taxatie topic welshjes

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:44

Heb hem als veulen gekocht en heb er verder niks mee gedaan. Gewoon gezelschap.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:53

Zonde hoor, is altijd erg leuk om keuringen te lopen, en met de behaalde prestaties kunnen ze ineens een stukje meer waard worden Lachen Wrom is die nu al gecastreerd als ik vragen mag? Die van mij is een cob, nu 1jr en 1mnd.. bevalt me nog steeds erg prima, geen hengstenkuren oid op het drukke gedoe na in bijzijn van andere pony's.. maar ach als dat het enigste is. En kwa keuring heb ik zelf nog niks met hem gelopen, wel de fokker.. die is er toen met zijn moeder mee naar de keuring gegaan.. moeder werd NL kampioen en charly werd best hengstveulen.. en verder staat er bij mij op de planning om naar de Dragon Welsh Show te gaan in Rijssen op 14 Augustus, en naar de keuring op 4 September in Heteren.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:02

Ik heb hem gekocht toen hij 2 maanden oud was (nog bij de moeder natuurlijk he)
Geruint heb ik afgelopen april gedaan omdat hij erg gesteld was op de merries naast hem. (raakte gezellig aan de praat) Ik had toendertijd anderhalve meter tussen de ene en de andere wei. Heb dus geruint omdat ik hem niet elke keer weg wilde houden van de buurvrouwen. Nu is het tussenstuk tussen de weien uit en kunnen ze heerlijk aan elkaars nek kriebelen.
De reden dat we geen keuringen of iets dergelijks doen is omdat hij een minibeetje x benen heeft van voor. Voor ons zelf helemaal geen probleem, maar voor een keuring wel.
Toch is het een knap ponytje en is hij ook nog eens vreselijk lief in omgang.
Hij is ook de enige geweest die altijd aan komt rennen en hinnikt naar je. Hij is blij om je te zien en doet er alles aan om je aan het rennen te krijgen, want hij volgt je overal waar je gaat en samen rennen is zijn favoriete spelletje.

500 euro zou veel zijn, maar voor ons zelf zou een bod van 5000 nog niet genoeg zijn. Hij heeft het naar zijn zin hier, en wij met hem.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:33

klinkt als een beestje met een super karakter! weees er trots op en geniet er van!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:26

Ik geniet er zekers van.
Vorige week heeft hij moeten poseren voor een fotosessie.
Ik ben helemaal niet zo'n opdos freak, maar dit vond ik zo leuk (en hij ook)
Foto's in sepia.
Jaja ben trots op hem

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:33

Ik ben ook erg trots op mijn kleine kanjer.. Lachen Mja de welsh is gewoon een super ras, vind ik zelf.. kep er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. Tsja ze kunnen wat eigenwijs zijn, mja das juist het leuke aan ze vind ik Haha!

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:15

oké wie wil dit draakje taxeren

las gisteren dat wat ik heb ook een welsje is

dan zal het wel een sectie B zijn. Is ca. 1.31mt, geen papieren ca. 4-5 jaar oud. Rijdt wel wedstrijden dressuur B, hebben we een half jaar geleden gekocht was toen alleen nog zadelmak, nog niet beleerd, dus leert echt heel snel. Maar springen wil met dat kleintje (dat op de foto staat) nog niet lekker gaan, ligt dus niet aan het ponytje, die vindt alles leuk.

Ff een paar fotootjes er bij als het lukt

Wat vinden jullie hiervan dan??

Afbeelding

Afbeelding

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:11

Leuk beessie.. heeft nog toekomst voor in de sport.. zonde dat het geen papieren heeft. dus ik zou er niet meer dan €850 aan uitgeven

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:19

ik vind hem heel stoer!! jammer dat hij geen papieren heeft, ik denk nu wel 950 euro... hij is echt cool!

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:11

Ja is erg jammer dat ie geen papieren heeft, ik denk ook niet dat ik daar nog achter kan komen.

Maar wel lachen dus want is ie wel in een half jaar meer dan het dubbele in waarde gestegen. Al zou mijn dochtertje me nooit vergeven als ik hem ooit weg zou doen.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:18

nja als je in een half jaar al hebt bereikt dat hij wedstrijd klaar is, vind ik dat je het niet slecht doet, en het beestje al helemaal niet.. dus rede voor die waarde is meer en deels ook dat het een leuke sportpony kan worden voor een ambitieus ruitertje.. Lachen en wieweet is dat je dochtertje wel Knipoog

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:25

Euhm... Mooi gebouwd, leergierig, leuk koppie, bijzondere kleur (schimmel met donkere manen = populair), jong dus kan nog ver komen...
Jammer dat ie maar 1.31m is, maar ik schat 'm op 900 euro...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58095
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:49

Naam: Pharaon
stamboek nr: 1092
geboren: 22/05/95
fokker: monique stassen
stal: hengelhoefs Verward
Kleur: alezan vos (nooit van gehoord Bloos)
Ras: welsh a
Stokmaat: 1.16m


stamboom:
(naam op papieren=> hengelhoefs pharaon Verward)

----------------------------------------- baledon jeremiah
------------------------misshiefs revel
----------------------------------------- coed coch dunos
hengelhoefs Pharaon
-------------------------------------------- rowfant peacocks
------------------------hengelhoefs idylle
-------------------------------------------- roughets honey bee

de stamboom van zijn vader klopt volgens mij niet Verward ik heb hem verkeerd opgeschreven Verward kan iemand hem juist maken voor me?

--------------------------------------revel janus
------------------baledon jeremiah
--------------------------------------coed coch dunos
misschief revel
--------------------------------------rowfant peacocks
------------------ coed coch dunos
--------------------------------------roughets honneybee

moeder (ben ik ook niet zeker van)

------------------------------------------benghad coclen
---------------------henfelhoefs daario
------------------------------------------varpullan vina
hengelhoefs idylle
---------------------------------dyrin martino
---------------------dyrin cixen
----------------------------------dyrin gay berry

foto:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
karakter:
moeilijker paardje! mannenhater, heel erg gevoelig, nerveus maar opgewekt! eenkennig en kan vals uit de hoek komen...als je een maal zijn vertrouwen hebt heel lief paardje maar nooit een paard dat je voor 100% kan vertrouwen vanwege zijn wispelturige karakter..;
wil iemand? *LOL*

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:34

Niet geschrikt voor beginners, klein, geen wedstrijdresultaten en niet al te jong meer... Wel een stamboom/papieren...
Meer dan 1000 zou ik niet geven...

_christel_
Berichten: 526
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:30

Wat vinden jullie van m'n ponytje?

naam: Snuitje
leeftijd: 7 jaar
geboortedatum: 30-03-1997
hoogte: 1.36,5 dus een C pony
kleur: bruin
geslacht: merrie
Info: Ik heb Snuitje gekregen toen ze 4,5 jaar was, ik heb haar toen zelf ingereden (dus ze is best laat ingereden) ik ben nu M1 dressuur en L springen met haar.
[/img]http://www.kindertent.nl/fotos/7/2/4/72414.jpg[img][/img]

_christel_
Berichten: 526
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:31

Afbeelding

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:27

Pharaon, ten eerste.. wat een geweldig mooi koppie heeftie Haha! heeft zn uitstraling dus wel mooi, zen stamboek ook.. maar daar houd het tog wel op.. ik zou niet meer dan €600 geven.

Snuitje, leuk beestje, heeft wat bereikt in de sport, maar zo te zien geen papieren, en dat is in de welsh werled tog best wel belangrijk wil je een welsh goed kunnen verkopen voor een goede prijs. Ik zou niet meer dan €950 geven.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:52

zal ik de gok wagen voor een ander welsbeesje...
Helaas niet veel foto's van haar maar wel gegevens:
Naam: Narcissa
Papieren: Ja (ergens in een kastje)
Leeftijd: 14
Stokmaat 1.21 m
Kleur: schimmel
Wedstrijdervaring, Ja, dressuur en springen, maar niet met mij
Heb Narcissa (Sissa) gekregen toen ze 4 was, was al ingereden. Super lief en zacht karakter, in de bak geschikt voor beginners, uitrijden absoluut niet. Is een echte volhouder, gaat voor je door het vuur en is makkelijk in omgang/verzorging.
Jammer genoeg geen foto's van haar hele lichaam...

Afbeelding
Afbeelding

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:32

niemand zin om te schatting te geven?? Verward

Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:27

oke oke .. ik ooK!

Dubbelland's Boas
Welsh sectie K
7 jaar (april 97, precieze dag weet ik zo niet Tong uitsteken)
Koffievos
1.46 meter (D pony)

Vader: Anjershof Rocky
Moeder: Another Dream (v. Downland Folklore)

Als 3jarige op de hengstenkeuring door tot aan de 2e bezichtiging, nu is hij ruin Knipoog

Ik rij hem sinds een jaartje, half jaartje op wedstrijd. M1 dressuur + 2, B springen + 13 (L startgerechtigd)

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UwAdA!kYwxu2CtjRtO*OJUzK4x2n7AoWV*x68On!!U7hiWBnRTRQgYJKZ03HtekWUYkbFouHMziC86NkmGGcI05VMTIu!7rB!DmL7mu3qSe7xGXAtIfiXQmVWhV13eHn/Shanna%20rijfoto's%20064.jpg?dc=4675465170184627503[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Zo Tong uitsteken

In omgang is hij echt superbraaf, als je erop gaat zitten moet je wel kunnen rijden want hij voelt zich nog steeds erg hengst Haha!
Wel braaf, maar als je echt aan het werk wil... dan kan hij ook nog best een keer uitspatten!
Verder doet hij wel goed zijn best, probeert je altijd te helpen, ook als hij iets nog niet snapt.

Megapony, ben gek op hem!

Nu jullie Haha!

monica1978

Berichten: 236
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:29

Hoi hoi ,
Oke ik wil ook wel een mening doen.
Ga niet met een ieder mee ,zou namelijk met mijn ervaring eerder wat meer uit geven voor een jonkie dan een die al wat kent ...vandaar dat ik gaan schatting doe (persoons gebonden)

Zou t wel eens leuk vinden dat jullie die van mij eens schatten.
Cuppers Maikel
v Cuppers rockefeller vm Maestir odessey vv Pendock legend
4 jarige hengst met deklicentie van wpcv.Zadelmak,tuigmak,verkeersmak
Stekelharige vos ,witte bles , 4 witte benen 1.19m
1a premie als veulen, 1e gebruikers rubriek heteren 2003 , 1e onder het zadel wenum wiesel 2004 ,2e aan de hand in itterbeck.
Parcours klaar en b dressuur klaar(alleen onderling gestart)
Foto plaatsen heb ik nog niet uitgevonden dus moet jullie het doen met mijn avater .[/img]

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 01:08

hey die heb ik gezien in wenum wiesel. dat was dat ontzettend leuke ding, met dat kleine meisje er op. vond het een verdiende 1e plek. ik zou hem zo'n €1250 geven..

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:25

Snuitje: 900 euro (sportpony, leuke uitstraling, maar geen papieren)
Narcissa: 700 euro (klein, weinig wedstrijdervaring, niet volledig geschikt voor beginners, al 14 maar kan voor fok gebruikt worden)
Dubbelland's Boas: 1100 (jong, wedstrijdervaring, papieren, lief in omgang, maar wat moeilijker te rijden)
Cuppers Maikel: 1300 (dekhengst, mogelijke wedstrijdpony, makkelijk in omgang, maar wel klein)

Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:58

Clitia schreef:
Snuitje: 900 euro (sportpony, leuke uitstraling, maar geen papieren)
Narcissa: 700 euro (klein, weinig wedstrijdervaring, niet volledig geschikt voor beginners, al 14 maar kan voor fok gebruikt worden)
Dubbelland's Boas: 1100 (jong, wedstrijdervaring, papieren, lief in omgang, maar wat moeilijker te rijden)
Cuppers Maikel: 1300 (dekhengst, mogelijke wedstrijdpony, makkelijk in omgang, maar wel klein)


*Grinnik*

Ik zal even melden dat er mensen zijn die er 5x zoveel voor geven.. rustig. Tong uitsteken

Tis gewoon een Welsh, dus met pit. Dat bedoelde ik met dat rijden Knipoog

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:39

5x vind ik wat overdreven. ik zou er zelf niet meer dan €2000 voor willen uitgeven