verschil andalusier/lusitano

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:44

Ik merk meestal dat de lusitano wat grover is in het hoofd, niet groter maar de andalusier is vaak wat edeler. De lusitano's en Andalusiers sie ik ken is mij het volgende opgevallen

Bij de lusitano is bijna alles een schimmel, Wat grover in het hoofd, soms een ramsneus, erg cool van karakter werkwillend.
De Andalusier vind ik wat pittiger overkomen, meer bruine enz qua kleuren, vak wat luxer in de bouw.

Al met al zijn bijde rassen erg mooie paarden


Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:32

Loolapelooza schreef:
Een Berber is toch meer een "woestijnpaard", net zoals een Veiga een Hoge school paard is en een Andrade voor de stieren te bevechten.


...er zijn maar een paar dozijn rejoneo-paarden en Marokko bestaan écht niet alleen uit woestijn.
De Berber is verder van geen kant een woestijnpaard. Wéér die arabier als verwarrende factor. Het type hoogplateau, van het plateau van Rekkam, waar mijn kennissen wonen en ik met de motorfiets terrein-routes heb (nachtboot vanuit Málaga), is volkomen identiek aan de barokste andalusiërs.

Maar goed. Er zíjn verschillen. Bínnen de rassen en dus ook tussen individuen van die rassen. Als je dit graag wil generaliseren om de, eventuele, verschillen tussen de rassen te accentueren, prima.
Wat mij betreft is het verder duidelijk.

www.homocaballus.net

Appelsapje

Berichten: 552
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:56

juist het omgekeerde!!!!! Veiga is voor stierengevechten omdat ze meer moed hebben en pittiger zijn Andrade's zijn voor hogeschool en ik kan het weten want ik ben portugees en ik woon er!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers