Aan welk paarden/ponyras heb jij nou een hekel aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emie99

Re: Aan welk paarden/ponyras heb jij nou een hekel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:07

ik vind arabieren een beetje wierd maar een hekel, nee dat heb ik niet aan ze :+

en ik vind het idd nogal kort door de bocht van claudia_lady over halflingers :=

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:19

Ik heb tot nu toe nog geen hekel aan wat voor een paard dan ook.
Maar rassen die mij absoluut niet trekken zijn Tinkers, Hackneys en vooral Ijslanders.

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:30

Ja sorry voor mijn 'kort door de bocht' reactie ,maar ik vind ze echt zooo vreselijk :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:31

claudia_lady schreef:
Ja sorry voor mijn 'kort door de bocht' reactie ,maar ik vind ze echt zooo vreselijk :o

En nu vinden WIJ jou vreselijk. <<)
grapje. :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:33

Een hekel niet, maar arabieren en friezen zijn niet zo mijn ding :)

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:34

MarlindeRooz schreef:
claudia_lady schreef:

Haha dat kan ik me voorstellen ! #) :=

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:38

Een hekel kan ik het niet echt noemen maar ik ben niet zo'n haflingerfan.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:45

heb er geen hekel niet aan maar zou er waarschijnlijk nooit zelf 1 aanschaffen: haflingers, fjorden, tinkers, en friezen..

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:52

Ik heb aan geen enkel ras een hekel, ik vind elk paardenras wel mooi! Grappig dat zoveel mensen een 'hekel' hebben aan haflingers en ze dan precies beschrijven als mijn haffie, dat is nou net wat ik zo leuk aan hem vind. :+:

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:53

MarlindeRooz schreef:
Ik heb er geen hekel aan maar van die Amerikaanse shetlanders, die zijn zo verschrikkelijk dun.
Daardoor lijken de "Nederlands" Shetjes alleen nog maar dikker :=

Lang niet allemaal, ken gewone mini's die misschien nog wel luxer zijn dan de amerikaantjes waar jij het over hebt.
Ze staan alleen vaak ook veel meer in training/voedingpatroon waardoor de in sportconditie zijn.

Ik zou zelf niet zo snel een Fjord, Haflinger of Fries aanschaffen.
Maar zeg nooit , nooit in ieder ras zitten verschillende types en natuurlijk zitten er ook bij ieder ras wel een paar individuen die :~ zijn.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:57

Van mij hoeft het eigewijze wat sommige paarden/pony's hebben niet. Ben fan van Geldersen (met een mooie bles), heb 2 schatten van gelderse paarden waarvan 1 echt een prachtpaard (heb nog nooit een mooier paard gezien :o). Vind ook die Clydesdales van de Budweiser reclames erg leuk. Sommige forser gebouwde kwpn ers met mooie bles en natuurlijk een goed karakter kunnen mij ook wel aanspreken. Rest is niet mijn ding en zou ik zelf niet snel (zeg nooit nooit) willen hebben.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:35

Ik heb niet zoveel met mini-paardjes. Krijg altijd het idee dat je maar even te hard moet zuchten en ze wegwaaien. Shetten daarintegen vind ik het einde, het is jammer dat ik echt te groot ben. Hoewel ik ze voor de wagen net zo grappig vind.

Vind verder eigenwijze knollen juist leuk. Heb niet zoveel met warmbloedtypes, hoewel daar ook hele leuke tussen zitten. Maar voor mij mogen ze best wat meer body hebben.

Maar buiten mini-paardjes sluit ik niets bij voorbaat uit, als een paard leuk is, ondanks dat het niet mijn type is, dan is ie gewoon leuk. En als het zo uitkomt zou ik best met een KWPN achtig iets thuis kunnen komen, hoewel de voorkeur uitgaat naar een koudbloed. Hoewel ik niet snel zou gaan kijken naar een arabier of zo.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:55

haffie83 schreef:
Haflingers en schets pokke beesten het,ze komen niet in de wei met uitmesten voor je kruiwagen gaan staan,en zo lomp en traag.
En vreselijke koppig,die zijn van mijn man.
Ik heb zelf een arabier en dat ligt me heerlijk maar haflingers nee dank je.

waarom heet je dan haffie83? :+ :+

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:02

Ik heb geen hekel aan geen 1paard of ras ;) Zelfs mijn paard is niet prachtig gebouwd alleen ik koop mijn paard niet echt op uiterlijk maar op karakter, Ik heb het niet zo op friezen maar ik ken een paar prachtige friezen en ook heel wat met een mooi karakter dus tja ;)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:05

Met stip op 1: arabieren! Daar heb ik dus helemaal niks mee. En voor de rest schimmelkleurigen :+ Ik vind die kleur niet mooi, bij 9 van de 10 paarden niet :P

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:11

Ik heb geen hekel aan een ras, maar er zijn bepaalde aspecten die ik van sommige rassen niet kan waarderen :D .
Ik vind bijvoorbeeld dat vreselijk harige van tinkers en friezen echt spuuglelijk :D .

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:12

eenitraM schreef:
Shjitlanders, Stinkers, Maflingers, Fjorden en Friezels. Allemaal prut :')

Precies!
een hekel is dan ook wel een groot woord, maar ik ben nog nooit geen leuke tegen gekomen,
toewel we er een hele hoop op stal hebben gehad voor de handel ofzo

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:14

nardxash schreef:
haflingers die zijn gewoon harstikke langzaam

haha dan mag je je wel eens gaan verdiepen :roll:

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:18

Hittepetitten. Wordt ik bloedje nerveus van. Welk ras daarbij hoort? Tja, ik ben het een aantal keer bij arabieren tegengekomen maar ik gok dat je daar ook erg koele typen tussen hebt zitten (hoe kunnen dat anders van die endurance sterren zijn, dat lukt niet als ze constant op de loop gaan).

Sabine_Axel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:35

Ik vind het een raar topic en de reacties vind ik ook nogal raar.
Hoe kan je nou een ras haten als je een paardenliefhebber bent?
En je kan sommige paarden niet zo leuk vinden maar dat ligt dan toch niet aan het ras?
Ik zie dat nogal veel mensen haflingers 'haten' en zie dat mensen zeggen dat ze lomp zijn? Lopen jullie achter ofo? Haflingers doen het super goed in de sport, ik rij zelf Z1 met mijn haflinger en die is nog van het oudere type, en ik sta vaak boven kwpn-ers dus wie zijn er dan lomp?
Ieder mens is anders dus ook ieder paard

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:17

Sabine_Axel schreef:
Ik vind het een raar topic en de reacties vind ik ook nogal raar.
Hoe kan je nou een ras haten als je een paardenliefhebber bent?
En je kan sommige paarden niet zo leuk vinden maar dat ligt dan toch niet aan het ras?
Ik zie dat nogal veel mensen haflingers 'haten' en zie dat mensen zeggen dat ze lomp zijn? Lopen jullie achter ofo? Haflingers doen het super goed in de sport, ik rij zelf Z1 met mijn haflinger en die is nog van het oudere type, en ik sta vaak boven kwpn-ers dus wie zijn er dan lomp?
Ieder mens is anders dus ook ieder paard

Wie er dan lomp zijn? De jury! :P grapje hoor

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:27

haha, sommige reacties :)) Denk dat sommige reacties sarcastisch bedoeld zijn, anders vind ik het erg kortzichtig, maargoed ;)
Het verbaasd mij eigenlijk niet heel erg dat veel mensen het niet op haflingers hebben, het gros is ook zwaar onopgevoed. Intelligent zijn de meesten wel degelijk, maar ben je niet concequent genoeg dan pakt dat bij een haf nogal snel verkeerd uit. Losbreken, je meeslepen, koppig zijn, alleen interesse voor eten hebben, etc. zijn echt geen raseigenschappen, maar het klopt dat er wel relatief veel haflingers zijn die dit doen (met name ruinen heb ik het idee := ). Ik had een haf en heb nu een arabier, allebei zeer intelligente paarden, maar op een andere manier. Mijn haf gebruikte haar intelligentie inderdaad vooral om touwen los te halen, het land uit te komen, trucjes te verzinnen om haar ruiter te snel af te zijn (maar absoluut nooit gemeen) en allerlei subtiele dominantiespelletjes. Mijn arabier is een echte "pleaser" en denkt vooral heel erg met mij mee en leert dus ook extreem snel. Het zijn wel heel verschillende paarden om mee te werken, maar allebei heeft het wat vind ik.

Ik kan zelf dan weer niet zo goed met flegmatieke en minder intelligente paarden overweg. Friezen vind ik vaak een beetje dommig :+ en ik vind ze niet mooi als ze zo'n lang dun hoofd of weke rug hebben, maar heb er geen hekel aan.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:11

MarlindeRooz schreef:
claudia_lady schreef:

wie is WIJ? spreek voor je zelf!! i like

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:11

Zwerfkei schreef:
wie is WIJ? spreek voor je zelf!! i like

?? Er waren meer mensen die op die reactie reageerden. :o

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:14

wij bedoeld ze lijkt mij, de mensen die het ook kort door de bocht vonden :)

en wat bedoel je met i like ? :') sorry ik ben traag van begrip