IJslanders

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 09:26

ja klopt sanne is mijn vriendin wie ben jij dan?
heb je ook meegedaan aan exloo internationaal??
groetjes icelandichester

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 09:33

[quote="ponyzotje"]vind ik ook. kan zijn dat je er twee hebt, ik zeg toch niks over die ijslanders. alleen dat het "hoort" dat ze een moeilijk karakter hebben. ze behoren voor hun gangen en voor het algemeen heel vurig te zijn. daarom zijn ze niet geschikt voor kinderen, in hun natuurlijke vorm. ik heb er veel gereden en kinderen kunnen niet die subtiele hulpen geven die bij deze - veel gereden trouwens - paarden nodig zijn. spande je je kont gingen ze lopen, ontspande je door het zadel stonden ze stil. supervurig, en jij moet daar volledig ontspannen op blijven. dat kunnen veel jonge kinderen niet.
er zijn veel makkelijke ijslanders, ik zeg gewoon dat dat niet de natuurlijke aard is. elk paard kan mak worden maar veel ijslanders zijn nu eenmaal heet.
ik geloof dat ik overal MEESTE heb geschreven, lang niet allemaal, dat weet ik ook...
icehester, ligt idd aan het paard. maar wat ik zei over naar de hand
drijven hoorde bij de merrie op de foto op pagina 1, daarrond waren we bezig. niet over ijslanders in het algemeen. hoewel het vaak zo is, maar ligt er idd maar aan hoe ie getraind is en hoe ie zelf een beetje is.

ik ben het nog steeds niet met je eens dat het 'hoort'dat ijslanders een moeilijk karakter hebben, vroeger was dat misschien een beetje zo maar er zijn altijd wel ijslanders die van nature al heel lief zijn, en ze hoeven ook niet altijd vurig te zijn. Ach gut
ook zijn ze wel geschikt voor kinderen maar niet voor kinderen die niet kunnen rijden. ik heb een paar jaar op gewone paarden gereden en nou een paar jaar op ijslanders, dat gaat heel goed. soms zijn ze lastig.
ik heb ook les met mijn ijslander misschien komt het daardoor dat ik er wel mee om kan gaan maar over het algemeen kan elk kind die goed kan rijden wel op ijslanders rijden maar dan zullen ze denk ik wel les moeten nemen.
groetjes icelandichester

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:13

moeilijk ja, da's verkeerd, ik vind dat geen enkel paard een moeilijk karakter heeft. ik bedoelde dat ze moeilijk zijn voor kinderen.
en ze zijn meestal niet geschikt als leerpony's. daarmee wil ik zeggen zo zie ik ze niet graag. ze moeten niet vurig zijn, maar het past wel bij ze. ja, kinderen moeten kunnen rijden. maar wel ijslands, en niet zomaar. het is zooo anders. de zit alleen al... naja, je hebt verschillen idd.

3sje
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:51

ok ok, ik bied aan iedereen mijn excuses aan. ik had gewoon een baaldag. icehester (mijn zus) zegt dat ik niet rijd, (ga ik dus wel doen) dat ik geen paard heb, (de paarden van ons zijn net zo goed van mij als van haar maar goed) en dat er vooral meisjes op de site zijn en dat ik dus niet lid mag worden om die dingen. DAAROM was ik pist. sorry

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:25

is ze je zus? vermoedde dat al na die 'niet reageren op 3sje'
het is niet erg dat jij niet rijd, als je dat gaat doen wens ik je veel plezier! paardjes zijn leuk!!
en als je niet zelf rijd, zijn de pony's misschien toch een beetje meer van je zus... ook van jouw, maar je rijd er nog niet op, dus dat is weer wat anders. maar geeft niet hoor. je kan best op bokt ook al vind je zus dat niet zo fijn (dat begrijp ik, ben zelf ook zo tegen mijn jongere zus Lachen ). er zijn hier nog jongens. alleen denk ik dat je hier niet zoveel kan uitspoken, t gaat hier meestal over rijden Knipoog.

en nu verder over ijsjes??
ik vind ze heeel lief Haha!
heeft iemand een foto van een moorkop ijslander? ik ken alleen een paar redelijk onduidelijke...

byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:47

Jah ik had een foto van een moorkop ik zal um ff zoeken in alle hoeken Tong uitsteken

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:26

oh thanks!!! Haha! vind dat echt heel lief!!