appaloosa-praat!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 15:19

dan ook maar voor de liefhebbers een appaloosa praat
en niet alleen voor de grotere appaloosa's
maar voor alle appaloosa's van de mini-maat tot de grote maat!!!

en natuurlijk ook voor alle paardjes die een kruising zijn tussen een appaloosa en een .........

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 15:28

laat ik zelf maar beginnen dan.....ik heb 2,5 appaloosa

een amerikaanse red roan met stippen ( als veulen had hij een blanket)
het is een ruin en hij is afgelopen vrijdag ( 13 juni ) 7 geworden.
hij is ongeveer 1.60 hoog en echt een schat van een beest!!!
hij heet woldhoeve's tom cat maar zijn roepnaam is jack's
ik heb hem nu ruim een jaar en toen ik hem net had was het echt te triest om aan te zien ( leek wel een arabier zo iel!! )
na een paar maandjes weidegang en heel veel liefde en geduld is hij nu een stuk voller geworden en niet meer zo angstig...

dan de volgende:

dat is een donkerbruine ( bijna zwarte ) amerikaanse appaloosa hengst, met op zijn rug en op zijn kont wat roan kleurige plekken...
hij is ongeveer 1.48 hoog en is afgelopen maandag ( 16 juni )
6 geworden, ook echt een schat van een beest en heeft absoluut geen ''hengstetrekjes'' ( bijten ofzo )
is zelfs voor kleine kinderen makkelijk te hanteren!!!
hij heet leans go go boy maar zijn roepnaam is chief.


en dan de laatste:

is een jaarling hengstje, helaas zonder papier maar zijn afstamming is wel bekend, het is een kruising tussen een appaloosa ( palousa santos)
en een russische arabier ( moeder heeft op de renbaan gelopen)
hij was toen hij 3 maanden was helemaal zwart, maar is nu een donkere schimmel en het lijkt erop dat hij een blanket gaat krijgen.... en hij heeft hier een daar een verdwaalde zwart stip zitten....
zijn naam is devil en hij zal uitgroeien tot ongeveer 160...

nou andere appaloosa liefhebbers.... KOM MAAR OP!!!

o0geesje0o

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: Lienden

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:10

hoi hoi
leuk dat je ook appaloosa fan bent!!!! Haha! ikzelf ben helemaaaaal weg van appaloosa's ik vind ze allemaal wel mooi denk ik
zal ik beginnen over onze appaloosa's haha wij hebben nu hier thuis 15 paarden staan waarvan 13 appaloosa's 1 belg en een tuiger!
voor meer info over deze paarden kijk op www.geocities.com/pippi_langkous_farm maar je mag ook wel mailen hooor vind ik ook wel leuk!! Knipoog mijn email is o0geesje0o@hotmail.com je mag me ook wel toevoegen op msn als je dat hebt!!
heeel veel groetjes van geesje

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:42

Ik heb er ook 2. Een kleine maat, welsh type en eentje die gaat uitgroeien naar 155-160 Maar die wordt pas in oktober officieel van mij want dan is die van het land terug Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:11

Ik heb ook Appies!!
Ik heb er 3 Bloos

Een 9 jarige vos snowflake merrie, genaamd Rachel. Afstamming van Oleander x Joker L Machine. Ze is ong. 1,50m. [op papier kleine maat Verward ]

Een veulen van 2004 van Rachel een merrietje, nu ongeveer 10 maand oud, bruin fewspot stamboeknaam is FM's Miss Bojangles, roepnaam Bo. Wordt ongeveer 1.54m [volle zus was dat op 4 jarige leeftijd] Ze is nu al boven de 1.30m.

En nog een halve, al noem ik dat ook een Appie. Een bruine pintaloosa merrie, Indian Summer [roepnaam Indy] Zij is 1.40m hoog en heeft appaloosa en bonte aftekeningen. Mooie grote stippen op de kont!
Afstamming is onbekend, moeder zou een schabrakbonte merrie zijn en de vader waarschijnlijk een of andere bonte, rijpony denk ik.

Mijn paardjes hebben ook een website www.foxmoore.tk !
Daar kun je ook foto's van ze vinden.
Verder heb ik ook nog een Appaloosa forum, AppaloosaPlaza, weet niet of je die al kent, maar wel te vinden onder Links op mijn website!

Indy en Rachel worden bereden, ik rijd een beetje recreatief western, en ben fanatiek bezig met vrijheidsdressuur!

Dat was het Vork

o0geesje0o

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: Lienden

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:30

hoi,
jij zij oleander X joker L machine maar tzijn allebij hengsten tog?
want jokerl Lmachine is de opa van Zip's Jewel en zip staat hier in de buurt en oleander is vader van 2 paardjes bij ons en zit van heeel veel paardjes bij ons ikzelf rij nog geen western maaar lijkt me heeel erg leuk ik rij vaak buitenritten en ook springen en dressuur vind ik leuk! en volgend jaar gaan wijzelf met onze appa hengst naar de appaloosa hengstenkeuring dit jaar zijn we veterinair heen gegaan en hij had nix afwijkends alles was goed en e kregen een 8.8 Haha! en hij is nu 1:57 maar hij is nog niet helemaal 3 dus hij groeit nog een beetje.en we hebben laatst 2 paardjes erbij gekocht en die zijn gedekt door palousa converance (kampioen dit jaar) en verder hebben we nog 2 veulen hengstjes beide is de vader Zip en de ene is de moeder 1:63 en die stata te koop hij is helemaal bruin met 3 witte vlekken op zn kont (die vlekken worden steeds groter) en het andere hengstenveulen daarvan is de moeder 1:45 dus die word niet zo groot en die stata niet te koop. voor foto's kun je ook op onze site kijken www.geocities.com/pippi_langkous_farm die site heeft die nam omdat ikzelf een X als pippi op TV drenthe ben geweest Haha! Tong uitsteken
groetjes geesje

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:22

Ik heb een kwart appaloosa.. Lachen Verder kwart arabier en half KWPN.

De vader van Partout is de KWPN dekhengst Juventus en de moeder is een kruising met een onbekende appie-merrie en de NRPS dekhengst Neron (98% arabisch bloed). Hij is nu 8jaar en 1.64m.

thiry
Berichten: 169
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: belgie

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:04

Ik heb een appaloosa kruising zonder papieren.De vader is een appaloosa en de moeder een BWP.Ze noemt Tiger Lily en is nu 10 maanden oud.Haar rug is wit met bruine bolletjes en de nek en benen zijn bruin,maar zijn nu grijs aan het worden.Je ziet niet dat het geen zuivere appaloosa is.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:19

Yep, ik heb er ook eentje. Mijn merrie is rond de 1,50m hoog, is een Kantje's Ronaldo x Sonny af Hojmark. En hopelijk heb ik er in mei 2, ze is namelijk drachtig! Niet van een appaloosahengst, maar van de New Forest hengst Lamento III.

En o0geesje0o, voordat je zegt dat Ronaldo en Sonny ook allebei hengsten zijn, het is gebruikelijk om de vader x vader van de moeder op te schrijven. Moeders naam zegt namelijk niemand iets. Knipoog

o0geesje0o

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: Lienden

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:21

okey srry ik wist dat niet Bloos maar nu weet ik wel Haha!
bedankt Haha!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:23

Graag gedaan!

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:05

Van bijde van mij staat er qua afstamming niets op papier. De moeder van Niardo is een few spot Amerikaans type en zijn vader is een welsh x Arabier. Van Tristan is helemaal niet bekend hij is een welsh type

thiry
Berichten: 169
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: belgie

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:15

Wat doen jullie met jullie paardjes.Ik hoop met de mijne recreatief te kunnen rijden binnen een paar jaar.Vragen de mensen aan jullie ook wat voor paarden het zijn en of het een ongelukje was?Ik heb dit al een paar keer voor gehad.De meeste vinden het maar raar en dan vooral het roze rond haar ogen en tussen haar billen.Heb zelf al gehoord of ze schimmel had en of ik haar met bleekwater had gewassen.Ik lach er maar eens om.

o0geesje0o

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: Lienden

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:28

hoi,
wij hebben ook een witte appaloosa met ene paar stipjes en rose neus en rond de ogen ze is heel klein (1.10) en nu lijkt ze net een varkentje Tong uitsteken maar ik rij onderlinge wedstrijden met mijn appa's en ook heeeel veel buitenritten en we gaan binnen kort een paar appy's tuig mak maken en springen en dressuur ik doe het allebij Haha!
kijk op onze site www.geocities.com/pippi_langkous_farm en zet efe wat in gastenboek Knipoog
groetjes geesje

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:25

Ik rijd met Partout dressuur (ga hem ook starten dit jaar) en we gaan hem ook trainen met springen..
Er word meestal wel gevraagd welk ras hij is en wat die witte vlekken op zijn kont doen.. De meeste denken dat het littekens zijn.. Clown
Mijn hoefsmid dacht dat het een Anglo Arabiertje was.. *trots* Haha!
Er zit niet echt veel appie in, om nou te zeggen dat dat achter hem zit.. Maar je ziet het bij hem wel meer dan bij zijn moeder..

Anoniem

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:34

Hay hay

Ik heb ook een appaloosa! Zijn naam is Balou. Het is een ruin en is ongeveer 15 jaar!
Met stippels Tong uitsteken
Het was eerst mijn verzorg pony en toen ik horde dat ie te koop stond was ik er kapot van en heeft mijn vriend hem erbij gekocht voor mij.
Ik heb er geen papieren bij helaas dan alleen een paspoort van een chip die ik heb laten zetten.
Dus afstamming enzo weet ik helaas niet.
Verder is het een cschat van een paard en doet geen vlieg kwaad. Hij vind alles goed en leuk!
Hij kan op comando steigeren en beheerst ook telgang.
Vroegr is ie western gereden.
Hij kan ontzettend mooi lopen, veel knie actie enz.
Het is een E-pony van 1,55m hoog Lachen

Anoniem

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:35

Hay hay

Ik heb ook een appaloosa! Zijn naam is Balou. Het is een ruin en is ongeveer 15 jaar!
Met stippels Tong uitsteken
Het was eerst mijn verzorg pony en toen ik horde dat ie te koop stond was ik er kapot van en heeft mijn vriend hem erbij gekocht voor mij.
Ik heb er geen papieren bij helaas dan alleen een paspoort van een chip die ik heb laten zetten.
Dus afstamming enzo weet ik helaas niet.
Verder is het een cschat van een paard en doet geen vlieg kwaad. Hij vind alles goed en leuk!
Hij kan op comando steigeren en beheerst ook telgang.
Vroegr is ie western gereden.
Hij kan ontzettend mooi lopen, veel knie actie enz.
Het is een E-pony van 1,55m hoog Lachen

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:58

Wij hebben twee appies en een derde is op komst.

Juliette (Taro x Alex) zwartpanterbonte merrie van 10 jaar en met haar ben ik L1. Zij is nu drachtig van Orient.
Juntos (Santos x Juliette) zwartpanterbonte 3-jarige hengst. Moet nog ingereden worden. Kan erg sterk zijn maar is wel goudeerlijk.

Verder hebben we een paar KWPN-ers staan en oud afgedankt manegepaard van 27+.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: appaloosa-praat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 08:48

geen slowchats op RP. Ik zet nu een slotje, als er nog geen appie chat op de HK is, zal ik deze daarnaar verplaatsen