Arabian Fever

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:05

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap Slapen Slapen Slapen

hoelang ga je nog door manuutje1990 want ik begin me nogal te vervelen zo hou het fijn bij jou ras die je leuk vindt en begin niet in andere topics te zeuren wat dan wel jou mening oftewel vooroordeel is want dan moet je geloof ik eerst maar eens op een grote fokkerij gaan kijken kun je het zelf eens meemaken in plaats van dat je van anderen wat hoort
dus veel plezier met jouw favo ras en ga daar maar in een ander topic over praten
groetjes bren

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 09:30

Ja...natuurlijk kunnen sommige arabieren zo wegschieterig zijn....maar sommige New Foresters zijn dat ook (Uit ervaring Haha! manegepaardje. pfoej...die schrikt om elk dingetje wat beweegt, naar mijn idee zijn Arabieren 1000x stoerder...de meeste) en ook een Shetlanders die ik ken, gaat een eend kwaken, meteen lig ik in de sloot.... dus het licht gewoon helemaal aan het karakter..

En dus...als er een wegschieterig is (of 10) dan hoeft de rest dat niet te zijn....

Maar ik vind zoals ik al gezegd had volgensmy, dat Arabieren een zacht en geduldige verzorging nodig hebt, ik vind dat de meeste een speciaal karaktertrekje hebben en dát is nou juist het leuke aan arabieren, (+ natuurlijk hoe ze eruit zien)
Hoeft natuurlijk neit te zijn, want dit zijn maar 5 van de miljarden arabieren die er op de aardbol ronlopen Tong uitsteken maar okee.... Clown

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:15

wat een doodvermoeiende penny, zout op naar je eigen soort dan en laat ons lekke rover arabs l*llen of moet je weer het laatste woord hebben............ja 14 jaar............. Slapen Gaaaap

ik ben sinds ik de foto's van de HK van Halim heb gezien verliefd??
en jullie??

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 14:42

mango schreef:
wat een doodvermoeiende penny, zout op naar je eigen soort dan en laat ons lekke rover arabs l*llen of moet je weer het laatste woord hebben............ja 14 jaar............. Slapen Gaaaap

ik ben sinds ik de foto's van de HK van Halim heb gezien verliefd??
en jullie??


Whoe! die foto heb ik niet gezien! kben nogal benieuwd! Haha! kga meteen zoeken!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:45

mango schreef:
wat een doodvermoeiende penny, zout op naar je eigen soort dan en laat ons lekke rover arabs l*llen of moet je weer het laatste woord hebben............ja 14 jaar............. Slapen Gaaaap

ik ben sinds ik de foto's van de HK van Halim heb gezien verliefd??
en jullie??


Mango, beetje laat hoor......... hij loopt al een aantal jaartjes mee, je hebt wat gemist. Ja egyptisch he, de lekkerste smoeltjes die er bestaan Knipoog (uitzondering daargelaten wederom....) en van een 3e naar een 2e premie !

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:00

ik kom ook pas maar kijken en ik zie zoveel moois dat niet alles
mij gelijk opvalt maar hij is echt mooi op de foto in het echt weet ik het niet!!!! Haha!

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:35

Die foto's waren idd schitterend. *gaat weer verliefd in het topic rondbladeren*

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:07

Ik ben ook arabierenfan. Vroeger niet, ik wilde nooit een arabier, tot ik Anouar ging verzorgen en later kopen. Nu wil ik geen ander ras meer. Ze hebben zo'n mooi karakter en iedereen denkt altijd dat ze fel zijn, maar dat is absoluut niet waar. Ze zien er misschien fel uit met die grote ogen en neusgaten, maar daar achter zitten hele lieve, dappere, inteligente dieren. Toppaarden OK dan!

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:56

en het gaat hier maar door Tong uitsteken
een paard wordt zoals jij het maakt.
en dit is niet rasgebonden

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:56

Ik vind dat sommige dingen wel ras gebonden zijn hoor. Een shet is heel anders dan een arabier en een kwpn is weer anders.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:15

Omar is een heel dapper en stoer paard en eigenlijk nergens bang voor.. Hij is super nieuwschierig, net een oud wijf Haha! Uit nieuwschierigheid gaat hij met aanmoediging van mij dan ook kijken en snuffelen en uiteindelijk bijten aan waar hij in 1e instantie van schrok. Zijn schrikreacties is een sprong opzij maken en dan stilstaan en kijken Haha! Ik moet altijd wel om hem lachen dan als hij staat te knorren. Hij is heel intelligent, stoer en dapper en helemaal niet schrikkerig enzo.

De meeste arabieren die ik ken zijn ook dapper en helemaal niet gek en schrikkerig! Voor mij geen ander ras meer dan een arabier

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:10

AnneOmie schreef:
Omar is een heel dapper en stoer paard en eigenlijk nergens bang voor.. Hij is super nieuwschierig, net een oud wijf Haha! Uit nieuwschierigheid gaat hij met aanmoediging van mij dan ook kijken en snuffelen en uiteindelijk bijten aan waar hij in 1e instantie van schrok. Zijn schrikreacties is een sprong opzij maken en dan stilstaan en kijken Haha! Ik moet altijd wel om hem lachen dan als hij staat te knorren. Hij is heel intelligent, stoer en dapper en helemaal niet schrikkerig enzo.

Net of je het over die van mij hebt Clown Die is precies hetzelfde.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:43

ben een week in israel geweest....veel arabieren echt van die droge types....met een heel veel dish....o.a. een prachtige hengst......zweetvos...

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 17:07

AnneOmie schreef:
Omar is een heel dapper en stoer paard en eigenlijk nergens bang voor.. Hij is super nieuwschierig, net een oud wijf Haha! Uit nieuwschierigheid gaat hij met aanmoediging van mij dan ook kijken en snuffelen en uiteindelijk bijten aan waar hij in 1e instantie van schrok. Zijn schrikreacties is een sprong opzij maken en dan stilstaan en kijken Haha! Ik moet altijd wel om hem lachen dan als hij staat te knorren. Hij is heel intelligent, stoer en dapper en helemaal niet schrikkerig enzo.

De meeste arabieren die ik ken zijn ook dapper en helemaal niet gek en schrikkerig! Voor mij geen ander ras meer dan een arabier


haha! wat grappig, het is net of je mijn Joep omschrijft!
Hij is echt precies zo als Omar, en vooral dat bijten in iets wat hij eerst eng vond vind ik altijd erg lachwekkend.. Haha!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:23

joepje schreef:
AnneOmie schreef:
Omar is een heel dapper en stoer paard en eigenlijk nergens bang voor.. Hij is super nieuwschierig, net een oud wijf Haha! Uit nieuwschierigheid gaat hij met aanmoediging van mij dan ook kijken en snuffelen en uiteindelijk bijten aan waar hij in 1e instantie van schrok. Zijn schrikreacties is een sprong opzij maken en dan stilstaan en kijken Haha! Ik moet altijd wel om hem lachen dan als hij staat te knorren. Hij is heel intelligent, stoer en dapper en helemaal niet schrikkerig enzo.

De meeste arabieren die ik ken zijn ook dapper en helemaal niet gek en schrikkerig! Voor mij geen ander ras meer dan een arabier


haha! wat grappig, het is net of je mijn Joep omschrijft!
Hij is echt precies zo als Omar, en vooral dat bijten in iets wat hij eerst eng vond vind ik altijd erg lachwekkend.. Haha!


Zo zie je maar, de meeste arabiertjes hebben toch wel hetzelfde karakter.

Anoniem

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:54

wahahaha ja dat knorren als ze iets negs zien, that's all! ik heb zelf ook een arbier gehad helaas Verdrietig en was er erg tevreden over, ik ben een enorme angsthaas, maar dar beessie heeft me over héél wat angsten geholpen!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:40

Ik heb met poolse arabieren gewerkt de meeste waren mak en rustig en kwamen alleen in actie als daarom werd gevraagd, neem bv opa Eldon te pitten op stal maar zodra er een showhalster om werd geknoopt dan ging ie!

een merrie als El dorada v Sanadik el shaklan heerlijke rustige merrie in de omgang en niet te vergeten die uit de p lijn, Primawera, premiera echte levende knuffelberen heel menschbezogen.

egyptische smoeltjes zijn mooooi maar alegro heeft toch ook een smoeltje die noemswaardig is wat een prachtig hoofd Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:42

Ik denk dat de meeste arabieren wel een beetje dezelfde karakter eigenschappen hebben Haha!

Heerlijke dappere en stoere paarden!

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:32

Voor de Belgjes:

De stoeterij van Christine Jamar komt vanavond op tv. Op telefacts, dat begint om 22.05 (op vtm).
Mss komt Extreme erop (de vader van mijn veulentje Haha! )

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:45

Hier nog een arabierenfan....heb zelf een 8jarige arab ruin (goldencross=SpaansxEgyptisch) en een 9 maanden oud hengst veulen (Rusissch gefokt)...eenmaal een arabier=altijd een arabier..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een arabier is over het algemeen beter in de hand te handen dan welk ras dan ook (er zijn natuurlijk uitzonderingen)...

Het commentaar op de arabieren komen ook meestal van mensen van die totaal geen verstand hebben van dit zeer intelligente ras!!!!!!!!!!!!!!!!

Smaken verschillen nu eenmaal!!!!!!

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 19:21

Vorige keer zat een vriendin op Witte Vanity, een heel onrustig, zenuwachtig een schrikachtig paard...en tóén kwam DE belediging voor dit edele ras:

'Witte Ven! goh, je likt wel een Arabier'

Haha, maar ook een keer een andere keer: 'Ik zou nóóít een arabier nemen, veel te wiebelig, zenuwachtig enz. enz.' (terwijl ze nog nooit een arabier had bereden of zelfs maar geaaid)

Dat is dus een kritisch geval van een vooroordeel-mens (om het zo maar te noemen): 'geef mij maar een kwpn, die zijn véél rustiger'

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 19:22

AnneOmie schreef:
Ik denk dat de meeste arabieren wel een beetje dezelfde karakter eigenschappen hebben Haha!

Heerlijke dappere en stoere paarden!


Ha Knipoog helemaal met je eens! Haha! Haha! Arabieren zijn alles, behalve zenuwachtig, vervelend, ongehumerd, schrikkerig e.d.! Haha! (op een aantal uitzonderingen na dan Tong uitsteken dat geef ik toe, maar niet iedereen is volmaakt)

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:46

sherif schreef:
Hier nog een arabierenfan....heb zelf een 8jarige arab ruin (goldencross=SpaansxEgyptisch)


Wie zijn ze ouders Lachen
Ben wel nieuwschierig:)

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:47

Manuutje1990 schreef:
Ik heb idd wel is gehoord dat kruising Fjord Arabier heel leuke pony's kunnen zijn, superveelzeidig..
Ik heb er zelf nog nooit 1 meegemaakt of gezien..
Zou je misschien een foto kunnen plaatsen..? Schijnheilig

En dat veel paarden schrikken als er een vrachtwagen langs rijdt voor de eerste keer dat is ook geen probleem..
Maar ik heb een keer op een Arabier gereden en die vond de takjes en paaltjes in de berm ook al iets om zowat een meter voor in de lucht te springen.. Tong uitsteken


Dit is mijn fjord x arabier. ( 3 maanden op de foto ongeveer)
Intussen is ze al erg veranderd. Ze heeft een iets donkerder kleurtje gekregen en haar manenkleur bestaat uit veel zwart, blond en zilvergrijs.

Afbeelding

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 02:05

Hij is prachtig je paardje! Fjorden in janow werden ook geruisd met arabieren bij gebrek aan goed mannelijk fjordenmateriaal, dus met het fenomeen ben ik bekend maar de krusing is ene hele mooie geworden!