[arabier] puntentelling op de AVS-keuring. Uitleg!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:06

Balder schreef:

Dhr Hulshof keek inderdaad erg kritisch naar voeten en benen! Wel goed, want dat is zeer belangrijk wat mij betreft Lachen


Ik vond alleen de opmerking "Ongelijke voeten" wel het stokpaardje van Dhr. Hulshof. Ik weet niet hoe vaak ik dat gehoord heb.
[/quote]

hoi,
nog gefeli allemaal!!!!....
ik denk dat het erg FIJN moet zijn om een bijna 100% klinische keuring te krijgen [zonder de bekende buigproef] van een erg goed veterinair ,
de bemerkingen op de benen en in dit geval "ongelijke voeten" is jammer genoeg een veel voorkomende arabierenkwaal waar veel te weinig op word gelet en er word geprobeerd het te corrigeren .....plus dat het alleen maar goed is dat het eens eerlijk en zonder sencuur word vermeld.....dan kan men er misschien met een [goeie] smid nog iets aan doen
gr,sas

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 18:25

Ben ik even blij dat de "O zo" kritische Mr Hulshof het beenwerk van mijn paard correct, degelijk en hard noemde!!! Dat is toch een van de belangrijkste dingen aan een paard en ook van groot belang wb blessure-gevoeligheid etc. Er was een merrie in onze rubriek die had een "bokvoetje"....hartstikke goed dat dat gezegd werd, want ik sprak later de eigenaren en die zouden er nu wat aan gaan doen *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 18:26

Joske schreef:
Jullie dúrfden het gewoon niet Tong uitsteken

En de lasagna hebben we ook niet gezien Vingers aflikken


Maar jullie waren ook wel errug afstandelijk hoor (op Joske na dan). We moesten zowat VOOR Riccardo springen om een "hallo" te horen te krijgen...Zullen de zenuwen wel geweest zijn Tong uitsteken Vandaar dat we de pipo-neuzen lekker warm in de tas lieten Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:55

We wilden jullie niet teveel afschrikken. Tong uitsteken
De lasagna was zo lekker dat we niets voor Riccardo (of was het nou Richard) over gelaten hadden. Vingers aflikken

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:50

Jennygirl"]
We wilden jullie niet teveel afschrikken. Tong uitsteken
[/quote]

Weet niet of Paduc het daar helemaal mee eens is, hij zat in de auto nog te trillen van die aanstormende Yen ~~}>

[quote="Jennygirl schreef:
De lasagna was zo lekker dat we niets voor Riccardo (of was het nou Richard) over gelaten hadden. Vingers aflikken


En ik dan?? ik was niet zenuwachtig Scheve mond Haha!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:00

Franca schreef:

Maar jullie waren ook wel errug afstandelijk hoor (op Joske na dan). We moesten zowat VOOR Riccardo springen om een "hallo" te horen te krijgen...Zullen de zenuwen wel geweest zijn Tong uitsteken Vandaar dat we de pipo-neuzen lekker warm in de tas lieten Knipoog


Je hebt helemaal gelijk franca was erg veel met de paarden bezig en eigenlijk zelfs zeer nerveus.
Sowieso als ik shaat aan de hand heb dan is er geen tijd voor aandacht naar anderen.
Ik zou wat dat betreft wel wat meer losser moeten zijn.
Buiten dat heb ik toch echt wel met veel anderen gesproken hoor.hetzei kort of lang.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 00:12

Het geeft niet hoor *LOL* Op BOKT ben je weer de oude vertrouwde gezellige "Richard" Knipoog

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:54

Franca schreef:
Nee hoor Paduc....ze hadden jou prima gestaan....zeker weten Tong uitsteken

Beetje alergisch voor kunst...houd meer van natuurlijk!!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:07

Joske"]
Weet niet of Paduc het daar helemaal mee eens is, hij zat in de auto nog te trillen van die aanstormende Yen ~~}>
[/quote]

Ahhhh... Zielig! Ik heb nog geprobeerd naar hem te lachen, maar dat zal wel niet zo overgekomen zijn. Scheve mond

[quote="Joske schreef:
En ik dan?? ik was niet zenuwachtig Scheve mond Haha!

Als je gezegd had dat je honger had, dan had Franca haar tas wel tevoorschijn gehaald, die zat vol met broodjes en fristi!

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:05

*grom* >;)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:12

Wat zit je nou te grommen? Verward
Als je chagerijnig bent moet je chocola eten, helpt bij mij ook altijd! Haha!

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:01

Jennygirl schreef:
Wat zit je nou te grommen? Verward
Als je chagerijnig bent moet je chocola eten, helpt bij mij ook altijd! Haha!


Hadden jullie ook chocola mee genomen dan ?? Vingers aflikken Vingers aflikken

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 00:02

Natuurlijk....en als jullie wat liever waren geweest hadden we het heus wel met jullie willen delen Tong uitsteken

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:04

Maar ik was toch ook lief ?? jij niet, jij liep in beeld Knipoog Cheese!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 00:08

Jullie hebben de jury omgekocht. NIET LIEF Tong uitsteken

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:12

was niet nodig, ik met mijn hele lage arab-kennis zag gelijk de uitslag al.
No offence Schijnheilig

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 00:18

Joske schreef:
was niet nodig, ik met mijn hele lage arab-kennis zag gelijk de uitslag al.
No offence Schijnheilig


.....goh bedankt....maar niet mee eens... Haha! Je kunt nou eenmaal niet vergelijken tussen een profesioneel getraind paard en een amateur getraind paard Knipoog

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:11

hoi,
Er was toch echt wel behoorlijk wat verschil tussen de paarden en daar heeft de invloed van training niet veel aan veranderd Schijnheilig ......
geen persoonlijke mening maar een feit Knipoog
gr,sas.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 10:50

Ik heb daar zeker al verschillen in (persoonlijke) mening over gehoord...Knipoog Ach, ik wacht het wel af in de loop der jaren. Mijn merrie is laat volwassen en is ook nog eens 4 tot 5 maanden jonger dan Shaat. Dat verschil zag je ook duidelijk vond ik zelf. Mijn lieve kleuter moet nog uitzwaren en meer bespiering krijgen. Maar dat ze nu al zulk commentaar krijgt is heerlijk, moet je nagaan hoeveel beter dat nog kan worden! En daar doe je het toch voor? Om te weten waar je bij je paardje aan kunt werken. Voor mij is ze de liefste en mooiste.... *LOL* Dat ze het niet haalde bij andere paarden hoef je hier niet in te wrijven....is nergens voor nodig en een beetje gevoelloos en niet bepaald gepast. (en dan doel ik op Joske en Dakilah)
Laatst bijgewerkt door Franca op 16-09-03 11:13, in het totaal 3 keer bewerkt

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:00

wel beeetje opvallend dat schimmels bijna in elke klasse voorop stonden, en dat was nie alleen mij opgevallen.....
maarja geen schimmel die tegen een vos op kan bewegen he franca Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:23

De jury gaf inderdaad aan dan Yennie en Sol hele goede bewegingen hadden.
Dat kan geen toeval zijn Tong uitsteken

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:27

Ook de schimmeltjes gaan het over een jaartje of wat moeilijker krijgen, daar wacht ik op! Jen, ik kon niet geschrokken zijn van je, daar ik je niet in de lens zag aankomen en Joske, laat je eindelijk eens je ware gezicht zien?? Cool

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:03

MissSol schreef:
wel beeetje opvallend dat schimmels bijna in elke klasse voorop stonden, en dat was nie alleen mij opgevallen.....
maarja geen schimmel die tegen een vos op kan bewegen he franca Haha!


Wat een gezanik weer zeg, kleur heeft niks te maken met wel of geen mooi exterieur hebben, en is al helemaal niet van invloed op bewegingen.
Als ik het goed begrijp zeggen jullie dus dat een schimmel een mooier paard is, maar een vos beter kan bewegen ? Leuke theorie, maar complete onzin.
Het zal wel gewoon zo geweest zijn dat de winnaars (die per ongeluk in dit geval schimmels waren) de betere paarden waren.... denken jullie zelf ook niet ?

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:08

Franca schreef:
Ik heb daar zeker al verschillen in (persoonlijke) mening over gehoord...Knipoog Ach, ik wacht het wel af in de loop der jaren. Mijn merrie is laat volwassen en is ook nog eens 4 tot 5 maanden jonger dan Shaat. Dat verschil zag je ook duidelijk vond ik zelf. Mijn lieve kleuter moet nog uitzwaren en meer bespiering krijgen. Maar dat ze nu al zulk commentaar krijgt is heerlijk, moet je nagaan hoeveel beter dat nog kan worden! En daar doe je het toch voor? Om te weten waar je bij je paardje aan kunt werken. Voor mij is ze de liefste en mooiste.... *LOL* Dat ze het niet haalde bij andere paarden hoef je hier niet in te wrijven....is nergens voor nodig en een beetje gevoelloos en niet bepaald gepast. (en dan doel ik op Joske en Dakilah)


PFFFFFFFF......... Frusty Ziek
Echt hoor, ik ben volledig uitgel*ld...
Get a life alsjeblieft, jullie allemaal, jullie lijken wel kleuters !

Dat gezaag over wie beter is dan wie, wie mooier is, wie beter kan bewegen, wie liever is, sjonge, wat maakt het nou allemaal uit ? Een amateurkeuring is er voor jullie allemaal, en bedoeld om plezier te hebben met je eigen paard en dat van anderen. Elkaar aanvallen en afzeiken, en dan al dat geklaag.... ik word er persoonlijk doodmoe van en vind het ontzettend kinderachtig.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:25

Sabiy schreef:
Wat een gezanik weer zeg, kleur heeft niks te maken met wel of geen mooi exterieur hebben, en is al helemaal niet van invloed op bewegingen. Als ik het goed begrijp zeggen jullie dus dat een schimmel een mooier paard is, maar een vos beter kan bewegen ? Leuke theorie, maar complete onzin.
Het zal wel gewoon zo geweest zijn dat de winnaars (die per ongeluk in dit geval schimmels waren) de betere paarden waren.... denken jullie zelf ook niet ?


Ik weet zeker dat dit als grap bedoeld was, zeker mijn reactie op Sol. Haha! Natuurlijk was het toeval dat er een opmerking was over de goede bewegingen van twee vosjes.