probleem fjord zijn er meer mensen die dat hebben

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 01:01

Tallie1979"]
[quote="gijsenkim schreef:
geweldig OK dan! OK dan! Haha!


Als je het aandurft mag je best eens komen kijken bij mijn draak hoor Tong uitsteken

Kan je meteen zien hoe hij is Haha!

( hij zal me dan wel grandioos voor paal zetten, maar dat is te verwachten Tong uitsteken )
[/quote]


keik (bb) wel uit, tis een fjord Haha! Haha! Haha! Haha! ,


grappie kom graag een keer langs Haha!

Tallie1979
Berichten: 22794
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 01:02

*LOL* Lijkt me gezellie Haha!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:27

Zo herkenbaar,ik ben Viking aan het inrijden,probeerd mij af en toe uit natuurlijk,maar mijn band met hem is zo onwijs sterk[ik heb hem nu al weer een tijd]dat hij niet gemeen of zo is bij mij.
Hij laat zijn eigen van een geheel andere kant zien bij 'vreemde'mensen,daar loopt hij gewoon overheen als hij de kans krijgt.
Als ik aan een stalgenootje vraagt of zij hem ff uit wil stappen,dan word dat gewoon omgezet in een aan de kletter gaan bok show,en komt er niets van terecht van het uitstappen.
Hij denderd zijn stal in en uit bij 'vreemde',wat hij bij mij echt niet hoeft te flikken,ja ja het zijn echt clown's.
Ik ben ook benieuwd hoe het met mijn hengst gaat als hij volgend jaar naar huis komt.dan zal ik waarschijnlijk niet meer bijkomen van het lachen[mijn stalgenootjes trouwens ook niet] Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:37

whoahhaaoooaaa, een fjordenhengst nogwel........... sterkte meid Haha! Haha! Haha! Knipoog

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:44

Jullie ook bekend met het 'harde-wind-probleem'? Schijnheilig
Als het rustig weer is, met een aardig temperatuurtje is de fjord een ideale kindervriend, niks aan de hand. Maar zodra er een windje opsteekt (of er een brommer, vrachtwagen, auto+aanhanger, tractor of een motor langskomt) is de fjord ineens een schrikkerig rotbeest geworden... Schijnheilig
Heb het al bij 3 fjorden beleefd Knipoog waarvan 2 van dezelfde vader *LOL*.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:25

Geezes, wat een geklep over mijn fjord Haha! Haha! .... Oeps, het is over jullie fjord *LOL* Ze lijken dus kwa manier'tjes even hard op mekaar dan dat ze uiterlijk gelijkend zijn Bloos! Zucht ... die van mij is ook een karaktertje hoor!!!!!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:22

MarjoleinP"]
Het feit dat hij met een stang aangespannen heeft gelopen hoeft nog geen reden van een harde mond te zijn.
[/quote]
Dat vind ik nou ook...

[quote="gijsenkim"]
op een stal waar ik vroeger gewerkt heb stonden 8 fjorden voor de manegelessen.... je wil niet weten wat voor een draaaahaaamaaas ik met die beesten heb meegemaakt. Met zn achten aan elkaar klitten he, alsof ze het hadden afgesproken, Jongens vandaag met zn allen op een kluitje,
[/quote]
haha, waar ken ik dat van ? Ja, dat klopt en van die Fjorden die met een kind van 6 jaar netjes braaf aandraven wanneer dat moet, netjes een gebroken lijn rijden, maar bij een kind van 12 die denkt dat ze veel kan... Clown FEEST!

[quote="Yoline schreef:
Jullie ook bekend met het 'harde-wind-probleem'?

Euh, sporadisch, maar wel met het GRAS-probleem Bloos!
Van: maar uh baasje daar staat nog heel erg, echt heel erg veel gras,... en mijn buikje verteld mij dat ik daar heen moet! Schijnheilig

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:05

Oei, ook al zo herkenbaar.
Frieda is daar errug vervelend mee Schijnheilig.
Vandaag waren ze ontzettend gek... zou het aan het weer liggen? Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:37

Yoline schreef:
Jullie ook bekend met het 'harde-wind-probleem'? Schijnheilig
Als het rustig weer is, met een aardig temperatuurtje is de fjord een ideale kindervriend, niks aan de hand. Maar zodra er een windje opsteekt (of er een brommer, vrachtwagen, auto+aanhanger, tractor of een motor langskomt) is de fjord ineens een schrikkerig rotbeest geworden... Schijnheilig
Heb het al bij 3 fjorden beleefd Knipoog waarvan 2 van dezelfde vader *LOL*.

Herkenbaar...
Myrsteins toevallig? Haha!

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:26

Nee, die 2 waren Bjorkmann's *LOL*.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:43

Fjorden zijn vooral heel eigenwijs en slim onze fjord die we al 11 jaar hebben heeft hier ook weleens last van maar over het algemeen is het een zeer braaf, lief en meewerkend paardje en af en toe krijgt ie een schop onder zijn achterste en dan is het weer goed en zijn we weer even goede vriendjes

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:56

Ken ook een Myrstein die alleen door de eigennaar bereden kan...
Die heeft hem daardoor nog net van de slacht weer terug kunnen kopen!

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:33

Om ff terug te komen op het probleem met het bit, zal je Fjord geen last hebben van haken op de kiezen?????????? Dit kan ook het probleem zijn. Dan kan die ook hard van worden. Ik merk het gelijk aan me merrie als die ze heeft, ze loopt dan gigantisch te etteren met het bit en wil dan totaal niet luisteren. Dus misschien een keer de paardentandarts laten komen.

MarjoleinP schreef:
schreef:
Het feit dat hij met een stang aangespannen heeft gelopen hoeft nog geen reden van een harde mond te zijn.


Dit is niet het probleem, gezien mijn fjorden ook voor de wagen lopen en ook onder het zadel.
[/quote]

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 15:14

nee dat is het niet want hij gaat nu wel een beetje zijn bitje loslaten maar het is gewoon een aap. en hij is veel te sterk denk ik zo maar ik voor mij. dus ik heb nu ook een keus gemaakt niet echt een leuk begin voor het nieuwe jaar maar hij moet weg. en dat is nit echt leuk maar ik heb weinig keus