Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:08

Beaut heeft vandaag gereden met de juf. Dat doen we nog steeds 1x in de 1/2 weken. We hadden echt een enorme dip ruim 2 weken, dat ik het rijden niet meer leuk vond maar een gevecht. Ze was 0.0 meewerkend en enkel ruzie maken door alleen maar tegen de hand te lopen en niet meer willen buigen, bit vast houden ect. Dus veel andere dingen gedaan oa bos en dubbele lijnen.

Nu heeft ze ineens de knop weer om gezet en gaat ze als een speer vooruit. Ze is nog niet 100% constant in tempo en ontspanning maar ze snapt wat we uitgelegd hebben en ze bied nu eindelijk een paar stapjes aan in galop om te ontspannen. Maar ze vind dat nog moeilijk. Ik ben zo trots op haar, het gevoel hoe we nu rijden is zo fantastisch en genieten. Dat was ik echt even kort kwijt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laerkens Beauty


kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:35

Hoelang zou je opbouwen? Ik ben in de mogelijkheid om elke dag 2 uur te laten grazen aan de graspanten van het pad. Daarna moet ik overstappen op 8 u . Maar het blijven wel graskanten. Dus geen weidegras wel licht bemest.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 23:44

Nee ik ben een weekendje weg met ze zoon van Kiet :D. De eigenaresse is inmiddels een vriendin van me geworden :).

Bij ons opbouwen is heel verschillend: ik geloof dat ik op deze stal het zelf mag kiezen. Dan doe ik ze het liefste weekje 3-5 uur, weekje 6-8 uur en dan 24/7. Wij hebben iets van 30 ha aan land, waarvan 10 voor de paarden. Er gaan 3 groepen het land op (20 paarden ongeveer) dus we kunnen mooi rouleren. In deze periode ga ik wel al vaak met Kiet uurtje(s) grazen aan de hand en iedere dag beweging tegen hoefbevangenheid.

Zal misschien voor sommige snel gaan, maar het gaat bij mij al 10 jaar goed op de manier. En gelukkig is Kiet ook geen risicofactor voor hoefbevangen (geen obesitas, nooit bevangen geweest e.d.)

Nikita :knuffel:

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:21

Hoi hoi allemaal! *\o/*
Das ff lang geleden! Maar ik mis het meelezen en kletsen toch echt wel... :j
Ik loop nogal achter maar ik zag iets voorbij komen over een proefgerichte clinic bij Ineke Jansen. Is daar al meer bekend over geworden? Misschien ook leuk voor Marlon om mee te doen. (ik las ook voor niet connie's toegankelijk?)
Marlon en Vilana gaan super goed. +:)+ Marlon haar zelfvertrouwen groeit met de dag en ze zijn nu ook lekker aan het springen. Vilana had nog nooit gesprongen, maar die vind het allemaal prima en begint te snappen dat je af moet zetten en niet je benen in draf gewoon hoog op moet tillen.... Maar het is gewoon heerlijk dat Marlon geen angst heeft en vol vertrouwen overal op af rijdt. Ze hebben echt plezier samen. Gisteren samen springles gehad (ik hoef ook niet perse hoog met mijn paard... :D ) en dat was echt genieten!
Met Clooney gaat het ook heel goed! +:)+ We krijgen regelmatig een berichtje met foto of filmpje. Wat zijn we blij met dit goede adres voor haar. "one out of a million" zeggen ze wel eens, maar voor ons voelt dit echt zo. Wij hadden dit Clooney nooit kunnen bieden. Dit past bij haar. Soms moeten dingen zo zijn.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:22

En nu snel aankleden want we gaan zo stiekem naar een Top Connie kijken die zijn Z-debuut gaat maken! *\o/* :D

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-17 13:58

Heb tijdje met de nieuwe eigenaar gepraat van Clooney op de hengstenkeuring en jullie hadden echt geen beter adres kunnen hebben. De verhalen, de foto's, alles klopte en ze zijn nu al gek van haar :).

Kiet heeft gisteren 30km gereden (8km/h, dus bijna Endurance waardig:D) en vandaag klein rondje van 10km. Nul spierpijn, koppie erop en erg opgewekt. Zo gaaf! Het trainen loont wel en ze kan dus gewoon 30km makkelijker aan. Gisteren ging de trailertraining goed. Ze was wel echt extreem gestrest, stond helemaal te trillen, omdat ze de andere paarden telkens hoorde gillen. Ik was zelf lekker ontspannen na onze rit en had alles zo gelaten in de trailer alsof we gingen oefenen net als gisteren. Binnen 10 seconden stond ze binnen met een hoofd van 'baas, alweer?'. Dus we zijn nu weer lekker onderweg naar huis. Super fijn dat ze zo makkelijk de trailer opging. Centrale merriekeuring staat nu definitief op de planning en voor de rest nu nog wat wedstrijden uitkiezen :D

Oortjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nikita :knuffel:


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:18

Fijn saams!!

Mooie oortjes feline!

Punz en EK, van harte met jullie top Z1 debuut!! Wat gaaf!

Bij deze een paar mooie plaatjes van gister. Met dressuur had ze nog een eerste plaats en met de cross een mooie 6e.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-17 16:33

Ohhhhh super gave plaatjes van Sanne!
Vind het zo jammer dat Kiet echt 0 springtalent heeft, zou zo graag willen crossen met haar :+.

Nikita :knuffel:

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:48

Geen springtalent, heb je daar bewijs van?

Toffe fotos Tineke! Verkleurd Melody ook nog naar wit?

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:32

Mooie foto's weer hier!!
Verstandig Saams, om je pony regelmatig te laten scholen door iemand die meer ervaring heeft.
Bevalt hier heel goed :+

Feline: wat fantastisch dat het trailer laden goed ging, en mooi om te merken dat ze de afstanden goed aan kan, of niet?

Tineke: geweldige foto's weer!!! Gefeliciteerd met jullie eerste plaats, en de mooie 6de plek in de cross. Op de fotos ziet het er echt heel erg super uit!!

@Saams: elke schimmel wordt helemaal wit.... Dus ja...Melody ook... ( wat hier best jammer is: ze is schitterend zo!!)

En ja...
Ja............

Ik bárst uit elkaar van trots hier!!
Vanochtend hadden Eline en Jou hun Z debuut, waarvan het lang onzeker was of deze wel door kon gaan ivm met Jou zijn hoest. Hij had de week voor dinsdag de hele week stil gestaan, en Eline heeft hem afgelopen dinsdag voor het eerst weer voorzichtig opgepakt, waarbij we voornamelijk blij waren dat hij niet meer hoestte, maar het rijden eigenlijk dus vooral in het teken stond van de vraag: "Is hij fit". Dat leek zo te zijn, dus relaxed opgepakt.. Gisteren dan nog een keer relaxed losrijden en vandaag zou het dan moeten gebeuren.

Eigenlijk een beetje op de bonnefooi gegaan. Je wil toch graag een iets betere voorbereiding..
Maar joh.......ze dóen het gewoon... "Gewoon" tijdens hun Z debuut beide proeven een winstpunt pakken én dan in de tweede proef een tweede plek scoren ( en in de eerste proef heeeeeeel dichtbij de prijzen: 1 nettere wissel en ze hadden zich daar ook in de prijzen gereden)

Mán ik was, bén zo verschrikkelijk trots!! Wat deden ze het góed!! Echt, zo gaaf!!
En dan direct na de proef, waar hij er echt wel stónd, gewoon hóp de dochter van Marieke er op, en zich als een volleerde kinderpony naar de trailer laten rijden.

Echt..
Ik geloof niet dat ik veel trotser kan zijn dan ik nu ben...

Marrit was er ook bij... dus eehhhh.... Ik hoop hier tzt nog foto's te kunnen plaatsen!!


Iedereen een Connemara!!


.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:43

WOW...EK wat een Z1 debuut met Jou-Jou! *\o/* *\o/*
Punz, is snap helemaal dat je supertrots bent op hen!!

En wat een fijne plaatjes van Melody en Kiet. Ziet er uit alsof iedereen een goed weekend heeft gehad.

Hier een ontspannen weekendje. Gisteren mee geweest op de fiets en de camera meegenomen voor wat plaatjes onderweg. Vanmiddag zelf lekker geoefend in de bak, ging echt lekker.

Ik had gehoopt op wat bloesem aan de bomen, maar daar was het in het bos toch kennelijk nog echt veel te vroeg voor. Als compensatie kwamen we een enorm veld met paardenbloemen tegen, dat was echt prachtig. En de ontmoeting met de koeien was ook erg leuk. Jammer dat er prikkeldraad stond, want anders hadden ze elkaar iets dichterbij kunnen ontmoeten. Zowel de koeien als Rebel waren duidelijk wel in elkaar geïnteresseerd. :D

Afbeelding

Afbeelding

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:48

Wauw, wat gaaf Tineke!! Het plezier spat er vanaf! Wat een ontzettend mooie en fijne pony is het toch! En eerste bij de dressuur....mede mogelijk gemaakt door mama?! *D

Fijn Feline dat het goed gaat met Kiet! En altijd lekker dat ze ook meer vertrouwd raakt met de trailer. Is zo fijn als je zonder stress op pad kunt.
En dan ben jij dus één van de gezellige en aardige connemara-mensen die ze gesproken hadden op de hengstenkeuring. :D Ik hoorde al dat ze een erg leuke dag hadden daar!

En dan vanmorgen....Jee...wat hebben we genoten van Eline en Joujou! Het was echt een feest om naar te kijken! *\%/*

Afbeelding
Afbeelding

En het meest geweldige is dan naast al die springende hitsige paarden dat Joujou binnen twee minuten transformeert van Dressuurtopper *\o/* naar "Penny de pony".... :D <3
Dat zijn in mijn ogen dan de échte Toppers... :j +:)+

Afbeelding

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:57

OOhhhhh <3 <3 <3 <3
Ben zo blij met deze foto's...Zo gaaf dit "totaalpakketje"... Zoals ik op fb al zei : Van Z-proef naar K(ind)-proof in 2 seconden..

En ja... het is met name de combinatie waar ik zo gelukkig van wordt. Gewoon knállen als het moet, en dan daarna inderdaad terug naar zijn eigen relaxte zelf ( waarbij hij stiekem dus wég is van kinderen... vind hij echt geweldig.. :j )


Iedereen een Connemara!!


.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:26

Gaaf plaatje Esje in dat veld <3 prachtig!!

Marrit heeft springles gehad dus ligt aan het zuurstof nu. Foto's komen zsm :')

www.connemara.nl

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:29

:(:)

:D :D :D


Iedereen een Connemara!!


.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:48

Haha marrit, ben heel benieuwd

Saams hij wordt echt al witter hoor, vergeleken met vorig jaar ....poeh. We hopen stiekem nog zo lang mogelijk van zijn mooie kleur te mogen genieten maar ik moet zeggen dat ik wit ook prachtig vind.

Marieke dank je voor t compliment

Punz dat is echt het meest geweldige van allemaal, zo relaxt na een zeer knappe prestatie. Heerlijk. Ik zie het bij onze melody ook, wanneer ze de ring in komt is hij super relaxt, gaat de bel, dan komt de adrenaline vrij en gaat ie er echt voor, oortjes erop en go, en na de laatste hindernis is het lange teugel en heeeeeeeeel relaxt weer rond stappen. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen, wat ontzettend knap van jou jou, echt zoveel respect, voor hem, jou en EK, wauw!!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:31

Weer bijgekomen, Marrit?
kom maar door met die spring foto's, hoor!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:32

Wauw! Wat een gave dingen weer allemaal! Gave cross-foto's! En 30 km vind ik al een serieuze prestatie voor pony en ruiter! En Ria, je hebt nu gewoon echt een Z-pony, gefeliciteerd! En foto's zien er ook gaaf uit!
Afbeelding
Pandora heeft het kinderpony gedeelte wel al onder de knie!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:40

esje007 schreef:
Weer bijgekomen, Marrit?
kom maar door met die spring foto's, hoor!


Ja ik leef en bijna geen spierpijn :D Maar eerst dagje cursus, dus hopelijk beetje op tijd thuis..

www.connemara.nl

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 10:15

Saaams schreef:
Geen springtalent, heb je daar bewijs van?

Toffe fotos Tineke! Verkleurd Melody ook nog naar wit?


Hahaha bedoel je foto's? Ik heb een boel foto's waarbij Kiet met een hoofd voor de sprong staat :+...
Ze kan opzich wel wat springen, alleen ze is onwijs terughoudend en vindt het echt niet leuk. Ik heb zelf alleen gesprongen op paarden die willen, dus de combinatie was ook niet zo succesvol. Ik heb wel een aantal keer een parcoursje gesprongen, maar Kiet staat liever voor de hindernis dan erover :+.

Eline/Ria: gefeliciteeeeeerd! Ook op FB, maar ook nog even hier!! Die ene foto waarop Jou aan het strekken is, is voor mij toch wel het beeld waar ik naar toe wil. Prachtig vanuit achter.

Het is idd heel fijn dat ze de dag erna zo zonder spierpijn nog 10km liep :D. Zeker omdat ze niet zo veel eet op vreemde locaties, ze had alleen wortels en hooi op. (Muesli is namelijk vies als je niet in je eigen stal staat :') )

Nikita :knuffel:

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:26

@Punz, gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

@esje007 mooie foto zo in het veld, ook top dat Rebel koeien interessant vindt, Donna vindt koeien nog steeds het engste wat er bestaat :')

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:31

Wat gisteren begon als een normale dag eindigde in een nachtmerrie.
Om 17.45 kreeg ik telefoon met de melding dat eamonn een erg flinke beenwond had en ik best kon komen kijken. Ik zat 150 km verderop dus dierenarts geregeld en opvang om de eerste zorgen toe te dienen.
30 min later kreeg ik telefoon met zeer slecht nieuws.
Eamonn zijn 2 pezen waren middendoor en beschadiging aan het gewricht.
Dat was de diagnose.
Onderweg heb ik moeten beslissen wat er moest gebeuren. Intussen had eamonn een flinke pijn stiller gehad die 24 u werkt.
Na verschillende mensen te hebben gesproken over wat er allemaal op zo een moment door je heen gaat en je gevoel bij je keuze die natuurlijk hart verscheurend is.
Eindelijk aangekomen op stal. Ja hoor hij hinnikte vrolijk en stond lekker te eten niets vermoedend.
Ik heb vandaag nog de tijd kunnen nemen om vrede te hebben met mijn beslissing en er te zijn voor eamonn en het goed te kunnen afsluiten.
O wat was dat zwaar de uren die vooraf gingen vond ik zo hartverscheurender als het moment zelf.
Spijt, herinneringen, schuldgevoel , gemis nu al. Wat wil ik hem meegeven .
En ineens viel het allemaal op zijn plek.
Hij is vredig ingeslapen ik heb zijn staart meegenomen en daar ga ik wat mee doen.
Eamonn ik zal je missen mijn witte vriend mijn dappere mannetje mijn rots in de branding.
Ik zal al je wijze lessen mee nemen en je nooit vergeten.


Afbeelding

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:41

Ik ben een meelezer, maar mijn god... wat heftig... dit is echt ieders nachtmerrie.. ik wil je heel erg veel sterkte wensen met dit verlies :(:) Y;(

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:44

Y;( Wat totasl onverwachts. Jemig.. wat een harde klap moet dat zijn.
Heel veel sterkte gewenst. Y;(

Laerkens Beauty

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 20:03

Oh Oona... ik wil je op dit moment een hele dikke virtuele knuffel geven. De onverwachte afscheiden zijn het allerhardst. Heel erg veel sterkte van mij en Kiet Y;(

Nikita :knuffel:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers