Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sharayn schreef:Hallo Allemaal.![]()
Ik heb net een friese jaarling merrie gekocht,zij is gewoon zwart van kleur,nu blijkt dat haar vader Bonte Bart is,maar zeker weten doen wij het nog niet.
De man waar ik haar van gekocht heb had het erover.
En in haar paspoort stond het adres van de fokker,daar ben ik nu net mee in contact geweest in de vorm van een email.
Ik ben zeer benieuwd of dit waar is, want dan kan ik via een DNA onderzoek vast stellen of dit zo is,en een half papier erbij aanvragen.
Ik vind het heel erg spannend,en ik hoop snel een reactie van de fokker te mogen ontvangen.
cocochanel schreef:Mijn veulentje mag ook worden opgenomen in het stamboek!
Hij krijgt dan registratie 1 omdat zijn ouders onbekend zijn helaas,
maar er zit wel zeker fries bloed in,gister gemailt en moest zijn paspoort en een haar opsturen..
Vind het wel super cool,dit is hem,heb hem sinds vorige week..
Cossie schreef:cocochanel schreef:Mijn veulentje mag ook worden opgenomen in het stamboek!
Hij krijgt dan registratie 1 omdat zijn ouders onbekend zijn helaas,
maar er zit wel zeker fries bloed in,gister gemailt en moest zijn paspoort en een haar opsturen..
Vind het wel super cool,dit is hem,heb hem sinds vorige week..
Mooi paardje zeg, zelf ben ik in het bezit van een kruising kwpnxfries (platenbont) maar ook de ouders "onbekend"
Hoe gaat dat dan in zijn werk om hem in het stamboek te laten opnemen?
edit: ik heb alleen ervaring met het friese stamboek, keuring enzo. Gaat dit het zelfde ongeveer?