Wat voor karakter heeft jullie draver?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:12

SplashIsLief schreef:
Splash is lief, nieuwsgierig, aanhankelijk, leergierig, graag voor je werken, sociaal naar mensen en ze is te vertrouwen en wil jou vertrouwen

kortom een heerlijk paard


Volgens mij zijn de dravers toch over het algemeen wel heerlijke (recreatie)paarden. Ik merk dat steeds meer mensen een draver hebben en toch hun karakter prijzen!! Leuk is dat!

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:48

Mackie"]
[quote="SplashIsLief schreef:
Splash is lief, nieuwsgierig, aanhankelijk, leergierig, graag voor je werken, sociaal naar mensen en ze is te vertrouwen en wil jou vertrouwen

kortom een heerlijk paard


Volgens mij zijn de dravers toch over het algemeen wel heerlijke (recreatie)paarden. Ik merk dat steeds meer mensen een draver hebben en toch hun karakter prijzen!! Leuk is dat!
[/quote]
volgens mij ook en ja je hoort veel dravers met een (h)eerlijk karakter

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:25

Kylia is ook heel aanhankelijk.Alleen tegenover andere paarden is ze niet zo lief, Eerst heeft ze een hond getrapt maar dat kwam omdat die ineens uit het niks achter der aan ging. Ook heeft ze geprobeerd een paard van een vriendin van mij te trappen maar dat is der niet gelukt. Maar heb haar nog maar een week of 9 dus da komt allemaal wel goed xxjaninne

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:30

Heet jouw paard alleen maar Kylia of heeft ie ook nog een achternaam??

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:51

Sorry dat ik het vraag maar wat bedoel je met heeft kylia ook nog een achternaam vat hem niet helemaal xxjaninne

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:02

Nou kijk een dravertje bij ons heet José Boszorg
Ze bedoelt met de achternaam in dit geval Boszorg

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:12

Haagsemeid schreef:
Nou kijk een dravertje bij ons heet José Boszorg
Ze bedoelt met de achternaam in dit geval Boszorg


Yep! Haha!

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:22

nou kylia heb ik gekocht bij Melanie Natasha hier op bokt.Op het entings boekje staat kylia maar met typex doorgestreept Tequila.Het enige wat ik weet is dan ze in dongen heeft gestaan en in oosterland

Ramoontje
Berichten: 71
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:02

Ik heb ook een draver. Ze is heel lief, maar heeft toch een heel apart karakter. zo vind ze springen en buitenrijden super. maar ziet toch ook vaak spoken in de bak. Ze zou echt actrice moeten worden. en het gekke is, ze kan helemaal niet goed galloperen, maar als ik eenmaal 1 x heb geloppeerd, wil ze niet meer stoppen. ook valt ze tijdens het poetsen in slaap, ook bij de hoefsmid en dierenarts doet ze niets. zelfs toen ze haar chip kreeg, werden de meeste paarden wild maar zij niet. ze is ook niet zo kroelerd. en ze heeft liever niet dat je aan haar hoofd zit. verder laat ze zich ook zo lekker afsproeien met water. nee dat vindt ze allemaal niet eng. de trailer gaat ze ook graag in hoewel ze bij haar vorige eigenaar weleens omver was gevallen in de trailer ( die nam het niet zo nauw met rustig bochten nemen. daar staat echt iedereen van te kijken. sommige paarden die niks is overkomen willen er niet in. maar zij staat erom te springen, ze vindt het echt geweldig.
nee ze is niet zoals andere paarden, maar dat maakt mij niks uit.
ze is moedig en niet gauw bang, al speelt ze welleens of ze dat is. maar daar kan je dan ook niet boos om worden. mijn trainster zegt altijd van haar zul je nooit een 2e vinden. en ik denk dat ze gelijk heeft Knipoog

JoviGirl
Berichten: 46
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:48

Rocky heeft een heel eerlijk karakter, dat is wel het meest opvallend. Vanaf het moment dat ik hem zadelmak heb gemaakt is hij afgegaan op zijn vertrouwen in mij.

Rocky is verder heel erg eenkennig. Hij zal niet snel iets lekkers van iemand aannemen. Dat doet hij eigenlijk alleen van mij, van mijn ouders en van de man waar ik hem op stal heb. Er is echter niemand die hij in zijn stal toelaat, behalve als ik erbij ben. Hij zal je er niet uittrappen, maar drukt je wel met zijn kont weg. Ik kan zelfs op hem liggen in de stal.

Rocky is erg dominant in zijn contacten met andere paarden. Hij heeft op de één of andere manier nog altijd het idee dat hij hengst is en schermt merries in het land af van andere ruinen en eigent ze toe. De ruinen moeten het flink bekopen wanneer ze te dicht in de buurt komen. Rocky heeft het dan erg druk met zijn neus aan de grond te blazen en heen en weer te rennen. Dat is wel een beetje een nadeel hoor, maar hij staat nu alleen bij een merrie in, dus is er geen vuiltje aan de lucht nu.

Hij is dus eerlijk, eenkennig, dominant, maar ook lief, een harde werker, vooral met buitenritten en springen, makkelijk in de omgang met de hoefsmid en veearts wanneer ik erbij ben, en hij is ook flink pittig.

Gewoon my kind of horse OK dan!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:00

Domenic is een geweldig lief paard, hij gaat voor mij door het vuur. Doet alles voor me. Hij heeft wel een beetje veel energie, ook op zijn leeftijd nog. Gaat er nooit uit.
Het is het ideaale, betrouwbare recreatiepaard!

Ik hou van hem!!!!!!

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:05

Ed is erg 1kennig en een enorme kroel! Zn karakter is moeilijk te omschrijven, maar hij is mijn grote trots! Buitenritten zijn zn ding, lekker vrij en in zn element! Als meneer wat harder moet werken (lees intesief dressuur Haha! ) kan ie wel eens zomaar omslaan.. Dwz hij loopt bv een half uur helemaal braaf, lekker laag ingesteld.. maar dan zomaar kan ie zoiets hebben van "dikke doeiii!!" en dan zet ie het op een bokken! Schijnheilig Een echte aparteling.. Op de terugweg van bv een bosrit, dan gaat ie loeihard want dan ruikt ie als het ware zn stal! Op het land is ie een beetje een loner/remy, hij zonderd zich een beetje af. Dat vind ik soms wel jammer, dan gaat bv de kuddde lekker rennen en dan staat hij zo zielig in een hoekje het een beetje te bekijken..Hihi mijn kanjertje..

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:18

Seven heeft een beetje een hekel aan mannen. Ze lijkt ze niet te vertrouwen. Boos! Mijn vader vind ze nu wel lief omdat ie wel eens een pepermuntje geeft. Daardoor is ze ook eenkennig en is daardoor niet voor iedereen te rijden en zeker geen mannen. Ze is Super lief in stal met poetsen en zadelen en ook in de spuitplaats geen probleem. Dan doet ze altijd lekker suf. Maar als je haar gaat rijden zit er temperament in. En als je dat goed onder je kan houden dan gaat ze SUPER lopen en is ze net een veertje. Maar ze kan ook heel erg hard en dat vind ze eigenlijk het leukste. Daarom gaan we in de zomer met een groepje in Kootwijk scheuren door de bossen. Dan is ze niet te stoppen en zit er geen uit knop op. Tong uitsteken. Ze is altijd fris met rijden ookal is het 30 graden buiten. Ze ziet altijd wel een spook. (eendjes buiten de bak) Clown En dan gaat ze altijd even lollig in de ren door de bak. Expres want de oefening was niet zo leuk. Zo iets Vingers aflikken Ze is leuk en dat weet ze. Maakt ze vaak misbruik van want dan vindt iedereen haar leuk en om te lachen en dan gaat ze nog lolliger doen Clown of mooier lopen

Wat een geslijm eigenlijk over mijn eigen paard hahahahaaha

avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:16

mijn draver was in het begin toen ik hem kreeg wantrouwig zodra je er maar met een zweep eraan kwam ging hij al in hoekje staan.
maar naar een tijdje toen hij je ging vertrouwen werd alles al beter en nu maakt het hem niks meer uit.
bij de hoefsmid blijft hij ook altijd braaf staan en bij het poetsen valt hij vaak zowat in slaap.
en met longeren is hij vaak ook braaf en luisterd goed. met het rijden is hij altijd goed wakker zodra hij wat ziet staan de oren recht vooruit en soms springt hij nog wel eens opzij of hij blijft zomaar stilstaan om te zien wat er is. maar gelukkig gaat hij er niet met je vandoor.
alleen hij moet niet veel van mannen hebben daar is hij vaak een beetje bang voor. die ontwijkt hij het liefst vooral mannen met weinig haar heel vaag Verward
en met zodra je met hem op buitenrit gaat nou dat vind hij helemaal geweldig oortjes mooi vooruit helemaal vrolijk dan is leuk om te zien.
dit is ongeveer het karakter van mijn draver

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:10

Slim, heel slim. Gossiemijne is een ster in mensen en paarden omkopen,
Hij is gek op aandacht en zoals hier vaker gezegd, valt in slaap als hij gepoetst word.
Buiten is het een beetje een neuroot af en toe. Kan zich zo bang maken voor iets dat er al jaren langs de weg staat..
Paar jaar terug reed ik buiten richting de jachthaven en er kwam een hondje luid blaffend op hem af, ik doodsbang en hem kalmeren(eigenlijk meer voor mezelf,haha), loopt hij er een partij arrogant en trots langs, niets aan de hand, dus ik beloon hem en haalde weer opgelucht adem, niet wetende dat er een eend ging opstijgen uit het water, weg was Gossie, galloperend over de straat, langs verschrikkelijk dure auto's en bekakte ouders aan het gillen: paard op hol,paard op hol...poeh, was blij dat ik weer thuis was.
Gossie is ook altijd erg trots als hij een nieuw trucje heeft uitgevonden om ons in de maling te nemen. Bv als hij uit de bak gehaald word, loopt hij uit zichzelf naar zn stalletje, nu na 9 jaar niet meer, hij heeft uitgevonden dat hij het grote weiland in kan rennen en dat wij er met zn allen achter aan gaan rennen. Dat doen we nu dus na 3 keer niet meer en is de lol er ook voor hem vanaf. Kortom, grote lol dus met hem.

Sissavi

Berichten: 657
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:58

Ik mocht afgelopen meivakantie een draver van een vriendin van een vriendin van mij (snappie Knipoog) lenen op vakantie in Zeeland. Had al vaker op d'r paardje gereden (buitenritjes). Had in Zeeland ook in een les meegereden. Ze is redelijk goed te rijden, alleen wil wel vaak heel erg hard. Buitenritjes met d'r maken is wel echt super! Verder is 't echt een heel lief paard, maar zou zelf geen draver willen hebben.

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:52

ik heb een verzorg draver, heel lief maar ook druk, pittig en sterk.
met rijden is hij best druk.
ik mag niet op hem rijden alleen als de eigenaar erbij is omdat hij zo druk is. (dat vinden hun dan)
maar bij mij is hij altijd heel lief.
en houd niet van knuffelen
met poetsen enzo is hij heel lief.

kiola
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:01

ik heb ook een halve draver, t beestje waar syllie hierboven het over heeft. (denk ik dan he?) maar ik herken precies de dingen die jullie zeggen! vooral eenkennig, af en toe lekker neurotisch, gek op springen, en crossen is ook helemaal geweldig! ze werkt super graag voor je! alleen mijn paard is helemaal niet dominant, ze sluit zich juist een beetje buiten, en is altijd onderdanig naar de rest van de paarden.

in het begin had ik spijt dat ik dr gekocht had, zo afstandelijk en onrustig, maar na een poosje werd ze steeds rustiger, en het word alleen maar beter! galop vind ze kicke alleen vind ze het heel moeilijk om langzaam te galloperen, dus als iemand nog tips heeft is dit zeker welkom!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:45

Mijn Coco is een echte hartenbreker.
Bij onze stal staan ongeveer 10 paarden.
Zodra er iemand binnenkomt hangt ie meteen met zijn koppie uit de stal.
Hij is bijzonder nieuwsgierig en krijgt graag aandacht.
Je kunt gewoon niet langs hem heenlopen zonder even bij hem te stoppen en hem een aai over z'n lieve smoeltje te geven
Die ogen van hem!!
Het enige waar hij niet zo van houdt is aansingelen,wat dat betreft net een merrie Haha!
Met rijden is ie redelijk makkelijk.
Maar mener heeft een aardige trucendoos in zijn beheer.
Inmidd4els ken ik zijn kunstjes al aardig,maar hij is bijzonder pienter.
Als hij de wei in mag,word hij soms overenthousiast en trekt vreemden onderuit.
Dan rent ie er zo vandoor.Maar hij weet precies bij wie hij dat wel en niet kan doen.(ikzelf behoor tot de laatste categorie)
Bij de smid en veearts gedraagt hij zich voorbeeldig.
Net als met scheren,hij geeft geen kick.
Het enige wat hij eng vindt,zijn grote verkeersborden.
Dat vind hij te bedreigend ofzo.
Nu kende hij het ook niet van zijn vorige stal/eigenaars.
Hij stond in the middle of nowhere.
Waar je om de zoveel kilometer eens een bordje tegenkomt Knipoog
Al met al is hij een geschenk uit de loterij!!
Hoop ook echt dat ie nog wat jaren bij me mag blijven.
Dit omdat hij al 18 is...

x_Josine_x

Berichten: 27
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:59

Josine heeft ongeveer het karakter als het paard van Ramoontje. Alleen Josine schrikt heel snel, ook buiten. Gelukkig gaat ze er nooit vandoor maar springt ze opzij en/of gaat er met een grote boog omheen. Josine gaat niet graag de trailer in. In een vrachtwagen gaat het beter maar je moet haar echt dwingen om die trailer in te gaan door bijvoorbeeld en zweepje achter haar kont te houden. Dat is meestal genoeg maar ze heeft wel eens erger geprotesteerd. Ze houdt van buitenrijden en springen al wil ze met springen nog wel eens weigeren. Ze is heel verkeersmak behalfe als het gaat om die brommobielen, ligfietsen en vrachtwagens en tractoren die te dicht bij haar komen. Van een afstand (+/- 5m) dan gaat ze er wel langs. Ze werkt graag en houdt enorm van racen. Het liefst zo hard mogelijk. Ze houdt niet van knuffelen behalfe als ze hengstig is. Ze gaat altijd rustig met je mee vanuit het weiland. Poetsen vind ze ook fijn. Ze is erg veranderd naarmate ze ouder is geworden. Vroeger was ze enorm druk maar nu (ze is 12) kan je zelfs met 2 mensen op haar rug stappen (mijn kleine achterneefje en mijn nicht) zonder dat ze wild wordt. Alleen dat verhaal over aansingelen wat ik bij veel mensen lees is voor mijn onbekend. Josine doet nooit wat met aansingelen. Het enige agressieve dat ze ooit doet is dat ze wel eens een achterbeentje naar achter steekt als er iemand langskomt die ze niet aardig vind of naar een paard dat langs komt maar ze bijt nooit. Ik denk dat dit wel een beetje haar karakter is.

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:15

sow late reactie van mij, maar ik ben hier nog neit zo lang en zag nu eigelijk pas echt, dat er meer over dravers gepraat wordt als ik dacht. mijn paard zijn karakter is vanalles, hij is lomp: loopt overla naar te kijken en loopt vervolgens tegen iets aan.
slim: als ik hem uit zijn stal haal, loop hij door naar de voertonnen, en maakt ze nog open ook. daarna loopt hij door naar mijn akst. hij weet wat er inligt voor lekkers Vingers aflikken
daarna borstel ik hem en hij weet dat hij na de hoeven uitkrabben een snoepje krijgt. hij staat dan helemala gedraaid met zijn hoofd richting mijnkast, owee als ik het vergeet. (ik geef hem een snoepje omdat hij het eerst heel moeilijk vond en ook niet leuk dus, om een voetje te geven, nu doe thij het heel netjes). OK dan!
sociaal: hij komt bij iedereen even langs, om gedag te zeggen of het nou een mens of dier is. *LOL*
dominant: hoe dan ook probeert hij mij te slim af te zijn. lukt hem nog ook wel eens.
en tenslotte hij is heel netjes: qua opstappen, hij blijft zoooo netjes stilstaan. super!!! OK dan!
alleen in zijn stal is het een vieze viespeuk!!!

maargoed hij is ook superlief. een knuffeltjeo pzijn tijd. een spelletje samen vind hij ook leuk, voetballen en tikkertje spelen!
mijn draver is een SCHAT!!!!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:55

mijn verzorg draver heeft altijd pijn in aandacht en kan goed mensen aandacht trekken door lief kijken en kauwen kortom is ze super gezellig OK dan!

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:50

Als ik het karakter van mijn paard in een woord zou moeten beschrijven kies ik voor betrouwbaar.
Buiten dat is hij werkwillig, braaf, eerlijk maar ook een aansteller. Haha! ( van grote gele vuilniscontainers op het strand is hij niet onder de indruk maar lopen we onder een viaduct en hij ziet zijn schaduw dan kijkt ie met grote ogen, hoofd schuin .... je kent het wel Ach gut ).
Het is een heel prettig paard om mee te werken (nu, na 3 jaar bloed, zweet en tranen ... hij was verrotte moeilijk )
Hij loopt heel makkelijk de trailer op, het is gewoon een (h)eerlijk, grappig paard waar ik steeds meer verliefd op wordt.
Hij is ontzettend sociaal. Als ik er een kind op zou zetten zal hij niets doe nmaar wanneer je met rijden wat van hem gaat vragen kan hij erg pittig worden. In de omgang is hij braver dan braaf maar geen banketstaaf.
Het is wel een paard met karakter maar dat maakt hem juist zo leuk OK dan!
Ik hoop nog heel wat jaren van hem te mogen leren / genieten Lovers

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:46

Ik verzorg sinds kort ook een draver. Hij is heel lief... *LOL* hij vindt poetsen heerlijk en met opzadelen is ie echt heel makkelijk. Alleen met rijden is hij nog een beetje zenuwachtig maar dat komt omdat ie lang heeft stil gestaan. En hij kan ook nog tolten ook... OK dan! Dravers zijn echt toffe paarden *LOL*

ingrid82

Berichten: 5
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:50

nuance kades is echt super lief kan echt alles met haar doen. alleen naar andere mensen is ze niet zo aardig. maar verder een super merrie, is nergen bang voor. idiale merrie.