slechte ervaring met het kvth (haflingerstamboek)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

slechte ervaring met het kvth (haflingerstamboek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 09:33

Wie heeft er ook slechte ervaringen met het haflingerstamboek?? Ik heb in februari mijn duitse veulenpapieren opgestuurd om mijn haf te laten omzetten in het nederlandse stamboek. Na maanden gewacht te hebben en een aantal telefoontjes naar het kvth belde te schetser mij op om te schetsen. Ik zat te wachten op de afgesproken dag, kwam hij niet opdagen. De volgende dag meteen het kvth opgebeld en het bleek dat de schetser er mee ophield. Na weken wachten, kwam er een nieuwe schetser en deze kwam gelukkig wel opdagen. Uiteraard duurde het weer maanden voordat ik de papieren weer terug kreeg. Maar het allerergste komt nog....
De gegevens op het papier staan scheef gedrukt en de naam van mijn haflinger staat verkeerd geschreven!!!!! Er staat Wllie ipv Willie en dat allemaal voor 52 euro.........

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:45

dat moet niet kunnen,
maar ik heb mijn paard laten chippen,nu moet ik de rekeing betalen en dan HOOP ik dat me papieren snel hierheen worden gestuurd,
zoniet,dan heb ik ook een slechte ervaring !

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:07

Ik heb geen slechte ervaringen in de zin van afspraken maken e.d (die heb ik gewoon niet gemaakt daar, moet wel binnenkort papier opsturen ivm chippen, zal zien hoe dat loopt) wél heb ik er een keertje heengebeld en vond dat ze (het was een vrouw die ik aan de telefoon gehad heb) enorm kortaf was. Geen echte reclame dus.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 20:53

Die vrouw heb ik dus ook een aantal keer aan de lijn gehad en ik vind haar helemaal niet vriendelijk..... De service kan een stuk beter!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:37

Of, ik vind onbehulpzaam denk ik in dit geval een mooier woord dan kortaf Knipoog . Of nee, ze was gewoon allebei, onbehulpzaam EN kortaf. Nee, ik vind dat dat echt veel beter kan.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:10

Ik heb tot nu toe nog maar 1x met het stamboek te maken gehad (maar er zullen wel meerdere keren volgen)
3 Dagen na de geboorte van mijn veulen (veulen is geboren op 11mei 2004) heb ik het geboorte forumulier opgestuurd samen met de papieren van de moeder omdat ik die op mijn naam wou laten zetten.
Begin juni (5 juni) kreeg ik post van het KVTH met info over alles en de acceptgiro, die meteen de dag erna betaald.
Tot zover alles prima maar daarna hoorde ik niks meer van ze, en omdat ik eind juli naar de centrale premiekeuring wou had ik de papieren van mijn merrie weer nodig. Dus toen heb ik half juli maar eens gebeld waar m'n papieren bleven, die waren volgens hun al opgestuurd en die zou ik moeten hebben werdt mij verteld door een niet al te aardig persoon. (met andere woorden: als ik die niet had, waren ze weg en had ik pech gehad) Achteraf had ik de papieren wel al in huis, maar had m'n moeder ze nog niet aan mij doorgegeven (dus hierover valt hun niks te verwijten, behalve het niet al te klantvriendelijke gesprek )

Ik zou bericht krijgen als alles geregeld was en de schetser en de chipper langs zou komen. Nog steeds heb ik niks van ze gehoord, terwijl mijn veulen wel al gechipt en geschetst is (jullie zullen wel denken hoe kan dit nou Verward)
Gelukkig was een stalgenoot van mij zo oplettend toen er een chipper / schetser voor hun veulen kwam om te vragen welke stamboeken hij allemaal deed, en ja hoor: Ook het haflingerstamboek, en toevallig had hij ook de papieren van mijn veulen bij zich. Dus die stalgenoot heeft mij meteen gebeld dat de chipper er was, dus ik ben met een noodvaart naar stal gegaan zodat alles geregeld kon worden.
Dan zou je toch verwachten dat je bericht krijgt dat je veulen geregistreerd staat, maar we zijn inmiddels al weer 5 weken verder en ik heb nog niks gehoord.
Mijn veulen gaat maandag naar de opfok (ze is dan 5mnd oud) en na 2 of 3 weken ga ik weer bij haar kijken hoe ze het maakt (tis nog al een eind rijden) en hoop dan dus alle papieren binnen te hebben, zo niet zal ik voor die tijd nog maar een keer aan de bel hangen met die o zo vriendelijke mensen daar om te vragen of er al wat bekend is over de papieren van mijn veulen.
Ook zullen ze waarschijnlijk (als ik er nog tijd voor vrij heb en het niet nog later wordt, ben er nl. al laat mee Bloos ) nog een klachtenbrief van mij kunnen verwachten over hoe het er aan toe gaat op de Centrale Premie Keuringen. Ik ben hier totaal niet tevreden over, niet over de organisatie en niet over de jury, vondt het er namelijk allemaal erg onprofessioneel aan toe gaan Scheve mond

Zo hebben jullie ook weer wat te lezen, het is een behoorlijke lap tekst geworden zie ik nu Bloos!

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:33

Goh, ik heb mijn pony in mei, MEI, laten chippen, tenminste, de vorige eigenaar zelfs nog, en t paspoort is NOG niet terug... Das toch niet normaal?

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 01:16

Ik vindt het goed dat dit even openbaar is gemaakt en ik zal dit tijdens het eerstvolgende vergadering door nemen met de rest van het bestuur.
Zouden jullie mij misschien even kunnen mailen over dit alles met jullie naam + woonplaats en de problemen?
Het is misschien ook even goed om dit te melden bij de secretaris van jullie afdeling, ik zit trouwens in het bestuur van de afdeling Friesland.

ik zal even een PB sturen met het adres.

Groetjes Angenita

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:59

Heee, dat is interessant, maar het probleem van die mevrouw was al heel lang bekend, helaas is daar geloof ik niets aan te doen! Misschien lukt het met een handtekening actie.

Ik heb haar ook al diverse malen aan de lijn gehad, ze is gewoon stug!! Jakkes!

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:03

Ik vind de communicatie tussen het hoofdbestuur en de afdelingen niet zo goed. Als er een fout gemaakt wordt, geeft de een de ander de schuld, niet zo proffesioneel dus.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:34

Toen ik mijn haf op mijn naam wilde laten zetten heb ik ook een eeuwigheid gewacht tot ik mijn papieren weer terug had. Het geld was in no-time van mijn rekening geschreven maar het duurde echt heel lang voordat ik die papieren binnen had. Ik heb ook meerdere malen met ze gebeld en dat heeft het proces nog enigszins versneld denk ik.

Waar ik me meer druk over kan maken is hoe ongeorganiseerd het eraan toe ging bij de centrale keuring. Mijn haflinger is 3 cm kleiner gemeten dan ze werkelijk is!!!!! Vind ik best slordig. Verder ging er die dag ook nog van alles en nog wat niet zoals het volgens de programma beschrijving zou gaan.

Verder ben ik overigens wel altijd heel aardig geholpen als ik naar het KVTH belde. Al hoewel .... laatst had ik een man aan de telefoon en die was wel kortaf.

Ik vroeg hem waarom ik het uittreksel haflinger stamboek register niet had teruggekregen. Ik had dat samen met mijn paspoort in moeten leveren op de keuring. Mijn merrie moest worden opgenomen in het stamboek met stokmaat enzo. Volgens hem kreeg je dat dan niet meer terug en was dit niet meer nodig. Klopt dit???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:30

Het enige probleem was toen bleek dat de keurmeester mijn merrie ten onrechte in het keurstamboek had opgenomen (op 1 punt na), en of ik ervoor wilde zorgen dat het in orde kwam. Dit lieten ze overigens pas weten ná de keuring te Vrouwenpolder, zodat ik nog wel naar die keuring zou kunnen gaan... Dus niet, ze registreren het daar maar, de papieren krijgen ze echt niet, duurt veel te lang (6 weken vorige keer) voor ik ze weer terug heb.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:32

Hm maya ik denk toch wel dat ze je papieren nodig hebben omdat het daar in word genoteerd. Maar als ze niet in het Keurstamboek is opgenomen blijft ze dus veulenboek.

Voor Sammetje: het klopt idd dat ze de uittreksels houden. alle gegevens van de paarden worden nu in het paspoort vermeld, óók dat ze in het stamboek op worden genomen. Ik heb toch nog nooit echt problemen gehad met het stamboek. dat van het meten klopt wel, was bij onze merries ook zo, maar ja dat maakt verder niks uit! Als je zelf maar weet hoe groot ie is. Het paspoort van een van onze veulens was ook een keer niet volledig ingevuld, hebben ze alsnog voor me gedaan. Het is even extra drukte maar ja die mensen maken ook fouten! Ik kan me voorstellen dat ze het op het moment hardstikke druk hebben met al die paspoorten en chipnummers etc. te registeren! Ik maak me er in elk geval niet echt druk om, zolang de boel maar voor elkaar komt!
Heb zelfs al eens een hengst achterhaalt, waarvan dus echt niks bekend is! Heb het adres van oude eigenaars gekregen, wat ze eigenlijk niet mogen doen, en zelfs kopiën van fotows. Ben dankzij hun toch vanalles over deze hengst te weten gekomen. (Uit hele oude Kvth blaadjes, was een oude hengst is al een hele poos dood: Hofnarr van t Broek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:15

maessie schreef:
Hm maya ik denk toch wel dat ze je papieren nodig hebben omdat het daar in word genoteerd. Maar als ze niet in het Keurstamboek is opgenomen blijft ze dus veulenboek.

Nee, ze staat verder wel in het gewone stamboek hoor Haha! Ze is namelijk dit jaar gekeurd voor het keurstamboek (op 7-jarige leeftijd) toen hebben ze de papieren meegenomen, en het enige wat ze hadden toegevoegd was een handtekening. Hoe wilden ze dat dan aanpassen? Kruis erdoor zetten ofzo?

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:42

moet je even lezen in de paardenkrant daar stond ook een stukje (ingezonden brieven) die vrouw was ook mega boos omdat ze op de nationale met meerdere onderdelen mee wou doen maar dat kon om ene of andere reden niet!

en ja ze zijn inderdaad niet erg vriendelijk aan de telefoon bij de kvth!
en waar ik mij ook aan erger is dat op de keuringen veel vriendjes politiek is!!!! Verward
ik vind het een oude suffige vereninging!!!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:24

Ik heb pas een paspoort aangevraagd (zonder chip! dit schijnt ook wel eens lastig te zijn Knipoog ) en hem op mijn naam laten zetten. Het verliep eigenlijk helemaal zonder problemen. Ik heb het allemaal via mail afgesproken en had alles zo in huis.

Ik heb ook ooit eens om wat informatie gevraagd van Marko's afstamming en volle broers/zussen. Dit heb ik ook allemaal netjes ontvangen.

Geen klachten van mijn kant dus OK dan!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:16

Wij hebben altijd goede ervaringen met het stamboek gehad(trekpaarden) OK dan! . Altijd de papieren op tijd terug, en gelukkig ook altijd goed

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:25

Voor maessie, bedankt voor je antwoord. Dat is dan ook weer een zorg minder voor mij! Verder ben ik dus wel tevreden hoor over het KVTH.

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:31

Ik ben er ook wel tevreden over.
Wij hebben onze haflinger laten chippen, diezelfde dag papieren op de etc en 4 dagen later had ik het paspoort al in de bus!! OK dan!

Dat duurde bij mn welshjes wel wat langer, ruim 3 maanden...

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:25

Ik heb meer problemen met de fohlenhoff in ebbs als met het kvth. Ik heb trouwens nog papieren van het KVNT? Verward

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:25

ik heb vorige week de overschrijvingskosten betaald, en ik hoop maar dat ik de papieren en paspoort snel terug heb!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:35

Heb gelukkig gisteren de papieren van mijn veulen binnengekregen, zonder fouten Haha! Ze leren het daar nog wel

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:31

Ik was op 31 juli naar de keuring geweest en heb andor daar laten keuren. Moest mijn papier afgeven en er zou een paspoort gemaakt worden.

Ik had thuis een rekening gekregen en deze betaald de dag erna.
Toen had ik heel lang niets meer gehoord en dus maar een aantal E-mailtjes gestuurd. Ik geloof een stuk og 6 a 7.
Daarna kreeg ik het ineens opgestuurd. Het vreemde is alleen dat ik nog steeds mijn stamboekpapier niet terug heb gekregen en ik vraag me nu af of ik dat ooit nog terug krijg.

Weet iemand hier iets van??

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:35

Bij ons ging alles heel goed. Waldjo werd gechipt en een week of 2 later was alles er. Maar dat ging met paspoort Knipoog .

Erika3

Berichten: 363
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:36

andor schreef:
steeds mijn stamboekpapier niet terug heb gekregen en ik vraag me nu af of ik dat ooit nog terug krijg.

Weet iemand hier iets van??

Ja, die krijg je ook niet meer terug Knipoog
Ik heb ze hierover een mailtje gestuurd en zij houden dat stamboekpapier, alles wordt in je paspoort geregistreerd.

Wat ik trouwens als "slechte" ervaring heb is dat ik niet genoemd ben ik het boekje bij de uitslagen van de keuringen Boos! Kaatje had een 2A premie gekregen op de keuring maar in het blad staat iemand anders op die plek en ze hebben Erika voor het gemak maar helemaal niet genoemd. Dit is natuurlijk gewoon een foutje maar ik vind het wel een slordige fout. Weet natuurlijk niet of het stamboek het niet goed heeft opgeschreven of dat het komt door degene die het blad in elkaar zet. Ik heb ze wel een mailtje gestuurd en hopelijk krijg ik snel antwoord terug!