Tinker eigenaren! Lange manen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy_Komen

Berichten: 6334
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:55

Kiel heeft ook lekker lange mannen, en een asociaal lange maantop. Met haar manen doe ik bijna niets. Ze hangen gewoon los, als er een dread in hangt haal ik die er wel gelijk uit, en ik borstel(met een gewone haarborstel, werkt 10 keer beter dan een kam) ze eens in de 2 weken. Haar maantop heb ik eigelijk standaart in een vlecht zitten aangezien ze dan nog een beetje kan zien Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:14

dun, maar lang Lachen rond de 75 cm, maantop rond de 55/60 cm en een mooie, lange staart (momenteel even wat korter) Maar knip hem drie keer in de maand, zo snwl groeit 't!

flettie

Berichten: 8655
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:07

De manen van Fayette zijn nu op ong. schouderhoogte. Dat vindt ik persoonlijk lang genoeg. Een groot gedeelte is vrij dik maar vlak bij haar schoft is het dun en helaas kort.
Haar moeder Lowara heeft echter manen tot op kniehoogte (lange gedeelte) en zijn dus zeker een meter lang. Daar gaan liters antiklit in en zitten constant in een vlecht....... Niet echt mijn ideaalbeeld

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:14

Bij Shakyra zijn ze nu wel redelijk lang, maar ik wil ze tot aan d'r knieƫn eigelijk.. dat vind ik zo ontzettend mooi!
Net als bij Angel...

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 20:52

Quint heeft een heel lange voorpluk maar zijn manen............meneer staat in t bos en schuurt dus zo nu en dan eens lekker(zijn dus heel erg ongelijk momenteel Verward ).Ik moet eerlijk zeggen dat ik manen op kniehoogte wel mooi vind bij een ander maar ze niet bij Quintje wil hebben,vooral met rijden zit ik zo nu en dan in de knoop(vooral met rengalop zitten ze overal >;) ).
Ik ga trouwens ook die kokos creme eens proberen.........

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:00

Ik ga Sjimmies manen zo ook eens meten. Het langste gedeelte komt net tot aan de bovenkant van zijn been. Ik ben flink aan het kweken. Ik wil het minstens tot aan zijn knieen hebben. Ik probeer het zoveel mogelijk in te vlechten. Dat met die kokosolie is trouwens een goed idee! Gebruik het zelf ook (me papa is een Surinamer). Het is goede bescherming voor je haar.

WenK

Berichten: 10516
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:04

Lisje d'r manen zijn ook heel lang. Ik heb ze nog niet gemeten, zal ik binnenkort een keer doen (word nu zelf ook wel nieuwsgierig).

Zal, als gofoto het weer doet wel een foto plaatsen, volgens mij zijn ze minimaal net zo lang (zo niet langer) als die van Irish lady (?).

Ik vlecht ze een keer in de zoveel tijd in, dan haal ik de oude vlechten eruit, borstel het helemaal uit met equishine en doe nieuwe erin. Over het algemeen maak ik gewoon, lange, naar beneden hangende vlechten, die blijven het best zitten, af en toe voor de leuk een hengstenvlecht, maar die is na 3 dagen alweer uitgezakt, beetje zonde dus.

De stieken die ik gebruik zijn van die haarstiekjes die je zelf ook gebruikt, bij de drogist ofzo vandaan. Werkt heel goed en de manen breken amper af. Hou persoonlijk niet zo van dat 'rubber'elastiek, weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven. Deze stieken lijken me zachter voor het haar.

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:19

Euhm... Die van mij heeft korte manen Haha!

Hij heeft ze wel lang gehad, een centimeter of 85 zijn ze wel geweest. Maar ja, zomerexceem en gemakzucht he! Heb ze toevallig vorig weekend weer gelijk gesneden, ze zijn nu netjes een handbreedte *iets langer Schijnheilig * en ik vind het bij hem een stuk mooier staan Lachen

WenK

Berichten: 10516
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:54

Zo hier dan een foto van mijn meisje d'r manen:

Afbeelding

Lang he??? Ik heb ze eigenlijk altijd op deze manier ingevlochten, als ik ze niet invlecht kauwt ze met grazen op de voorste plukjes, dat vind ik toch wel zonde, nu kan ze er ook niet op gaan staan met grazen (is voorheen ook wel gebeurt).

Dit is trouwens een foto van haar dochter (bijna anderhalf). Op deze foto is ze net een jaar, die manen zijn ook al lang hoor, en het blijft maar groeien!!!

Afbeelding

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:04

Ik heb het es geprobeerd met die olie en het werkt fantastisch! Stoot ook nog es water af.... Ze zijn een stuk minder droog.
En die tink van Lissalover heeft echt onwijs mooie manen!

Caira
Berichten: 26086
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:54

Irish haar manen zijn dit weekend gemeten op 1.15!

Mariska_28

Berichten: 10531
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:46

Ik weet niet precies hoe lang Katinka haar manen zijn, ik zal ze eens meten.
Wat ik wel leuk vind is dat haar manen flink zijn gegroeid vanaf het moment dat ik haar kocht..
Katinka haar manen toen ik haar net had (mei 1999):
Afbeelding
Katinka haar manen 4 jaar later (zomer 2003):
Afbeelding
En dan was het stuk bij haar schoft nog langer, maar er door de winterdeken afgeschuurd. Op dit moment is die pluk gelukkig weer bijna net zo lang als de rest.

Ik doe de manen trouwens niet in een vlecht (alleen als het heel warm is). Ik vind de afgevreten maat mooier dan een dik gordijn.
Dus de pluk bij haar hoofd wordt nooit langer dan haar hoofd.. Lachen En waarom.. kijk maar:
Afbeelding

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:52

Mooie tinks hoor Mariska, heb net even in je profiel gekeken ... KWIJLbeesten heb je

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:11

Volgens mij groeien rover zijn manen niet langer dan dat ze zijn. Het lijkt ook wel alsof zijn manen en sokken in een keer dunner worden! Iemand een verklaring??Ik borstel ze iedere dag uit (zijn vrijwel klitloos dus ik trek er geen haren uit) en gooi er redelijk veel antiklit in. (zou ik dat niet doen dan gaan ze dus echt naar de kl*ten!).