Andalusier-eigenaars: ook een dekenprobleem?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Andalusier-eigenaars: ook een dekenprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 16:56

Pfff... Ben voor Licor daarnet een vliegendeken gaan kopen met hals. Hij wordt echt zo lastig van de vliegen dat ik besloot dat dat de beste oplossing was. Voor een paard van 1m63 moet een 195 normaal voldoende zijn. Dus ik een 195 gekocht.

MAAR door zijn mega-hals past dit niet... Ook zijn oren blijken te lang voor het masker dat er bij zat Haha! Hier zijn helaas geen maten in...

Gelukkig mag ik gaan ruilen voor een 205, maar dat lijkt mij zo overdreven voor een paardje van 1m63... En als de hals nog steeds is gemaakt op die van een iele warmbloed, is dat wschlk nog geen oplossing.

Hebben jullie dit probleem ook?

Ik heb trouwens nog net aan de verleiding kunnen weerstaan om zo'n Bucas lichtgrijze deken te kopen, die zijn namelijk beter van kwaliteit en ook zonafwerend, maar wel twee keer zo duur (120 EUR)... En ik ga al genoeg dekens moeten kopen de aankomende tijd... Dus is het maar een merkloze donkerblauwe geworden (was er spijtig genoeg maar in 1 kleur).

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:41

Mag ik ook reageren? Verward Ik heb geen Anda.
Ik heb een WelshCob en had voor hem een mooie zweetdeken met hals gekocht maat 175, heeft hij altijd. Maar kreeg die hals echt niet op maat voor hem. De lengte in de hals was wat lang, maar niet te. Maar zijn hals was veels te breed voor de deken. Helaas, het was een mooie deken.
Dus heb een zweetdeken op maat laten maken. Zelf wil ik ook weleens iets met hals kopen, maar durf het niet meer aan, veels te bang dat het niet past.
Groter kopen zal het probleem niet oplossen denk. Misschien een losse hals met deken kopen?
Dus succes met zoeken en passen. Het valt meestal tegen, weet ik uit mijn eigen ervaring.