Arabieren, wat maakt ze zo bijzonder?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 00:00

Joske, als dat zo is............. dan willen wij dat natuurlijk allemaal ff zien.
Foto foto foto foto....................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 00:22

Dames nog even geduld A.U.B. Haha!

Foto's uploaden heb ik nog niet echt door
Laatst bijgewerkt door Joske op 27-06-03 00:32, in het totaal 3 keer bewerkt

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 00:26

kruisje, oliebol............

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 00:41

Fasel schreef:
Ach, het begint al als ik aan kom rijden en de kinders staan in de wei. Dan gaat het raampje open. Pappa rijdt langzaam en mamma roept 'Raaaaakje, Reeeeeekje'. Dan gaan die oortjes de lucht in en zie je ze kijken 'pappa??? Mamma????'. Dan wordt die auto niet meer in hun blik losgelaten.

Dan is het parkeren en richting wei waar we al vrolijk toegehinnikt worden.

Vaak zitten we saampjes in de wei. Dan kijken we naar onze twee schoonheden. De ene zwart en de andere wit. Hun lieve oortjes, hun mooie ogen, hun prachtig gestroomlijnde lijf. De gratie.

Dan ineens wordt er een stevige galop in gezet. Die souplesse, het verenigen met de wind. Ja, dit is het paard dat God geschapen heeft.

De omgang met een arabier is zo anders. Het zijn je vrienden. Je maatjes. Ze gaan voor je door het vuur. Ze zijn avontuurlijk, net als wij. Ze houden niet van eentonigheid, net als wij. Ze zijn eerlijk, dat proberen wij ook. Ze zijn geen allemansvriendjes. Ze zijn er echt helemaal alleen voor jou. De liefde die uit die ogen straalt. TEgelijkertijd kan daar vuur uit schieten. HEt speelse. We spelen vaak met ze. De lol die ze graag maken.

Ach en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik kan me niet voorstellen ooit een ander ras te willen hebben.


Dat heb je heel mooi beschreven Fasel! Helemaal raak. Vooral dat gevoel dat een arabier een echte vriend van je wordt....zo voelt dat ook bij Yen. Inderdaad geen allemansvriend.....eerst de kat uit de boom kijken. Alleen naar mij hinniken en zich in principe alleen door mij en/ of andere vertrouwde personen laten vangen.... *LOL* Tong uitsteken Dat geeft een dankbaar gevoel. Je betekent echt wat voor een arabier!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 00:45

riccardo schreef:
Haarlem een vacature perfect alleen de arbeidsvoorwaarden nog he franca


Oja, daar zal ik eens goed over nadenken! Ik heb in elk geval al je eerste freelance opdracht:

Joske de "kreeft" op de foto zetten en die foto ('s) op Bokt plaatsen. Betaald goed Extreme duivel Tong uitsteken

Perlamon

Berichten: 17
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:08

Dacht dat dit een topic voor arabieren was....en niet voor autorijdende en bakslepende kreeften, hahahaha...
Die jongen kan ook nerrrrrgens tegen... Mocht factor 50 niet voldoende zijn, ik heb nog 70 liggen, voor de schimmels.....

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:01

He Perlamon, sleep jij morgen maar lekker met die ouwe opel Haha!


Tss... Scheve mond kan nergens tegen, ik ben een bikkel Haha! Haha! Haha!

Perlamon

Berichten: 17
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:55

Ach...die ouwe Opel trekt het best hoor ( als het geregend heeft, dan...) maar dit is Hazzebaz hoor, die weer achter de pc van dr mannetje zit

Enne.....vergeet vooral die plant niet morgen, hahahaha

Franca, komen jullie morgen nog? Lijkt me gezellig om eens te meeten....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:06

Franca"]
[quote="Fasel schreef:
Ach, het begint al als ik aan kom rijden en de kinders staan in de wei. Dan gaat het raampje open. Pappa rijdt langzaam en mamma roept 'Raaaaakje, Reeeeeekje'. Dan gaan die oortjes de lucht in en zie je ze kijken 'pappa??? Mamma????'. Dan wordt die auto niet meer in hun blik losgelaten.

Dan is het parkeren en richting wei waar we al vrolijk toegehinnikt worden.

Vaak zitten we saampjes in de wei. Dan kijken we naar onze twee schoonheden. De ene zwart en de andere wit. Hun lieve oortjes, hun mooie ogen, hun prachtig gestroomlijnde lijf. De gratie.

Dan ineens wordt er een stevige galop in gezet. Die souplesse, het verenigen met de wind. Ja, dit is het paard dat God geschapen heeft.

De omgang met een arabier is zo anders. Het zijn je vrienden. Je maatjes. Ze gaan voor je door het vuur. Ze zijn avontuurlijk, net als wij. Ze houden niet van eentonigheid, net als wij. Ze zijn eerlijk, dat proberen wij ook. Ze zijn geen allemansvriendjes. Ze zijn er echt helemaal alleen voor jou. De liefde die uit die ogen straalt. TEgelijkertijd kan daar vuur uit schieten. HEt speelse. We spelen vaak met ze. De lol die ze graag maken.

Ach en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik kan me niet voorstellen ooit een ander ras te willen hebben.


Dat heb je heel mooi beschreven Fasel! Helemaal raak. Vooral dat gevoel dat een arabier een echte vriend van je wordt....zo voelt dat ook bij Yen. Inderdaad geen allemansvriend.....eerst de kat uit de boom kijken. Alleen naar mij hinniken en zich in principe alleen door mij en/ of andere vertrouwde personen laten vangen.... *LOL* Tong uitsteken Dat geeft een dankbaar gevoel. Je betekent echt wat voor een arabier!
[/quote]

Dank je Franca. Tja, zo voelt het 100%. Heerlijk gevoel. Zou het nooit meer willen missen. Marek erbij is ook een geweldige aanvulling. Heerlijk paardje met geweldig karakter en als het moet gaat ie voor je door het vuur.

Ik ben er overigens van overtuigd dat een arabier zijn baas uitkiest en niet andersom. Heeft ie je goedegekeurd? Dan heb je een vriend voor het leven

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 23:38

Perlamon schreef:
Ach...die ouwe Opel trekt het best hoor ( als het geregend heeft, dan...) maar dit is Hazzebaz hoor, die weer achter de pc van dr mannetje zit

Enne.....vergeet vooral die plant niet morgen, hahahaha

Franca, komen jullie morgen nog? Lijkt me gezellig om eens te meeten....


Hee da's apart....Joske vroeg ook al of wij morgen nog komen.....maar...ik weet helemaal van niks Verward Heb ik dat gezegd in een wazige bui? Ik wil absoluut komen, dat is 1 ding dat zeker is, maar ik moet morgen gewoon werken. Sorry als je erop gerekend hebt, maar het is denk ik een misverstand. Ik zal AnneOmie nog eens pb' en over een geschikte datum. Het zal waarschijnlijk in juli worden!


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 23:39

Joske schreef:
He Perlamon, sleep jij morgen maar lekker met die ouwe opel Haha!


Tss... Scheve mond kan nergens tegen, ik ben een bikkel Haha! Haha! Haha!


Als je een echte bikkel bent dan sleep je die bak op handen en knieen Tong uitsteken Extreme duivel Joske uit Den hoorn Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 23:43

Fasel....net weer even in je profiel gekeken en wat een prachtpaardjes heb je toch! Vooral Raakje is super!!! En wat een geluk.....een vriend die OOK van paarden houdt en waar je endurance mee kunt rijden....dat wil ik ooookkk!!! Wie weet komen we elkaar later nog eens tegen op een endurancewedstrijd *LOL*

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:09

Franca"]
[quote="Joske schreef:
He Perlamon, sleep jij morgen maar lekker met die ouwe opel Haha!


Tss... Scheve mond kan nergens tegen, ik ben een bikkel Haha! Haha! Haha!


Als je een echte bikkel bent dan sleep je die bak op handen en knieen Tong uitsteken Extreme duivel Joske uit Den hoorn Haha!
[/quote]

Is een mogelijkheid, maar dat duurt weer zo lang en dan Party!! verbrand Party!! ik weer , en die gein gun ik jullie niet Tong uitsteken Tong uitsteken

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 02:53

Een arabier is ...

gewoon alles wat mijn hartje verlangt Schijnheilig Schijnheilig

Neen, nu effe serieus:
Vingers aflikken zeer slim
Vingers aflikken zeer nieuwsgierig
Vingers aflikken heel veelzijdig
Vingers aflikken het zijn doorzetters, ze hebben veel lef
Vingers aflikken van nature hebben ze een zeer goed karakter
Vingers aflikken veel pit, maar tegelijk zeer bedachtzaam bij elke hoef die ze neerzetten
Vingers aflikken enorm veel uitstraling, kortom het mooiste paardenras ooit gemaakt!!!!!!

"Eens een arabier, altijd een arabier" is mijn slogan en ik veronderstel van nog veel andere mensen

Dit is onze machoman "Gloire d' Eversam":

Afbeelding

Hij heeft er sinds drie weken weer en dochter bij, "Miss Shakira". Waarom een arabier..... omdat het een rasverbeteraar is, ziehier zijn "dravebierdochter" 1 dag jong:

Afbeelding

groetjes aan alle arabierenfans op bokt

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:08

Franca schreef:
Fasel....net weer even in je profiel gekeken en wat een prachtpaardjes heb je toch! Vooral Raakje is super!!! En wat een geluk.....een vriend die OOK van paarden houdt en waar je endurance mee kunt rijden....dat wil ik ooookkk!!! Wie weet komen we elkaar later nog eens tegen op een endurancewedstrijd *LOL*


Hee Franca, ik heb ook geluk.
Ik ben getrouwd met een paardenman. Jippie !!!!
Je gaat gewoon alle maneges af en als er een leuke gozer rondloopt, dan volgt de rest vanzelf......... ha ha ha

Waarom zijn arabieren zo bijzonder:

Ze zijn zo gevoelig, knuffelig, eenkennig, verliefd op de baas, trouw aan de baas, ontzettend speels, zeer bedachtzaam, ONTZETTEND intelligent, lopen als hondjes achter je aan, bloedmooi Kwijl , grappig, fijn om mee te werken, lief, en ga zo maar door...........................
kortom: arabieren zijn in mijn leven niet meer weg te denken, I adore and respect them !!!!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:14

Franca schreef:
En wat een geluk.....een vriend die OOK van paarden houdt


Ach ben er ook in getrapt en vindt het heerlijk die paarden hoor.
Gewoon afwachten paardenmannen dienen zich vanzelf aan meestal.
By the way,Franca ziet er toppie uit dus zal niet zo lang duren totdat er zich 1 aandient.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:16

Franca schreef:
Fasel....net weer even in je profiel gekeken en wat een prachtpaardjes heb je toch! Vooral Raakje is super!!! En wat een geluk.....een vriend die OOK van paarden houdt en waar je endurance mee kunt rijden....dat wil ik ooookkk!!! Wie weet komen we elkaar later nog eens tegen op een endurancewedstrijd *LOL*


Dank je Franca. Ik probeer nog steeds mooie foto's van Marek te krijgen maar die moet ik nog steeds even uploaden. Heb ook nieuwe foto's van Raakje maar die moet ik ook nog even omhooggooien.

Ja ben erg blij met mijn biertjes en mijn paardenman. Ook hij is voor de arabier gevallen. Zijn ouders hadden liever gezien dat hij op de koudbloed viel volgens mij maar ja, een arabier steelt ieders hart. Samen zijn wij nu rustig aan het kijken naar een leuk boerderietje ergens. Om daar dan onze paardjes bij huis te zetten en misschien ooit eens een babybiertje te fokken. Lijkt me prachtig al zal ik er niet snel mee gaan showen of zo. Maar gewoon zo'n diertje bij je zien opgroeien en dan trainen etc etc. Maar dat zijn toekomstdromen. We zijn gelukkig nog jong.

Lijkt me leuk. Als je op een wedstrijd bent kom dan even naar ons toe. Wij hebben een rood/grijze veewagen. Hij valt op omdat ie nogal groot is. Komt door de zadelkamer die achter de kabine zit. Het is een Mercedes 307. Je herkent hem wel. Volgend jaar gaan we hem helemaal opknappen en schilderen. Dan wordt ie waarschijnlijk blauw met geel en met onze teamnaam erop.

Groetjes Hanifa

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:18

Franca schreef:
Fasel....net weer even in je profiel gekeken en wat een prachtpaardjes heb je toch! Vooral Raakje is super!!! En wat een geluk.....een vriend die OOK van paarden houdt en waar je endurance mee kunt rijden....dat wil ik ooookkk!!! Wie weet komen we elkaar later nog eens tegen op een endurancewedstrijd *LOL*


Ben jij eigenlijk van plan om endurance met die prachtbier van je te gaan rijden? Ben erg benieuwd.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:30

riccardo"]
[quote="Franca schreef:
En wat een geluk.....een vriend die OOK van paarden houdt


Ach ben er ook in getrapt en vindt het heerlijk die paarden hoor.
Gewoon afwachten paardenmannen dienen zich vanzelf aan meestal.
By the way,Franca ziet er toppie uit dus zal niet zo lang duren totdat er zich 1 aandient.
[/quote]

Mijn paardenman vond ik niet op een manege of stal. Hij heeft altijd paardgereden en via internet kwamen we in contact. Hij was Friezen gewend maar eenmaal op Raakje de Veluwe over was ie verkocht. Wat vooral erg fijn is is dat we practisch met alles op 1 lijn zitten. Zeker wat het de paarden betreft. En nu ie ook nog voor de endurance gevallen is.... tja.... mag ik nog meer wensen?? Ik wil niet eens. Behalve dan dat stekkie met land erbij

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:32

Afbeelding
Raakje op Dorinedag

Afbeelding
En nog een.

Afbeelding
en onze andere trots Marek

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:21

jeanneke schreef:
Een arabier is ...

gewoon alles wat mijn hartje verlangt Schijnheilig Schijnheilig

Neen, nu effe serieus:
Vingers aflikken zeer slim
Vingers aflikken zeer nieuwsgierig
Vingers aflikken heel veelzijdig
Vingers aflikken het zijn doorzetters, ze hebben veel lef
Vingers aflikken van nature hebben ze een zeer goed karakter
Vingers aflikken veel pit, maar tegelijk zeer bedachtzaam bij elke hoef die ze neerzetten
Vingers aflikken enorm veel uitstraling, kortom het mooiste paardenras ooit gemaakt!!!!!!

"Eens een arabier, altijd een arabier" is mijn slogan en ik veronderstel van nog veel andere mensen

Dit is onze machoman "Gloire d' Eversam":

Afbeelding

Hij heeft er sinds drie weken weer en dochter bij, "Miss Shakira". Waarom een arabier..... omdat het een rasverbeteraar is, ziehier zijn "dravebierdochter" 1 dag jong:

Afbeelding

groetjes aan alle arabierenfans op bokt


Woe, wat is "Gloire d' Eversam" een beauty!
IK HOU VAN SCHIMMELS!!!!!!!!!! Pling
Ik ben het helemaal met je eens, wat betreft de voordelen en stekte punten van arabjes!
Er valt gewoon niet over te Discussiƫren, de arabier is gewoon de beste!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 13:29

Jeetje.....allemaal gelukkige dames met paardenmannen!!! Ik heb ook al een man, al 3 jaar, maar die vind paarden "wel leuk". Het mooie is wel dat hij nu wel al arabieren kan onderscheiden van andere knollies.....jaja....dat is al een wonder!!! Maar echt enthousiast wordt hij niet.....als ik sta te stralen en glunderen bij Cheyenne vind hij het vooral leuk voor mij Knipoog Ach...het is een scheetje hoor....maar ik zou hem zo graag eens enthousiast zien worden. Hij heeft wel "al" 2 keer op Aron gezeten, maar meer dan draven hoeft voor hem niet. Ik blijf bidden en hopen..... *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 13:30

Fasel, wat een superfoto van Maraak!!! Ik wil inderdaad wel graag eens wat endurance gaan proberen met Yen. Maar goed, dat is toekomstmuziek, want ze is pas 3 jaar oud. Ik ga volgend voorjaar wel met een paar paardenvrienden de Veluwetrail op haar proberen, dat is een mooie start! Kijken hoe ze het vind en hoe ze is.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:13

Zolang hij jouw liefde voor de paardjes maar begrijpt Franca. Mijn ex kon zelfs dat niet begrijpen en dan wordt het erg lastig.

*glunder* ja hij's mooi he. Ik denk dat jouw Yen de Veluwetrail best mooi zal vinden. De afwisseling, het gebied, alles schat ik zo in. En het is meteen een mooie mogelijkheid om te kijken hoe z met de wat langere afstnaden omgaat. Maar ik schat zo in dat dat bij jouw biertje wel goed zit.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:22

WAAROM ZIJN ARABIEREN ZO BIJZONDER, DAAROM .............

Afbeelding

D.A. Princess Orayana (kleindochter van Ansata Halim Shah)