Na het forum een beetje te hebben doorgelezen leek het me of niet veel mensen echt veel hebben met de (zwaardere) koudbloeden. Ikzelf ben helemaal dol op koudbloeden,hoe groter,ronder,grover hoe beter.
Nou heb ik al een aantal jaar geen paard meer gereden door een aantal nare dingen die zijn voorgevallen op de rijschool waar ik toen zat (was iets van 14/15 in die tijd en was min of meer weggewerkt door een vast clubbie meiden toen) en eigenlijk vanaf dat punt geen contact meer met paarden,in een klap de 'paardenwereld' uitgerold zeg maar. Al die jaren heb ik het paardrijden wel onwijs gemist en ik wil ook zeker weer beginnen met rijden zeer binnenkort. Afin,long story short, het meeste dat ik dus van paarden wist ben ik een beetje vergeten (niet dat ik toen een expert was ofzo maar goed),ik weet dus niet zeker meer of fjorden nou tot de koudbloeden behoren of niet,lach me niet uit alsjeblief hehe. Maar goed om even op het onderwerp terug te komen,ik heb helaas nooit het genoegen gehad om op andere koudbloeden behalve fjorden en tinkers gereden te hebben,maar van alle paarden waar ik ooit op heb gereden voelde ik me toch het meeste thuis op de koudbloedjes. Niet alleen voelt het voor mijn gevoel beter om een lekkere breed en stevig paard onder me te hebben maar ook hun rustige no nonsense karakter spreekt me erg aan (zo ben ik zelf namelijk ook). Ik zou graag wat ervaringen horen/uitwisselen met mensen die zelf ervaring hebben met koudbloeden en vooral de grotere types zoals shires en clydesdales (die vind ik echt geweldig),vertel me alsjeblieft meer over het karakter van deze paarden,hoe jullie ze in levende lijve ervaren,ik wil werkelijk alle details weten

Mijn grootste droom is om ooit in de toekomst zo'n gentle giant aan te schaffen maar voor die tijd wil ik natuurlijk zoveel mogelijk over ze te weten komen (en weer beginnen met paardrijlessen natuurlijk)
Alvast bedankt!