[KWPN] Favo dekhengst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:48

ramiro z omdat die gewoon super veel goede (sport) paarden heeft. er lopen weet ik veel hoeveel paarden in de sport met wel iets van zijn bloed erin.

verder vind ik sir sinclair ook super, weet niet hoe zijn nakomelingen zijn, maar zelf is het super fijne hengst, met 3 goede gangen en een super karakter.

dan is burggraaf ook nog een van de idooltjes van me, ook een fijne hengts wat veel springvermogen doorfokt.

wat ik trouwens ook een fijne hengst vindt is zodiak. dit is dan wel een nrps hengst maar die mag zeker niet vergeten worden in mijn rijtje. hij heeft een super karakter en zijn nakomelingen kunnen bijna allemaal net zo fijn springen. ik heb de eer gehad om hem een paar keer te rijden en ik heb ook zat nakomelingen van hem gereden en allemaal super.

en ja dan nog calvados niet dat het echt een favo hengst is van me maar omdat hij de pappie is van mijn luukje Lovers

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:44

Ulft (en Le Mexico)!! Krijg je hele fijne rijpaarden van.

Tangelo van de Zuuthoeve, springt als een elastiekje, fokt groot (onze merrie is klein) en is heel evenwichtig. Daar hou ik van. Ga ik de merrie volgend jaar bij doen. *LOL*

En natuurlijk Burggraaf. Moet ik nog wel eventjes sparen ben ik bang.

velvet
Berichten: 396
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:26

mijn favo hengst is net uit ermelo en sinds een paar weken een van de nieuwe goedgekeurde hengsten: TOLANDO, krack c X rubinstein.
Niet omdat het een krack C is ofzo maar omdat ik deze hengst keurings klaar heb gemaakt op mijn werk bij A v erp.
Dus eigenlijk ook een beetje mijn hengstje, hihihi

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:34

concorde, er zijn natuurlijk ook slechte en minder leuke concordes, maar ik heb er echt al superveel gezien en het waren allemaal maatjes van me geworden , op een na, dat was een grote dikke merrie , alleen de grote oren had ze van concorde, de rest denk ik van d'r lompe (tuigpaard) moeder
verder vind ik martell ook gaaf, jammer dat ie dood is Boos!
schalkhaar heb ik ook hele fijne paarden van gezien
maar concorde blijft mijn nummer een!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:41

Burggraaf en Samber!
Heb er niet veel verstand van, maar dat vind ik leuke paarden om te zien, en de afstammelingen die ik ervan heb gezien (niet zoveel) waren allemaal erg leuk..

celine

Berichten: 225
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:58

Weltmeyer.. helaas heeft hij een vrij recht achter been en vind Welcome zo'n lekkerding Lachen
Afbeelding

welt hit II.. afstamming van weltmeyer
Afbeelding
Flemmingh.. brengt goede veulens o.a. Krack C
Afbeelding

Krack C.. meestal braaf en goed presterende nakomelingen
Afbeelding

Rubels.. goede achter grond en imponerende bewegingen en een super mooie uitstraling ( vind ik Haha!) maja ik ben schimmel gek..
Afbeelding

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:48

Spirit schreef:
Burggraaf en Samber!
Heb er niet veel verstand van, maar dat vind ik leuke paarden om te zien, en de afstammelingen die ik ervan heb gezien (niet zoveel) waren allemaal erg leuk..

Krack C was ik nog vergeten!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:06

Havel ,Havidoff , Clavecimbel, en fidermark.

Havel:
Afbeelding
Afbeelding

Havidoff:
Afbeelding

Clavecimbel:
Afbeelding


Fidermark:
Afbeelding

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:06

Goodtimes, omdat ik een merrie ken die daar prachtige veulens van heeft gehad en Roven en het meeste aan volbloeds spreekt mij ook aan.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 16:09

Peter Pan
Okkie is een zoontje van hem. En elke afstamming van hem vind ik geweldig. Ik heb er al best een aantal gezien en meegemaakt, een gouden karakter en allemaal zeer geschikt voor in de sport. Mooie bouw en drie mooie gangen.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:25

Sammartini weet niet of die van het KWPN is.

celine

Berichten: 225
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:33

Die havidoff hoor je nu wel overal zeg.. kan niet echt zeggen dat ik hem zooooo mooi vindt eigenlijk maar wel mooi kort..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:46

Havidoff is toch uit de fok gehaald? Of was dat Havel? Omdat die vrij lastige nakomelingen had?

Arrabelle
Berichten: 64
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: 's Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:40

Hoi,

het moeilijk zeggen van dat is mijn favo-hengst, het hangt van veel factoren af: persoonlijke smaak, nafok, springen of dressuur, e.d.
Maar goed voor mij is het toch nog steeds Cocktail, jammer dat hij er niet meer is maar via zijn zonen oa Havel, Jazz en Nourjev gaat deze lijn verder.
Misschien niet de meest makkelijke paarden, maar vaak zijn dat wel de beste. Vooral Nourjev is een prachtige hengst om te zien en hij doet het goed in de sport. Ik ken ook een aantal nakomelingen van deze hengst en die hebben allemaal stuk voor stuk een aangenaam en meewerkend karakter.
Verder een hengst waar ik dus niet bepaald fan van ben, ondanks dat ik er zelf een nakomeling van heb is Elcaro. Hier in de buurt lopen veel Elcaro's, misschien zijn het dan wel mooie paarden, maar wat een etterbakken, stuk voor stuk. En ik heb gehoord van iemand die Elcaro zelf heeft meegemaakt toen die keuringsklaar werd gemaakt en hij is zelf ook zo'n etter. Nee, Elcaro komt bij mij niet voor op mijn lijstje.

Groetjes Jolanda

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:53

Dees"]
Heb verder groot zwak voor de zonen van Rubinstein. en zwak voor Roemer. Geen wonder eigenlijk dat de Rubinstein x Roemer, Rubiquil, de vader is van mijn veulentje....
[/quote]

Hier nog 1tje.

[quote="wilfredlover schreef:
Sammartini weet niet of die van het KWPN is.

Niet meer, dacht ik

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:25

Ben geen KWPN-kenner, maar de Gribaldi's die ik al gezien heb, vind ik altijd heel leuk. Ook ken ik een Crack C die geweldig kan lopen.

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:59

Nero of Santo, ik denk niet dat iemand ze kent, ze staan op de stal waar ik heb stage gelopen en het zijn gewoon op stal ook hele lieve beestjes. Maar Nero die heeft het toch net iets meer

Arrabelle
Berichten: 64
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: 's Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:52

DeesDeBest"]
[quote="Dees schreef:
Heb verder groot zwak voor de zonen van Rubinstein. en zwak voor Roemer. Geen wonder eigenlijk dat de Rubinstein x Roemer, Rubiquil, de vader is van mijn veulentje....


Hoi,

Rubiquil heeft goed gepresteerd in zijn jonge jaren. Er wordt hier in Zeeland veel gebruik van hem gemaakt, daardoor zie je hier veel nakomelingen van hem die je nog niet zou willen krijgen, al kreeg je geld toe!!! Maar ik vind over het algemeen dat hij niet zulke mooie nakomelingen geeft, misschien hebben ze wel aanleg. Maar van hun uiterlijk moeten ze het niet hebben.
Verder is het jammer dat ze Rubiquil in zijn jongere jaren overvraagd hebben, er wordt hier in de wandelgangen al verteld dat hij afgeschreven is voor de (top)sport.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:37

ZEOLIET!!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:23

Bij vrienden van mij mag ik altijd helpen de hengst uitzoeken voor de merries... Vorig jaar heb ik voor een Lucky Boy merrie, Cavalier gekozen.
Het veulen is afgelopen week geboren en ik mocht de naam verzinnen,
(met hulp van een medebokker, thanx by the way Knipoog ) is het Woesteling geworden Haha!

Mijn favo hengsten:

* Cavalier

Gewoon een klasse paard. Hij heeft veel geld verdiend in de internationale springsport onder Franke Sloothaak. Onder de naam Mister wist dit paard een ongeloofelijke sportcarriere op te bouwen. De nakomelingen van Cavalier zijn goed bespierd en de croupe is goed van vorm en lengte, beschikken ze over uitmuntende bewegingen en zijn veelzijdig.

* Padinus

Interresant gefokt, fantastisch exterieur, charmante uitstraling en perfecte techniek op de sprong.

* Coolcorron Cool Diamond

Hij wint niet de schoonheidsprijs maar het is een sterk atletisch paard met een zeer goede techniek en veel vermogen.

* Grosso Z

Fokt geweldige paarden zowel springen als dressuur, 3 goede gangen.
O.a de vader van Goldfever.

Verder ben ik ook wel weg van It's Otto...

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:13

Immigrant!! American Saddlebred
Afbeelding

Ik ben zowieso een tuigpaarden fan en ik heb zelf een ImmigrantxDroomwals van 9 jaar.

Jonker: Ook een hele leuke hengst.

Afbeelding

-X- Anja

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 08:48

RUBELS hij is een broertje van mijn moeders paard Knipoog echt een super.hij heeft ook veel nakomelingen die heel goed hebben gepresteert in de spring en dresuur top !!!!!!!!!!.
er zit ook bloed van de bekende dek hengst RUBBINSTEIN.
rubbenstein komt uit duitsland.
en is een bruin paard (d8 ik)
de nakomelingen presteren heel goed !!!!!!!!!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 08:57

oh ja CONCORDE , ZUIDHORN , ROCKFELLER , LEARN BY HEART , SPRINGBOURNE GLIDE ZIJN OOK NOG BEKENDE DEK EN TOPSPORT HENGSTEN. !!!!!
HEEFT IEMAND HIER FOTO`S VAN :s

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:01

Ik vind die Numero Uno ook zo mooi!Is dat ook een KWPN-er eigenlijk??
En is het wel een goede hengst?

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:41

Numero uno is een Kwpn'er

Ik ben totaal Casco fan. belofte van de toekomst.