het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:16

Uhh ja dat denk ik dan ook wel ja.. geen optie om er een draadje langs te spannen?

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:34

O ja mijn houten hindernispalen zijn ook proffessioneel door Vriend ontpeld. Het is net Willem Bever. :+

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:06

Hahaha, Willem Bever, goeie!!!
Jupp blijkt echt een grote grapjas. Vindt spelen, alleen of met andere paarden, echt geweldig. Hij is vooral enormblij met zijn hooibal. Echt grappig om te zien. Zijn haar is nu gewoon los weer. Twee kleine meisjes op stal hadden zich even uitgeleefd op my little pony. ;)
Afbeelding

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:10

Wat een leuk ding....die hooibal.!!!!!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:31

Dierfysio hoelang doet hij ongeveer voor die bal leeg is? En heb je enig idee hoeveel hooi er ongeveer in kan? :) ik ben nog aan het twijfelen of ik deze aan wil schaffen voor mijn dames straks voor de nachten op stal

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:02

Er kan aardig wat in, en hij is er een paar uur zoet mee. Vindt ie helemaal leuk! Ook erg geschikt voor in de paddock.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:08

Gelukkig is Mack geen sloper (tot nu toe).

Mooie foto's van Juppppp!

Ik heb van de week de westernset van mijn overleden merrie erop gelegd. Wonderbaarlijk genoeg lijkt het allemaal goed te zitten. Nu op zoek naar een goede zadelpasser voor een Final check.

Afbeelding
<3

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:09

BianCatjee schreef:
Dankjewel, we zijn inderdaad bij meerdere aan het informeren :) ze wil toch wel erg graag een fuchs



Zoekt ze bepaalde leeftijd? Geslacht?
Mijn collega heeft er nog eentje staan.

Frebel
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-16

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:04

Mocht iemand interesse hebben om naar de hengstenshow van landesgestüt Marbach te kijken. Op zaterdag 25 februari vanaf 17.00 uur worden alle hengsten ook de Schwarzwalder Fuchsen getoond op clipmyhorse.tv .

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:26

NenaC schreef:
BianCatjee schreef:
Dankjewel, we zijn inderdaad bij meerdere aan het informeren :) ze wil toch wel erg graag een fuchs



Zoekt ze bepaalde leeftijd? Geslacht?
Mijn collega heeft er nog eentje staan.


Ze is op zoek naar een lieve ruin of merrie, tussen de 6 en 11 jaar, beleerd onder het zadel. En vooral belangrijk dat hij/zij lief is met kinderen :)

Love_Rosie

Berichten: 1501
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:59

Afbeelding

Dit behoort tot ot zn "grapjes". Alleen is het na 100 keer in een sessie geen leuk grapje meer :p. Gelukkig wordt het minder als ie weer wat meer doet.

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:57

Love_Rosie schreef:
[ [url=m/9NgZZQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit behoort tot ot zn "grapjes". Alleen is het na 100 keer in een sessie geen leuk grapje meer :p. Gelukkig wordt het minder als ie weer wat meer doet.


:D

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:35

Afbeelding

Nieuwste creatieve uitspatting. Tussendoor heeft ze met een simpele hengstenvlecht gelopen.

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:10

Mooi gedaan Anne_GTI

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:47

De Schwarzwälder Fuchs vereniging Nederland organiseert 10 juni een dagrit. Zie Facebook: https://www.facebook.com/SchwarzwalderF ... 5937636660

Ik moet even kijken hoe ver Jupp en ik tegen die tijd zijn, en ik vind het wel ver weg met de trailer, maar het klinkt heel leuk, en je leest veel positieve verhalen van mensen die eerder al zijn geweest. Ik dacht, ik meld het ook hier even. :)

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:22

Waar is het?

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:24

Ik zie het al. Het is in Ootmarsum. Dat is voor mij niet ver

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 02:02

Praktische vraag: wat doen jullie met het haar wat onder het kopstuk van hoofdstel of halster zit? Bij Karel, mijn kwpn ruin, schoor ik altijd een stukje af, maar dat vind ik bij Jupp best zonde. Alleen, gaat het dan niet schuren en blijft alles wel goed zitten? Graag hoor ik hoe jullie dat oplossen.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 03:18

Ik heb het altijd gewoon laten zitten en ik heb nooit gemerkt dat het gaat schuren eigenlijk. Mijn merrie heeft wel een keer het hoofdstel af weten te schudden, maar dat was een sidepull zonder keel- of kaakriem dus dat had sowieso wel gekund volgens mij. :)

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 03:23

dierfysio schreef:
Praktische vraag: wat doen jullie met het haar wat onder het kopstuk van hoofdstel of halster zit? Bij Karel, mijn kwpn ruin, schoor ik altijd een stukje af, maar dat vind ik bij Jupp best zonde. Alleen, gaat het dan niet schuren en blijft alles wel goed zitten? Graag hoor ik hoe jullie dat oplossen.


Ik vlecht het plat in. En bij het menhoofdstel vlecht ik het kopstuk ermee vast als extra zekerheid zodat het hoofdstel niet afgeschuurd kan worden.

sumic

Berichten: 1876
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:35

Sorry dat ik even binnen val in jullie kletstopic. Mijn schoonvader gaat helaas wegens gezondheidsredenen zijn geweldige fuchs verkopen. Ruin (ik dacht 7 jaar) 1.46 groot. Licht betuigd en goed recreatief bereden. Nog niet veel de straat op geweest maar met een paardenmaatje erbij vind hij alles wel prima. Mochten jullie iemand kennen die op zoek is of meer info wil hebben dan kan ik het telefoon nummer geven.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:14

sumic schreef:
Sorry dat ik even binnen val in jullie kletstopic. Mijn schoonvader gaat helaas wegens gezondheidsredenen zijn geweldige fuchs verkopen. Ruin (ik dacht 7 jaar) 1.46 groot. Licht betuigd en goed recreatief bereden. Nog niet veel de straat op geweest maar met een paardenmaatje erbij vind hij alles wel prima. Mochten jullie iemand kennen die op zoek is of meer info wil hebben dan kan ik het telefoon nummer geven.


Wat vervelend van je schoonvader!
Ik ben voor die klant nog steeds aan het kijken voor een fuchs, ze is nu bij een merrie wezen kijken maar het verliep allemaal een beetje vreemd..
Zou je mij meer info/ttelefoonnummer willen sturen? Dan kan ik haar contact laten opnemen.
Het is wel wat ze zoekt (stokmaat misschien iets aan de kleine kant maar ze zijn breed dus dat komt wel goed).

sumic

Berichten: 1876
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:34

Ik heb je een pb gestuurd

Love_Rosie

Berichten: 1501
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:49

Afbeelding

Aantal maanden er niet opgezeten ivm nieuwe baan en nieuwe studie..
Zaterdag er even op gezeten om te kijken hoe hij voelde, zondag uur alleen naar buiten geweest en vandaag uur met moeders en hond weg geweest.
Nergens te merken dat ie zo lang niks heeft gedaan.

Wat een karakter <3 <3 <3
En wat een heerlijk weer.. eindelijk!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:43

Oh heerlijk zeg!! En super inderdaad dat je zó weer op kunt stappen.

Ik ben nu met Jupp aan het wandelen met het zadel erop. Gaat prima, dus ik denk dat ik volgende week maar voorzichtig opstap. Kijken wat hij eigenlijk snapt van rijden. Ik heb er bij de handelaar waar ik hem gekocht heb even op gezeten, en toen had hij in ieder geval een stuur en rem, wel prettig, maar verder snapte hij niet veel. Geeft niet, komt wel.
Het weer is wel erg uitnodigend om lekker te gaan rijden. Ik word heel jaloers van alle blije tussen-de-oortjes-door foto's die ik oa. op Facebook langs zie komen. Hopelijk binnenkort kleine Jupp ook zo op de plaat vastgelegd. :)