Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:36

Dank jullie wel!!! :o
Ik heb wat leuke foto's kunnen maken, maar t was eigenlijk te donker en Indah is veel te nuchter en ongeïnteresseerd om mooi op de foto te kunnen :')

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:32

Ah jammer Kim! Volgende keer beter :D

Nou de hoefschoenen paste gelukkig, alleen aan de bovenkant op 't oog wat los, maar ze bleven goed zitten, ook stukje gedraafd (aan de hand) door de modder. Geen geschuif! Kaiyo liep er overigens zo op weg, braaf dier! Er zijn nog wel speciale 'sokjes' die je eerst aan kan doen, dan sluiten ze aan de bovenkant ook mooier aan en schuurt het leer niet over zijn voeten. Denk wel dat ik die er nog bij koop.
Hier had ik ze net gepast, let niet op zijn (mijn) mooie sokken HAHA := ! 'T zijn wel echt reuze lompe klompen...
Afbeelding


Voor wie het nog niet gezien had, hij loopt met een Konik <3 !
[VN] Huisarts wandelt 7500 km met paard voor goed doel

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:14

Fijn dat zijn schoenen blijven zitten, hoe loopt hij er nu op dan op het hard? Dat roze staat hem gek genoeg wel :D

Kwita! Je zou SKylar op moeten geven voor boktveulen 2014!

Ik heb vandaag wat foto's geknipt van Indah! Sommige zullen ze al op fb voorbij zien komen, maar zodra ik tijd heb maak ik even een topic. Hij mag uit de kraamstal! <3

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:21

Jaaa Skylar for president!

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:49

Ach gos, die Kaiyo toch, jeetje die moet ook wat meemaken! Erg vreemd dat er zoveel verschil zit tussen de diagnose van de dierenartsen. Ik schrok al toen ik over artrose las, ik dacht al nee toch! Hopelijk valt het allemaal mee! Gelukkig passen de schoentjes goed.

Ach Skylar is echt een droppie zeg! <3

En Indah <3 Ik zag de foto's al voorbij komen op facebook, super mooi!

Hier ook weer een fotoshoot gehad, dit keer met mijn beide ponies. Voor het eerst met hun samen op de foto en ik ben heel blij met het resultaat! Dus ik ga weer ff spammen, kunnen jullie ff meegenieten. :D Nero is tijdens de shoot helaas wel ontsnapt en naar stal terug gegaloppeerd, dat was even een flinke domper. Maar daar was hij nog nooit geweest en vond het kennelijk zo eng dat hij terug wilde. Gelukkig zat ik er niet op want hij ging haaaaaard. :')

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:49


KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:16

Hele mooie foto's Nadine! Prachtig die sprookjesachtige sfeer. <3

Mijn topic is ook eindelijk klaar hoor dames.


Ta Da!
[ITP] Lelijke jaarlingen!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:29

Heb het gedaan , Skylar is verkiesbaar bij de veulen verkiezing!
vond het lastig kiezen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu is hij bijna 3 maanden

uiteindelijk werd het die in de wei...wat is er nu lekkerder dan in de modder rollen ,het is een echt viespeuk daar kun je niet tegenop poetsen..

ben blij voor kayo dat de schoenen passen en hopen dat het helpt.
heb net die foto's van indah bekeken zo een gaaf paardje
hoe gaat het met van, hoever ben je nu al?
en nadine wat een prachtig koppel!

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:53

Yes, stem Skylar, Gouden boktveulen *\o/*

Wauw, wat groeit die hard!

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:04

Leuk :D
Hoe kan ik stemmen?

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:28

2-11 sluit dit topic, daarna word er een topic geopend met een overzicht. Dan kan pas gestemd worden.

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:18

Jaaaaa ik heb op onze enige echte Skylar gestemd!!!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:22

Ik ook!!

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:44

Ik ook :D!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:17

Bedankt,heeft hij nu al fans :D
we zullen vast niet eerste worden maar ach hij is mijn kampioen!

Ik had zaterdag al met smoky gewandeld voor het eerst alleen zonder skylar!
Nou ik had echt de bonus dag vol schriktraining het begon met een wandeltocht van de wandelsport vereniging veel toeters en bellen, letterlijk.
Toen kwam ik een een wegparcours van de menvereniging
Op de zeedijk was de herdenking van de bevrijding '40/'45 met het lokale muziekkorps trommels, trompetten etc.
en op de terugweg waren er jagers aan het schieten.
Nu moet ik je zeggen dat bij de laatste smoky wel fel was hoor,ze vond het maar niets en snurkte er op los!.
Bij vertrek was ze wel een beetje aandoenlijk eigenwijs niet verder willen en omdraaien telkens als er door haar baby geroepen werd <3
eenmaal op afstand vond ze het wel heel leuk en stapte ze echt alleen met de oortjes naar voren.
Maar wat was ze braaf en makkelijk tijdens alle omstandigheden zelfs toen een boer met grote machines langs kwam en er maar een paar centimeters tussen zat en naast ons echt een diepe sloot lag en we geen kant op konden dan blijven staan , gelukkig deed ze dat ook!(dat was echt spannend )
tja ik ben echt trots op haar *\o/*

En vandaag kwam ons barefoot zadel aan, wel een marktplaatsje maar dat houdt het betaalbaar.
zelf was ik verrast door de omvang van dat ding, wat een zadel (ik was echt even bang dat het een maat 2 was ipv1).
Optisch is het best veel zadel voor haar maar het past wel,en geloof het of niet ze voelde meteen dat het beter zat, ze strekte meer en was ook niet humeurig na het zoveelste rondje stappen in de bak.
we moeten nu alleen nog nieuwe inlages en een goed passende singel kopen .
(tevens nog even Belinda bedankt voor de foto die ze had gepost eerder dit jaar van haar zadel mt 1)

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:14

Geen dank Kwita! Ben benieuwd hoe het zadel eruit ziet op Smoky, foto? Ik vind 't ook wel echt een groot ding hoor, ookal heb ik ook maat 1! Vind 'm wel heerlijk zitten. Stoer dat jullie vandaag weer lekker op stap zijn geweest *\o/* .

Kaiyo is gisteren aan de longe uit z'n dak gegaan.. bokken, rennen, helaas ook richting een ander paard + meisje er boven op. Liep gelukkig goed af. Hij is ook uitgegleden, gewoon op 't zand, maar hij was zo door gedraaid. Beetje eng ook wel. Duurde ook zeker nog 15minuten tot hij was uitgeraasd aan de longe daarna (in een afgesloten paddock), terwijl hij maar effectief 10 a 15minuten mag lopen aan de longe.

Vervolgens vandaag geen tikje energie meer, inimini stijve stapjes, kreeg hem er niet doorheen. Hoop maar dat 't spierpijn is en niet weer kreupel -O- BLEH.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:28

oh, dat is schrikken duim met je mee hoor

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:42

Hoe gaat 't met de andere paardjes, het is hier zo stil ! -O-

Kaiyo had gelukkig spierpijn, het ging daarna gelukkig wel weer beetje in dezelfde lijn, maar echt veel verbetering zag ik helaas niet. Ik ben sinds vorige week wel Equiflex Ha Artrose supplement bij gaan geven, eerste week dubbele dosis, gewoon om te kijken of het wat helpt. Het is nog moeilijk om te beoordelen, maar het leek wel ietsjes beter te gaan, wat meer tempo erin. Dus ik ben er eergister weer even opgestapt, hij deed 't gelukkig heel braaf, zocht wel veel zijn balans, maar ging eigenlijk wel oke. Heb aan de hand ingestapt, toen even onder het zadel stappen en draven (10/15 minuten ongeveer), daarna weer aan de hand uitgestapt. Was wel even een lichtpuntje, maar durf nog niet echt te juichen haha.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:18

Tja het is idd wat stil maar hier gaat ook alles zoals gewoonlijk.
Heb vandaag onze dame heerlijk gepoetst en wat kan ze dan gekke bekken trekken omdat ze het dan zo lekker vind.
nu was hier gisteren het weer niet super en vandaag viel het ook wat tegen. dus we hebben niet gewandeld of gelongeerd ( stiekem zal smoky het niet gemist hebben). het liefst van al is het luieren en eten...
skylar daarin tegen heeft wel de hele bak door gestuiterd het was zo leuk om te zien, ja het is een echt hengstje in zijn doen en laten maar wel een met een groot en lief hartje. 8-)
wat heeft hij de shet geterroriseerd die duidelijk not amusd was...(hoe meer die hapte hoe leuker hij het vond).

Belindaa ik hoop dat het stilletjes vooruit gaat naar het oude nivo.

zijn er hier ook mensen met kindjes vanaf hoe oud zijn jullie en of jullie kindjes gaan poetsen ,verzorgen en rijden, ons meisje nu 1,5 jaar is zo dol op paardjes met name eten geven en poetsen maar vind haar nog zo klein...en zij kent geen angst totaal niet... -O-

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:41

Het is hier inderdaad erg rustig... maar daar maak ik mezelf ook schuldig aan. Hier is alles goed met de paardjes, maar helaas heb ik nog steeds erg weinig tijd om met ze bezig te zijn. Elke dag heb ik lange werkdagen en als ik thuis ben is het donker -O-
Hoe doen jullie dat met deze korte dagen?

Gelukkig hebben ze een grote wei en alles wat ze nodig hebben, maar vind het wel vervelend zo. Thor begint echt een stoere hengst te worden nu :D Hij heeft nog niet eerder hengstengedrag vertoont, maar begint dat nu toch wel te doen, met name naar de andere pony's, naar mij toe gelukkig niet. Maar vind het wel een beetje sneu voor de andere 2, dus binnenkort even de dierenarts vragen om hem te castreren.

fijn dat het beter begint te gaan met Kaiyo Belinda, hopelijk blijft het in een stijgende lijn. Weet je nu al of het wel of geen artrose is?

Fijn dat Smokey en Skylar ook zo goed gaan, Kwita. Leuk he, die energieke veulentjes!
Ik denk dat je je dochter best mee kan laten helpen met de verzorging, zolang je het heel goed in de gaten houd. Ze kennen nu geen angst en zou toch zonde zijn als ze angst zou krijgen wanneer er wat gebeurd. Wel leuk dat ze nu al zoveel interesse heeft, jong geleerd is oud gedaan toch ;)

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:27

Hey allemaal,

Van mijn kant ook lang geleden, idd net als Avalon werken en pas met donker weer thuis, dus echt heel veel kan ik momenteel ook niet doen met de paardjes, want er is geen verlichting bij mijn weide. De vrije dagen maken dat weer goed door lekker met ze bezig te zijn. In December en Januari ben ik weer meer vrij en kan ik weer lekker bijna dagelijks aan de slag. Dan zullen jullie vast weer meer horen over Pumbaa.

Gelukkig gaat het alweer wat beter net Kaiyo Belinda, hopelijk blijft het zo doorgaan!

Wat super schattig die mooie veulens, helaas was ik te laat met stemmen :(

En hoe zit het met dit topic want we hebben de 100e pagina bereikt zie ik. Komt er automatisch een 2e topic weer vanaf pagina 1 of moeten we dat zelf aanmaken? Anders wil ik dat wel doen, maak ik gewoon een nieuwe aan. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar volgens mij is pagina 100 de max toch?

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:18

Hallo dames,

Hier eigenlijk hetzelfde verhaal omtrent werken en wintertijd. "Gelukkig" heb ik een baan die bestaat uit 3 shifts, maar ik werk in een 2- mans team :'). Diensten zijn dus van 6-14.30, 9-18.00 of 12.30-20.00, waarbij nu dus alleen de vroege of de late bemant zijn. Kan gelukkig na t werk of van te voren gaan, maar echt verre van ideaal en heb t gevoel alsof ik wel een winterslaap kan gebruiken. :O

Met Indah gaat het allemaal goed en die vermaakt zich wel met zijn zwarte shettenvriend op de wei.

Weet zelf eigenlijk ook niet hoe het zit kwa nieuw topic. Maar van mij mag je gerust een nieuwe maken Nadine.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:28

nadine,ik heb geen kennis om een nieuw topic aan te maken dus als je wilt...graag!

En tja het is lastig om in de steeds korter worden de dagen de paarden in te plannen maar tja afwachten meer kunnen we niet doen. :j

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:04

Okay ga ik dat bij deze doen!

Zo Kim, dan heb jij het ook behoorlijk druk met je werk.
Zo balen, wordt tijd voor Lente, haha. Alhoewel ik moet zeggen dat ik zo rond de feestdagen wel erg gezellig vind en ook niet heel erg dat het heel vroeg donker is, behalve het feit dat ik dan minder met de paardjes kan doen. Maar Januari enzo, dat duurt altijd heel lang. Hopen op een zachte winter net als vorig jaar, want die bevroren waterbakken vind ik het ergst altijd.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:27