelukkig staat ze nu weer veilig en wel op stal......

Vind het wel jammer dat door dit ongeval ook Estada ( bruine merrie met veulen) en Hacedor ( donkere schimmelhengst) die ook in de Liberty liepen, niet geplaatst geworden zijn.


Beste sam,

Ben blij dat het goed met haar gaat die farilla.
Kon vandaag niet langskomen en ben er vandaag achter gekomen dat geluk en verdriet zeer dicht bij elkaar liggen.
Vanochtend bijna op weg om met Joep naar wedstrijd te gaan worden we opgebeld.
De joep had weer zeer zware koliek aanval.
Dit alles nu voor de 3e keer in nog geen halfjaar tijd en Joep heeft voor deze tijd nog nooit koliek gehad.
Wij snel naar de manege en was er binnen 10 min.
Ik heb een uur met hem gestapt voordat de veearts er was.
Eng was het gewoon op een gegeven moment kon hij niks anders meer dan liggen en kreunen en draaide zijn ogen helemaal weg totdat het alleen wit zag.
ik heb hem toen echt moeten schoppen om hem weer omhoog te krijgen.
(de rillingen lopen nu nog over mijn rug)
moest echt hard roepen doorgaan stappen het kon echt niet anders.
Veearts aangekomen en bleek geen mest vast te zitten ook geen gaskoliek.
HEEL raar
Met een sonde in de maag met water en kijken of de maag vol zat.
ook niet
ok een verdoving en kijken hoe het gaat
de verdoving zou minimaal 3 uur aanhouden maar na 2 uur hetzelfde verhaal en lag hij vast in zijn box.
Ijsbrand chardon er bij geweest en zei dat het echt niet goed was en met spoed naar utrecht moest.
Voor de 2e keer de veearts en die vondt bij nader inzien ook niet verstandig dit nog een keer af te wachten.
Snel een trailer en een wagen en joep inladen en weg naar utrecht.
daar aangekomen blijkt dat waarschijnlijk de dikke darm niet goed ligt.
echt zeker is het niet dat dit het is maar het kan.
Een operatie geeft 50% kans van slagen en is een moeilijke beslissing.
Wij hebben er voor gekozen om te kijken wat er gebeurt als de verdoving is uitgewerkt.
Krijgt hij gelijk weer pijn dan mogen ze opereren.
Tot nu toe is hij rustig en lijkt hij op te knappen.
Als dit morgen nog zo is dan is het raadzaam om een maagonderzoek te houden daar het ook een maagzweer zou kunnen zijn.
Op dit laatste hopen wij want een operatie met 50% slagingskans is verschrikkelijk moeilijk.
2 mentale wrakken aan deze kant en beseffen dat je paard veilig thuisbrengen belangrijker is dan een wedstrijd.

Voel me schuldig dat ik vandaag niet op stal heb kunnen zijn ,maar aan de andere kant is Joep ook ons zeer dierbaar en zouden wij toch ook niet zonder hem kunnen.

Iedereen dank voor de hulp vandaag en ook jij sam veel sterkte.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:23

Franca schreef:
Tsja....dat dacht ik al. Toen Hazzebaz laatst schreef dat ze mee deed aan de amateurkeuring met haar paarden vroeg ik al "zijn jullie dan amateurs". Nee dus! En ik begreep ook uit het reglement dat dat dan niet gewenst was. Maar ik weet het niet zeker verder. Misschien had het wel met het ongeluk te maken. De paarden waren allemaal weg na het ongeluk, dus niet in de ring en dat is een beetje moeilijk plaatsen, lijkt mij.


De kampioen was ook geen amateur maar mij hoor je niet.
Het paardje was super mooi.
En ik heb er meerdere gezien.
Tevens was de liberty open qua inschrijving voor iedereen.
Meer wil ik hier niet over kwijt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:24

Jeetje Riccardo....wat erg! En dat na zo'n mooie dag gisteren, bah. Ik hoop echt voor jullie dat Joep opknapt! Veel sterkte Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:25

riccardo"]
[quote="Franca schreef:
Tsja....dat dacht ik al. Toen Hazzebaz laatst schreef dat ze mee deed aan de amateurkeuring met haar paarden vroeg ik al "zijn jullie dan amateurs". Nee dus! En ik begreep ook uit het reglement dat dat dan niet gewenst was. Maar ik weet het niet zeker verder. Misschien had het wel met het ongeluk te maken. De paarden waren allemaal weg na het ongeluk, dus niet in de ring en dat is een beetje moeilijk plaatsen, lijkt mij.


De kampioen was ook geen amateur maar mij hoor je niet.
Het paardje was super mooi.
En ik heb er meerdere gezien.
Tevens was de liberty open qua inschrijving voor iedereen.
Meer wil ik hier niet over kwijt
[/quote]

Het maakt mij niets uit hoor. Ik kan voor mijzelf en dus ook de uitslagen heel goed die scheiding leggen Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:26

Karina mooie foto's van Baldie!!!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:34

Hee Riccardo, Sterkte met Joep. Dat hij maar snel op mag knappen.
Joep kom op, je komt er weer bovenop !!!!!

Hazzebaz, sterkte met Farilla. Ik hoop dat ze hier niks aan overhoudt. Ik heb echt medelijden met d'r.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:19

Riccardo sterkte met Joep! Ach gut
Vooral Foto 2 van Karina & Balder vind ik geweldig! Wat een mooi stel!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:57

Afbeelding
OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Iets te ver het gewicht naar voren maar verder Vriendjes zijn?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:06

Vergeleken met Cheyenne zag het er erg professioneel uit!

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:50

hoi,
Gabriella & Riccardo ....
getver wat erg !!!!!... hoop van harte dat het goed komt en wil jullie en vooral JOEP heel veel sterkte wensen !!!!!!!!
gr,sas.