wat mag een shetje dragen?? gewicht mens?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:35

Laat maar, ik zie ze al in je profiel

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:20

De wedstrijd foto is al iets ouder (van vorig jaar) dus hij loopt daar niet zoals hij nu loopt. Over een week of twee is mijn vriendin terug van vakantie en dan kan ik haar ms vragen foto's te maken als ik oefeningen aan't rijden ben.

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:06

My Dominique schreef:
en wat kan een shet van ong 1.15 dragen
wij hebben een uit de kluiten gewassen shet staan Haha!
stevig gebouwd (Echt shet, geen kruising met een welsh)
ik weeg zelf 54 ik vind dat hij dat wel kan dragen Haha!
al zit ik liever op mijn paard Haha!
maar wat is jullie mening



wij hebben dus ook zo'n uit de kluiten gewassen shet staan. En daar reden mijn zusjes op, hun wogen zo'n 65-70 kg.
Dus reken er maar op dat hij dat kan dragen.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 00:12

Even een vraagje aan Summertje: wat is de reden om bij een minishet het mennen af te raden?

Ik heb zelf nl. ook een minishetje, ze zit tegen de kleine maat aan (rond de 85 cm) en wil haar voor de kar gaan zetten. We denken aan een vierwielig licht karretje met 1 persoon op de bok. Nog niemand heeft tegen mij gezegd dat het niet zou kunnen. Terwijl we al een tuigje en bitje hebben gekocht. Volgens de smid heeft ze hele goede droge benen en mooie hoeven (schijnt bij veel shetjes een probleem te zijn).

Momenteel ben ik haar aan het longeren (met bitje) en dat pakt ze superbraaf op. Ze is pas drie, dus we doen het rustig aan (4x per week een kwartiertje werk). Maar volgend jaar wil ik haar wel voor de kar hebben. Waarom zouden we dat niet doen?

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:30

Ik zou ook rekening houden met de leeftijd en de bouw van een shet voor je erop gaat rijden ik denk dat een grote gezonde shet zeker 50 kilo ken dragen. maar voor iedere het is dat weer anders

shetheidy

Berichten: 28
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:10

Een shet mag intotaal wel iets van 60 kilo dragen ik weet het niet helemaal zeker maar dat stond in een boekje van shetlanders. Haha! Haha! Haha! D:

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:14

Mijn vriendin heeft een shetje van ongeveer 1m15 (ja, ook zo'n uit de kluiten gewassen beest Haha! ), en we zijn hem nu aan het beleren. Ik ben 1m68 en weeg 55 ... ik denk wel dat dat beestje me kan dragen ... wat denken jullie? Verward

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:43

ukkiepuk,ik heb een vraakje voor jou (even off-topic sorry) in je persoonlijke info schrijf je dat je dierenarts-assistent bent!?nu is mijn vraag:wat houd dat juist in?ik woon namelijk in belgie en dit jaar is voor het eerst in de vabi de niewe richting dierenzorg technieken opgestart.nu weet ik dat er in nederland al langer zon richting bstaat.En ik ben (waseigenlijk het schooljaar is gedaan) een van de 40 eerste leerlingen van belgie die deze richting volgen,kunt u mee misschien een beetje info geven over die richting? zend me eventueel een mailtje: callens_kim@hotmail.com
bedankt al reeds
Greetz dutske

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:15

kijk dan in haar profiel bij mij staat ook 1 foto dat ze op zorro rijdt.
Ik weet zeker dat zorro dat kan want ik kwam daar vaak op stal.. en heb zorro ook een aardig tijdje gereden.. Haha! het is echt een leuk paardje en als er een nieuw iemnd op zit nou rekenmaar dat hij dat allemaal de eerste paar keren niet doet.. Bij ukkiepuk doet tie alles wat ze aan hem vraagt tijdens het rijden dat is echt een goed paar bij elkaar Tong uitsteken niemand die ze uit elkaar kan halen en zoals ze al zij als je het niet geloofd kom maar kijken.. Lachen


Summertje schreef:
Ik wil foto's zien van ukkiepuk en zorro

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:17

Tja dan kan het ze het bewijzen dat zorro zo goed is dat hoeft voor mij niet want ik weet hoe die is maar voor jullie Haha! voor de mensen die haar niet geloven..

paardenmeid
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:01

Mijn pony is ongeveer 1.15/1.20 (welsh x nogiets Haha! (ze zeiden een Shetlander maar we zien er helemaal niks in van een shet Verward )) en hoeveel zou die kunnen dragen volgens jullie?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:03

Mensen zeggen dat ze 2x hun eigen gewicht kunnen dragen, maar dat is onzin. Maar er even op zitten kan toch wel even?

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:08

ja dat kan wel als je maar niet te lang er op zit.. Zorro van ukkiepuk is het gewend en denk niet dat hij het anders zo willen al hoewel?? maar hij is eraan gewend geraakt vandaar dat ukkiepuk gewoon kan rijden zorro is super stoer en super sterk..
en heus denk niet van het is dieren mishandeling!! Zorro vind het leuk anders zou die niet lopen!! Dan zou die wel staken... maar ja dat zouden de slimmerikken onder jullie ook wel opgekomen zij n :J of niet??
nou ja.. ben net bij hem wezen kijken hij staat nu lekker op stal met zijn zweet dekentje om... lief of niet.. nou ik vind van wel.. dat beesiej wordt verwend als ik weet niet wat!!! Dus niet zeuren!!! Haha! hahaha geintje

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:19

noujah nu ineens reageert niemand ...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:08

Tanya schreef:
Mensen zeggen dat ze 2x hun eigen gewicht kunnen dragen, maar dat is onzin. Maar er even op zitten kan toch wel even?

Das is een hele grote fout die mensen maken, want het is 2x hun gewicht trekken.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:42

jah dat is waar..

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:18

Op een minishetlander rijden als je 58 kg weegt... NO WAY! Scheve mond Met een 1-persoons-karretje erachter zou misschien wel kunnen, maar je bent echt te zwaar voor een mini-shet. Als het een grote shetlander (van 1.05 oid) zou zijn, dan zou het misschien net kunnen. Er op zitten kan wel, dan gebruik je het beestje als een soort van stoeltje, maar dan moet je hem niet gaan dwingen om te lopen.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:49

Tobi is 94 cm,niet echt breed gebouwd en in een goede conditie,en ik rijd hem ook een paar keer in de week [ik weeg 35 kilo]
En ik maak dan af en toe buitenritjes,springen,dressuren Lachen

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 16:03

jaah maar met 35 kilo kan dat ook wel hoor! leuk voor je Knipoog
ik ga beginnen met het verzorgen van 5 shetlanders (er is dus altijd wel genoeg te doen..) en ik ga ook proberen de grootste shet in te rijden, ik weet niet hoe groot ie precies is, maar ik kan er makkelijk op (met mn 52 kg)

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:27

oud topic

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:13

als ze het te zwaar vinden laten ze het meestal wel merken hoor...
of dan zie je wel aan ze of ze het leuk vinden of niet..

Abaigeal

Berichten: 979
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:59

Hej,
Een rondje stappen kan denk ik wel hoor en voor de kar weet k niet kunnen volgens mij bijna alle shetlanders wel.

Ik ken een shetlander die ik inrij maarru ik weeg ongeveer 42 kilo en de shetlander is 0,90 cm vinden jullie dat ik daar nog op kan?

Groetjes Judith, Limonero, Goldy en Rena!

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:13

even erop stappen kan geen kwaad!! maar altijd erop werken lijkt me een beetje te veel! het kan aan mij liggen hoor, het is mijn mening, dus het hoeft niet zo te zijn (zeg ik er even bij)....

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:20

Jaah kan nog wel hoor.. met 42 kilo.. zodra je tegen de 50 kg aanzit moet je er wel echt mee stoppen denk ik, nouja ligt eraan of het paardje het leuk vindt om met je te rijden of niet..

Bertus_Suzy

Berichten: 855
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:44

ukkiepuk schreef:
Nou Spikkel dat kun je gerust doen hoor. Ik rijd met mijn Shetlander (die van 1.07) intensief dressuur. dwz wedstrijden tussen de paarden, schouderbinnenwaarts, traver, appuyeren enz.


ach is dat niet zielig
je bent veel te groot voor die shet