s0173957 schreef:Oké, blijkbaar verschillen we van mening in wat 'leuk' is.
Zo kan je ook een Duitse Herder met een Jack Russel kruisen omdat het 2 leuke rassen zijn...
Als je deftige sportprestaties wilt behalen (dus hoger als de B) zal je toch wel met een ander paard moeten afkomen.
Als je daarentegen gewoon een 'leuk' paard zoekt voor recreatie en zonder enige economische waarde maar waarmee je je even goed, of beter, mee kunt amuseren dan kan je zoiets kopen.
Maar voor sportambitie... vergeet het maar...
Maar, uiteraard, het is gewoon mijn mening en die is zeker niet zaligmakend...
Sorry dat ik het zeg, maar dit is wel een hele bekrompen mening. En dat zeg ik niet omdat ik zelf een kruising haf maal kwpn heb, maar omat ik menig kruising, haflinger, fjord, welsh cob of meer barokke paarden die snel als maaier worden afgeschreven, hoger in de sport heb zien lopen...dus hoger dan B, zeg maar gerust M (de halfbroer van mijn paard) of Z (of hoger).
Mijn paard is in korte tijd redelijk makkelijk door de vorige eigenaresse naar het L2 gereden en heeft springcapaciteit.
Het heeft met de capaciteit van het paard te maken en niet met het feit dat het geen luxe sportpaard is. Ik heb ook een aantal dravers heel best zien lopen in de dressuur en ken een haflinger die bv in de western in de sport op hoog niveau reining meeloopt. Als ie maar capaciteit en werklust heeft........dit zou jij als sportruiter moeten weten (en niet iedereen hoeft Z ambities te hebben)
Sorry maar hier wilde ik even op reageren. TS, volg je hart en gevoel.