Kruising HaflingerXDraver

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Kruising HaflingerXDraver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 21:01

Hallo,
Ik ga hopenlijk ( :+ ) een haflinger xdraver aanschaffen. Gewoon op het oog gevallen.
Maarrrr, heeft iemand fotos van die kruising of heeft iemand zoon kruising? kan iemand me meer over dit vertellen? Mischien staat het verkeerd sorry voor dat.
Ik zou graag meer willen weten over deze kruising :D
Groetjes melissa

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:24

Het lijkt mij, eerlijk gezegd, een zinloze kruising :)

Ik neem aan dat het 'paard' gebruikt zal worden als wandelpaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:29

s0173957 schreef:

Met wandel paard bedoel je een recreatie paard neem ik aan?

En waarom moeten een Haf X draver persé een recreatie paard zijn? Dravers zijn geweldig leuk! en kunnen ook prima in bepaalde takken van de sport mee draaien! Haflingers heb ik niet veel mee, Maar ook die komen tegewoordig goed mee in de sport. Maar misschien is haf X draver wel erg leuk!

Ben iig benieuwd naar een foto!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:35

Oké, blijkbaar verschillen we van mening in wat 'leuk' is.
Zo kan je ook een Duitse Herder met een Jack Russel kruisen omdat het 2 leuke rassen zijn...

Als je deftige sportprestaties wilt behalen (dus hoger als de B) zal je toch wel met een ander paard moeten afkomen.
Als je daarentegen gewoon een 'leuk' paard zoekt voor recreatie en zonder enige economische waarde maar waarmee je je even goed, of beter, mee kunt amuseren dan kan je zoiets kopen.
Maar voor sportambitie... vergeet het maar...

Maar, uiteraard, het is gewoon mijn mening en die is zeker niet zaligmakend...

Olikea

Re: Kruising HaflingerXDraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:40

dees_daan op bokt had er een, maar die heeft ze verkocht..
Ik vond het een heel leuk ding.

In het halflinger topic staan wel foto's

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:44

Volgens mij staat er geen ras op een sportpaard?
Haflingers zijn super leuke paardjes en zeer veelzijdig en kunnen zeker weten in de sport meedraaien en net zoals Nini_roosje zegt kunnen dravers ook in bepaalde takken van de sport meedraaien.
Volgens mij is hier iemand op bokt die zo een kruising had maar ik weet niet meer wie.
Ik ben wel benieuwd naar hoe jou toekomstige paardje eruit ziet.
En wat zou je graag willen doen met hem/haar ?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:55

s0173957 schreef:
Zo kan je ook een Duitse Herder met een Jack Russel kruisen omdat het 2 leuke rassen zijn...

Als je deftige sportprestaties wilt behalen (dus hoger als de B) zal je toch wel met een ander paard moeten afkomen.
Als je daarentegen gewoon een 'leuk' paard zoekt voor recreatie en zonder enige economische waarde maar waarmee je je even goed, of beter, mee kunt amuseren dan kan je zoiets kopen.

Sorry dat ik het zeg, maar dit is wel een hele bekrompen mening. En dat zeg ik niet omdat ik zelf een kruising haf maal kwpn heb, maar omat ik menig kruising, haflinger, fjord, welsh cob of meer barokke paarden die snel als maaier worden afgeschreven, hoger in de sport heb zien lopen...dus hoger dan B, zeg maar gerust M (de halfbroer van mijn paard) of Z (of hoger).
Mijn paard is in korte tijd redelijk makkelijk door de vorige eigenaresse naar het L2 gereden en heeft springcapaciteit.
Het heeft met de capaciteit van het paard te maken en niet met het feit dat het geen luxe sportpaard is. Ik heb ook een aantal dravers heel best zien lopen in de dressuur en ken een haflinger die bv in de western in de sport op hoog niveau reining meeloopt. Als ie maar capaciteit en werklust heeft........dit zou jij als sportruiter moeten weten (en niet iedereen hoeft Z ambities te hebben)
Sorry maar hier wilde ik even op reageren. TS, volg je hart en gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:01

s0173957 schreef:

En wie zegt dat we het hier gelijk over dressuur hebben? Ach misschien komt een haf X draver daar wat minder in mee.. Maar in de endurance sport hebben ze een zeker voordeel op de gemiddelde KWPNer

Verder als we even op de draver kruisingen door gaan is er geloof ik ook nog een olymipsch kampioen! misschien zegt Jappeloupe de Luze je iets?

Verder komen dravers en haflingers vaak ook wel mee in de western? Dus zoals je hoort vind ik je mening erg berkompen...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:07

Niks mee mee, Daan voorhee van Dees_daan is een superleuk dier!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:08

s0173957 schreef:

ik zou toch graag een onderbouwing zien voor je kortzichtige opmerking....

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:17

ik heb er 1 gefokt :D geweldig dier (verkocht aan dees van bokt := )

ik zou niet weten waarom zo'n kruising niet mee zou kunnen in de sport, dat heb je nog alijd zelf in de hand door te trainen :+

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:20

Mijn zinloze kruising (haf X groninger) loopt een beter L2 proefje (is nog jong) dan menig KWPN'er...
Daan was zeker een leuk beestje.
Heb je ons haflinger topic al gezien?
Dan kun je zien dat hafkruisingen over het algemeen vooral erg veelzijdig zijn, er lopen er enkele in de dressuur, cross, springen, westernsport enz.
Ben wel benieuwd of je n foto hebt :D

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:24

Mijn bolle is een stuk geharder dan menig kwpner. Die conclusie trok mijn VA laatst ook nog.
Daarnaast lig ik in een deuk om zijn quasi ponygrapjes.....voelt zich net een clown. Maar oh wat is hij slim, zeer veelzijdig en een harde werker

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:27

Haflinger kruisingen zijn over het algemeen veel sterker dan de gemiddelde kwpn'er. Het overgrote deel van de kpwn'ers heeft blessures (gehad). Dat kan ik van de 'zinloze' kruisingen toch echt niet zeggen.
Daarnaast zijn ze een stuk betrouwbaarder.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:29

s0173957 schreef:

Ik vind vooral het 'paard' wel erg apart
alsof zo'n kruising eigenlijk geen paard is..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:33

Zo'n kruising kan erg leuk zijn denk ik, maar er kan ook een misbaksel uitkomen. Zo is een paard met een stabiel karakter en een gezonde werklust erg leuk, maar je kan ook een hittepetit hebben die graag onder het werk uit komt en enorm sterk is..
Ik zou zeggen:
Lekker naar het paard zelf kijken en je niet teveel vastpinnen op wat er hier word gezegt :Y)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:36

Topicstarter vraagt alleen of iemand dergelijke kruisingen kent. Jammer dat ieder topic over kruisingen weer ongevraagd negatieve reacties oproept.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:36

s0173957 schreef:

*proest*

_O-

Ook met een kruising kan je hoog komen in de sport hoor, al zijn ze er niet puur voor gefokt. Maar dit is wel een héel erg bekrompen mening. :+

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:01

Leuke kruising :j en heb je geen foto van het paardje zelf gezien dan ?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-03-10 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stukje verwijderd

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:07

Gevoelig snaartje dat ik hier heb geraakt precies :)

Kijk, wat ik wil zeggen is dat ik eigelijk niet snap waarom mensen steeds die kruisingen zitten te fokken?
Wil je endurance rijden, zoek dan een ras dat daarbij past. Wil je springen, dressuur rijden, eventing rijden, aangespannen rijden,... zoek dan een ras dat daar bij past.
Zo'n kruising kan voor jou net zoveel of meer betekenen dan een 'raszuiver' paard, maar economisch en foktechnisch gezien zijn ze quasi waardeloos. En aangezien paarden geld kosten in onderhoud mag het best wat waard zijn ook, niet?

En uiteraard is mijn mening anders dan die van vele anderen en dat is in vele dingen maar best ook.
Al zou de wereld nog zo makkelijk zijn moest het allemaal op mijn manier kunnen gebeuren }> ;)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-03-10 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: stukje antwoord verwijderd

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:11

Niet iedereen heeft ambities om naar het ZZ te rijden, hé! Kijk dat jij nou met een ras met afstammeling van diexdiexdiexdie aankomt.. Vind het persoonlijk een grotere presentatie als je met een kruising aankomt zonder bekende dresuurafstammeling als dat je aankomt met eentje met dresuurafstammeling.

Het ene paardje komt er na hard werken en oefenen en bij de andere zit het al in het bloed.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:13

Dus dan bombardeer je een kruising maar meteen tot wandelpaard of 'paard'?

En in de praktijk kun je zien dat er wel degelijk kruisingen in de sport meekomen, dus gaat nergens over wat je zegt.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:13

s0173957

zolang mijn merkloze nog hoger in de verzekering staat dan het merkpaard, vind ik niet dat de merkloze minder waard is :+

het voordeel van mijn merkloze is dat ik 1 paard gebruik voor alle diciplines :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:14

Juangi schreef:
Het ene paardje komt er na hard werken en oefenen en bij de andere zit het al in het bloed.

Geen enkel, maar dan ook geen enkel paard komt ooit op niveau zonder dat het enorm veel werk gekost heeft.
Zelfs een Totilas niet...

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:15

s0173957 schreef:

Meer hoef ik niet te zeggen....

Ts ga er gewoon voor als je denkt dat het paard (niet tussen haakjes) bij je past :j een papier zegt niets tenzij je er mee wil gaan fokken ;)