wie van jullie bokkers heeft een sportpaard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 15:00

Jamy schreef:
Wat leuk! Lachen
Idd over het algemeen zijn het supersportpony's je kan er alles mee doen, alleen weet bijna niemand dat nog volgens mij Tong uitsteken


Nee volgens mij ook niet Ik vind dat wel jammer hoor Scheve mond Maar goed ik heb er twee gehad en dat waren neefjes van elkaar. Konden super lopen Lachen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:39

loulou"]
[quote="Margon schreef:
ehm.....een sportpaard hoeft niet per se een slank paard te zijn hoor! want loulou hier op bokt heeft een fjord en die loopt SGW!


mijn loulou is anders kei slank hoor Boos! Haha!


maar ik wilde net zeggen dat ik loulou ook wel een beetje een sportpaard vind, maar je was me net voor Haha!
[/quote]

Ik zeg ook niet dat jou fjord dik is maar voor een fjord is het best wel bijzonder dat die wedstrijden lopen!!!

Maar jou fjord is gewoon een geval apart Tong uitsteken:P Maar wel mega Mooi Kwijl:~:~

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:44

was ook nie serieus bedoeld hoor Haha! stond daarom ook een smiley achter.

Citaat:
Maar jou fjord is gewoon een geval apart Tong uitsteken Tong uitsteken Maar wel mega Mooi Kwijl Kwijl Kwijl


haha thanx Party!!

Jessica24

Berichten: 1304
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 00:32

Ik heb van mijn Engels Volbloed een sportpaard gemaakt!
Ik vind dat je van ieder paard een sportpaard kunt maken.
Het ene paard heeft van nature misschien iets meer aanleg als de ander,maar dat moet in principe niet uitmaken.
Als ze een meewerkend karakter hebben kom je een heel eind.

gomir

Berichten: 25578
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 01:04

Ik heb een Kruising KWPN x draver en die doet het ook erg leuk in het parcours en de cross. Voor mij een sportpaard dus

Ik ken hatatitla wel Jamy Maar is hij niet altijd in de sport uitgebracht onder de naam hatatitla van de zonnehoeve Verward (door linda van ijzendoorn)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 01:26

ik heb een vuilnisbak.....ras is gewoon onbekend, dus ouders ook!
eentje die nog nooit ene bos had gezien laat staan een trekker....
die nog nooit had gesprongen
maar intussen ben ik M1 dressuur+wp M springen(volgende week Z) en L SGW(augustus M)
dus ik kan best zeggen dat ik een sportPONY heb, een echte boerenknol of vuilnisbakkie!
mijn vorige pony was een kruising tussen welsh en arabier, maar voor ons gewoon een vuilnisbak! ook dat was ene sportpony, heb haar ophaar 14e pas kunnen beleren(je kon er alleen maar op zitten en rondjes crossen) en we zijn L dress, L SGw en M spr geworden(3e van Nederland)

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 01:58

gomir schreef:
Ik heb een Kruising KWPN x draver en die doet het ook erg leuk in het parcours en de cross. Voor mij een sportpaard dus

Ik ken hatatitla wel Jamy Maar is hij niet altijd in de sport uitgebracht onder de naam hatatitla van de zonnehoeve Verward (door linda van ijzendoorn)


Ik heb nog tegen annemarieke ( dacht ik) van ijzendoorn gereden in mijn ponytijd. Toen heette die pony Anydale Hatatitla.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:55

dit is niet wat Tlove bedoelde (maar dan kan je beter een ander topic starten Tlove), nog een poging om echt een SBS sportpaard te vinden? nathalieke rijdt er iig een, Tlove!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:07

Lorenzo was geen sportpaard... nou en? Verward

Hij heeft in zijn jonge jaren wel de Nederlandse kampioenschappen aangespannen gelopen

Maar ook al was hij geen Olympisch kampioen of bekende dekhengst....

Voor mij was hij ge-wel-dig

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:01

zie jouw onderschirft gecombineerd met mijn vorig bericht... Haha!
ik had het ook heel graag geweten. lukt niet op deze manier?

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:23

je kan van ieder paard een sportpaard maken en van iedere pony een sportpony Haha!
Bv. ook van Benneton Knipoog Alhouwel die heb wel een goeie papa maar toch....het zijn niet echt pony's die echt speciaal voor de dressuur zijn...

Greggie

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:19

Wij hebben ook eem sportpaard. Mijn dochter is altijd behoorlijk moe als ze heeft gereden, en ze zegt altijd dat ze hard moet werken, dus is Stella een sportpaard!

Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 17:31

Ehmzzz.. ik ben gewoon gezegend met 2 sportpony's! 1 new forest.. 4 jaar L1 dress met 12 wp volgende maand L2 geen springen (komt nog) en een Welsh K 5 jaar L1 gelopen, heb zelf nog niet gestart en die pony heeft alleen springles gevolgd met de vorige ruiter, geen wedstrijden.. maar ze kunnen allebei nog veel meer!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:47

gomir schreef:
Ik ken hatatitla wel Jamy Maar is hij niet altijd in de sport uitgebracht onder de naam hatatitla van de zonnehoeve Verward (door linda van ijzendoorn)

Wat leuk Lachen
Eindelijk iemand die hem kent Party!! Tong uitsteken (Lekkerding he Knipoog Schijnheilig )
Ik heb geen idee of hij onder die naam is uitgebracht, zou best kunnen .

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:55

Jamy schreef:
Wat leuk Lachen
Eindelijk iemand die hem kent Party!! Tong uitsteken (Lekkerding he Knipoog Schijnheilig )
Ik heb geen idee of hij onder die naam is uitgebracht, zou best kunnen .


Anydale hatatitla ken ik ook nog wel hoor. Zover ik weet heb ik er niet tegen gereden, maar de pony liep toen idd in de sport onder Linda, zoals Obsession al zei.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:34

misschien kan op dit topic beter een slotje komen, omdat er niet op de eigenlijke vraag gereageerd werd?
ze zocht sBs en geen sportpony's omdat ze een parcourtje lopen. niks op tegen, bedoel het niet negatief, maar we zijn op zoek naar dat ras. ondertussen is er al een ander topic over gestart.

suske113
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-04-05

Re: wie van jullie bokkers heeft een sportpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:48

De term "Sportpaard" is helemaal niet ongelukkig gekozen!
In Belgiƫ hebben we zelfs een stamboek "Zangersheide", genoemd naar de stoeterij en aldaar opgericht.
Heeft ook niks te maken met het feit of moeder papieren heeft en/of vader niet...

Ikzelf heb een KwpN merrie met heeeel goede papieren en deze is gedekt door een dressuurhengst met heeeel goede papieren en een zeer aardig palmares!
Mijn veulen wordt deze maand geboren en zal ingeschreven worden bij SBS (Stamboek Belgisch Sportpaard) om diverse redenen. (slechts 1 stamboek en geen toestanden met veulenboeken e.d., goedkoper t.o.v. de andere Belgische stamboeken, vriendelijker en informatiever, enz.....)
Veulens worden hier niet minder waardevol/waardevoller door.

Is het uiteindelijk niet de bedoeling, ongeacht het stamboek/papieren of geen papieren, dat iedereen zijn paardje naar eigen goeddenken en vermogen inzet????
Niet iedereen heeft de ambitie, in de sport te gaan en wedstrijden te rijden, ook al heeft zijn/haar paard dan nog zulke goede papieren!!!

Vriendelijke groeten,

suske113
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:49


WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: wie van jullie bokkers heeft een sportpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:50

Goeiemorgen, dit topic is tweeeneenhalf jaar oud... *gaat temmen*

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:01

Topic is van 2003, slotje dus.