andalusier, wie heeft er ervaring mee...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

andalusier, wie heeft er ervaring mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 08:40

hoi hoi
ik ben altijd al geinteresseerd geweest in een andalusier. (Of in ieder geval zuidelijke rassen)
Is er hier iemand die daar ervaringen mee heeft, die er bijvoorbeeld thuis eentje heeft ofzoiets?

ALLE MENINGEN/ERVARINGEN GEWENST!!!!!

kuss eef Pling

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:28

hoi eef

pb cloris maar effe. en , kijk eens bij rassenpraat bij de barokke paarden. der zijn hier een hele hoop mensen met een anda of lusitanier!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 16:18

Mijn moeder en ik hebben er 2 een ruin van 12 en een merrie van 4 jaar. Andalusiërs zijn erg slim. Ze zijn goudeerlijk. Die ruin heeft nog nooit gebokt of gesteigerd. Hij is echt een gentleman. Die merrie is een echte merrie lekker eigenwijs maar superlief. Tja wat kan ik nog meer vertellen zie mijn onderschrift maar dat zegt genoeg.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:39

moet je Merilyn op bokt even pb-en die heeft zelf een Andalusier hengst en heeft erg veel verstand van andalusiers

miss

Berichten: 68
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:16

kijk een op de site van de andalusier vereniging http://www.andalusier-vereniging.nl
Deze zondag word er een clinic Garocha georganiseert door de vereniging.
Misschien vind je het wel leuk om de andalusier in aktie te zien.
Je kan ook Shasta een prive bericht doen ze zit in het bestuur van de andalusier vereinging

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:54

Ik woon in hartje van landelijk andalucía en heb er 4½; drie merries, een hengst en een huppelveulen.
Al onze buren hebben net als wij paarden op hun cortijo en met elke feria of fiësta is het uiteraard 'bal'. Eergister met San Juan op de fiësta tussen de twee dozijn andere ruiters zowaar een lintje gestoken! Kikken hoor als je lief dan trots haar dorstige 'held' een glas komt aanreiken terwijl je op je paard tussen een paar honderd lokale feestgangers op het dorpsplein staat.

Wat verwacht je van een paard ? Welk beeld heb je van een andalusier (of een P.R.E.)?

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:23

Hallo,
Ik heb ook een andalusier.
Het is een hengst van twee jaar.
Het is echt een heel lief en rustig paard,je zou niet zeggen dat het een hengst is als je hem ziet.
Als ze jong zijn zien ze er nog best wel lelijk uit,maar als volwassenen zijn ze heeeeel erg mooi!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:02

hmmmm....Capricho, onze hengst, is ook goed 2 maar al een hele kerel en ook bepaald evenwichtig met een schitterend hoofd. Tuurlijk moet hij nog wat groeien en veel uitgroeien, maar daar heeft hij nog een paar jaar voor. Tis echter nú al zonder meer een plaatje om te zien!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:13

miss schreef:
kijk een op de site van de andalusier vereniging http://www.andalusier-vereniging.nl
Deze zondag word er een clinic Garocha georganiseert door de vereniging.
Misschien vind je het wel leuk om de andalusier in aktie te zien.
Je kan ook Shasta een prive bericht doen ze zit in het bestuur van de andalusier vereniging

Ik las mijn naam dus dacht zal even reageren.
Het is mij alleen niet duidelijk wat voor een informatie Eef 18 presies zoekt.

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:33

Kan alleen maar zeggen over Cantaor dat hij altijd zin heeft in actie (in de bak rijden of een buitenritje maken).
Ik vindt dat een hele goede eigenschap, want een paard die chagerijnig is omdat je hem uit de stal haalt daar hou ik niet van!