[Shetlanders] Wat voor een beweging?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

[Shetlanders] Wat voor een beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 22:53

Welke beweging geven jullie nou aan je shetlander?
Ik doe het meestal zo: *ps, dit is per week ongeveer*
2x longeren met hoofdstel
1x longeren met bijzetteugels
1x vrijspringen
1x door het bos wandelen
1 (2) x voor de kar oefenen, lange lijnen.
1x Als ik maar ix per week met de lange lijnen oefen doe ik dit erbij: gewoon in de wei laten rennen of laten spelen met marko.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:35

2x in de week longeren, ook idd in de wei laten rennen en wandelingen maken door 't bos. Heel soms ga ik er ff op rijden.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:45

24/7 vreten in de wei Haha!

Alhoewel ik me elke keer weer voorneem om iets met ze te gaan doen. Binnenkort ga ik in ieder geval met de jongste beginnen, die is nu 2,5 dus daar gaan we mee beginnen voor de wagen.
Tot de winter al het voorbereidende werk, dan winterstop, en dan met het voorjaar voor het eerst voor de wagen.
De middelste van 5 is drachtig en kan door een knieprobleem momenteel niet voor de wagen.
De oudste is 12 en daar gaat mijn dochter binnenkort mee rijden. Nu wordt ze incidenteel gereden door een meisje van 11.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:15

4 dagen in de week dressuur training en 2 dagen longeren met bijzet en ook is hij 1 dagje vrij Haha!

Dan staat hij of op het land (als dat niet nat is) of in de paddock en daarna nog in de stapmolen (alleen als er geen andere paarden in staan want dan draait de molen te snel Knipoog )

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:27

Dennis heeft geen trainings schema.
1x per week word hij door een meisje van 7 gereden en de rest van de dagen klooi ik zelf wat aan. Af en toe dresuur, af en toe springen, buiten rijden, het bos in, wandelen, naast de fiets, longeren of gewoon lekker alleen ff tuttelen. Maar het gebeurd ook vaak genoeg dat hij een week niets doet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:32

4 a 5x onder het zadel met verzorgster, overig wei, lange ljinen, longe, VD, wandelen, etc etc etc