Tinkeroren??? (met foto van die lieve tinker ;) )

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Tinkeroren??? (met foto van die lieve tinker ;) )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 21:36

Hallo,

Op 17 augustus heben we onze tinker laten keuren (voor rastoelating) op de ICS-keuring in Hoogerheide.

We zouden twee weken moeten wachten op het resultaat, maar ik ben natuurlijk wel al heel benieuwd. Nu heeft mijn vader naar de papieren mogen gluren (terwijl ik de pony vasthield Boos! ) en er waren wel heel wat aanmerkingen. Een van de vreemdste dingen waren de oren. Die waren niet zo Tinker-achtig, want ze stonden in de derde kolom aangekruist.

Nu is mijn vraag: wat zijn nu typische 'tinkeroren' ? En wat is er zo mis aan onze tinker haar oren?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:18

Misschien te groot?? Ik heb ze vergeleken met deze foto:

Afbeelding

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:23

denk ook te groot?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:47

Er zit een 'krul' in de topjes die je meestal meer ziet bij Arabieren en Welshjes. Mijn Cob heeft ze ook (via de 'welsh connectie'), maar misschien ziet de jury bij Tinkers liever niet dat soort bewijs van de 'arabische connectie'?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 11:16

Mmm, ja ze zijn inderdaad iets groter en hebben een (sierlijke Knipoog ) krul. Misschien is dat niet gewenst. Maar ja, een tinker heeft nu eenmaal wel wat welshloed en dit 'sportieve' type misschien net iets meer???

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:25

Afbeelding

Ik heb zo'n gevoel dat mijn Tinker ook niet echt een Tinkerhoofd heeft Scheve mond
Ze is ook nog niet voor de keuring geweest bij het NTS, begin te twijfelen of dat wel zo'n goed idee zal zijn

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:24

he Visje,

Wel of geen goede oren..........ik vind het een prachtig beestje om te zien, daar zou ik helemaal verliefd op kunnen worden!!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:12

ik vind niet dat er iets mis is met de oren, maar misschien dat ze ze bij het ICS te groot vinden?
Kiara heeft kleine oortjes, met heeeeel veeeel pluizige haartjes erin.
Lieve oortjes vind ik. Lovers

[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/Mvc-003f(7).jpg[/img]
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/Mvc-014f(11).jpg[/img]

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:15

Sinds wanneer wordt er gekeurd op oren ??? Verward

Die van mij heeft ook lieve kleine teddy oortjes, maar ik ken ook genoeg Tinkers met flappers hoor Haha! Iig vreeeeemd Haha!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:24

Vreemd, die van mij heeft toch ook redelijke flaporen maar daar werd vorig jaar op de keuring ook niets over gezegd (NTS welteverstaan)

Afbeelding "Wat is dat voor´n ding??" Cheese! Haha!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:27

Om over de Oren (met een hoofdletter) van Lo'tje maar niet te spreken Haha!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:40

*Tequila* schreef:
Om over de Oren (met een hoofdletter) van Lo'tje maar niet te spreken Haha!

*LOL* Hoezo antennes? Knipoog

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:51

Hoi....ik was ook in Hoogerheide(rastoelating) *LOL* ...waarom heb je niet direct gevraagt wat ze ermee bedoelde...
Mijn Quint zijn kont was niet rond genoeg!!!! NOU die heeft me daar een reet...hebben ze me het uitgelegd hoe en wat met de Tinkerachterhand(ik ben altijd warmbloed gewend)en idd tegen over een heleboel Tinkers heeft mijn Quint een bescheiden bips.
Hij is wel een jaartje jonger geworden en gekrompen(toch te warm gewassen) Haha!

Afbeelding

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:57

Hmmm.... Als die kont niet rond genoeg is Verward Was dat ook bij het ICS??

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:59

Zouden ze nu echt zo veel op de oren letten of er zelfs een premie van af laten hangen? Denk het niet...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 15:07

CarS schreef:
Hoi....ik was ook in Hoogerheide(rastoelating) *LOL* ...waarom heb je niet direct gevraagt wat ze ermee bedoelde...
Mijn Quint zijn kont was niet rond genoeg!!!! NOU die heeft me daar een reet...hebben ze me het uitgelegd hoe en wat met de Tinkerachterhand(ik ben altijd warmbloed gewend)en idd tegen over een heleboel Tinkers heeft mijn Quint een bescheiden bips.
Hij is wel een jaartje jonger geworden en gekrompen(toch te warm gewassen) Haha!


We hebben uitleg gevraagd over waarom de Kont (met een grote K dan maar Knipoog ) van onze Tinker ook niet zo goed was en de nek (allebei niet genoeg gespierd, maar vrij normaal voor een driejarige), maar om nu ook nog eens over de oren te beginnen... mja, en 't was allemaal in't Iers te doen Knipoog .

Ik vraag me nu wel af of die van ons in de 'cob-groep' komt. Met al die aanmerkingen Scheve mond . Die Ierse mevrouw zei wel dat, moesten we volgend jaar of over 2 jaar terugkomen, dat onze tinker zou uitgegroeid zijn en kans maken op een premie. Betekent dit nu dat ze niet in de appendix komt? Vreemd...

Is de achterhand van jouw tinker niet iets te 'vlak' (dus de zitbeenknobbels te hoog)? Bij die van ons zitten ze lager maar de kont zelf moet dus ook ronder Haha! . En het nekje is te friel voor het grote hoofd. En toch zijn we nog steeds even dol op onze Tinker!!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:41

Pfffffff ... je zou bijna schrik krijgen om het dier waar je zo trots op bent mee te nemen voor beoordeling ... het lijkt eerder op een veroordeling!!!!!! Ik vind het een prachttinker hoor . Laat ze maar kleppen, volgens mij hebben ze er geen verstand van Haha!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:58

Hehehe,

moet je eens in m'n profiel kijken ( Schijnheilig ) naar de oortjes van Chubby....

Kruising ezel

Groetjes!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:05

Hoi....ik zie het niet als negatieve kritiek hoor....de op/aanmerkingen op mijn Tinkertje..
Het is ook niet om iets ten nadele van keuringen ICS/NTS of wat dan ook te zeggen.....(ben die discussies kotsbeu Lips are sealed )
Ik vond het gewoon grappig ..ik loop altijd over die enorme dikke KONT van hem te jengelen en dan is dat een minpuntje(enigste Haha! )....
En ik zag het ook meer als een gezellig uitje dan als een "ik heb de perfecte tink verkiezing" hoor...ik vond hem toch de mooooooooiste van allemaal Nagelbijten / Gniffelen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:44

ik ben nu wel benieuwd naar het volledige keuringsformulier van het ICS. klinkt heel uitgebreid.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 11:25

Marjolein"]
ik ben nu wel benieuwd naar het volledige keuringsformulier van het ICS. klinkt heel uitgebreid.
[/quote]

Over enkele dagen kan ik je vertellen wat er nog allemaal beoordeeld wordt.

Ik neem aan dat de oren op het keuringsformulier van minder belang zijn dan bvb de rug.

[quote="CarS schreef:
En ik zag het ook meer als een gezellig uitje dan als een "ik heb de perfecte tink verkiezing" hoor...ik vond hem toch de mooooooooiste van allemaal Nagelbijten / Gniffelen


Voila, bij ons ook hoor. De enige reden waarvoor wij naar de keuring gekomen zijn, is dat we, moesten we ooit kweken, we een veulen met papieren zouden hebben. Want het zou te stom zijn om een dure, mooie tinkerhengst te kiezen en dan toch nog met je veulen naar de keuring te moeten.

Ik heb op de keuring een hele hoop mooie tinkers gezien, maar die van ons... Schijnheilig mmmm... Bloos Knipoog (een gezonde fierheid?)

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:03

Relliej schreef:
Misschien te groot?? Ik heb ze vergeleken met deze foto:

Afbeelding


Heee. Is dit Melby????

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:52

haai ik ben weer van de krititiek..

Ik vind Quint zijn kont perfect hoor maar wat is hij ingevallen in zijn flanken?? of is dat gezichts bedrog?~

nog maals ik wil hier niks mee szeggen hoor!

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:54

Ann schreef:
Afbeelding

Ik heb zo'n gevoel dat mijn Tinker ook niet echt een Tinkerhoofd heeft Scheve mond
Ze is ook nog niet voor de keuring geweest bij het NTS, begin te twijfelen of dat wel zo'n goed idee zal zijn


weer geen kritiek hoor ( komt ook echt gemeent over i know)
ik vind dit een beetje lijken op een kruising met een fries..

aan het hoodje gezien dan he ik heb het hele paardje niet gezien

gr nadine

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 08:59

Yorghos heeft ook zijloren met een krul erin. Ik heb hem nooit laten keuren, maar ik vermoed wel dat hij een kruising is met iets "warmers".