Aankoop tinker waar op letten??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Aankoop tinker waar op letten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 08:44

Ik ga morgen voor de 2e keer naar een tinker kijken, aangezien het mijn eerste tinker is wil ik vragen of jullie misschien dingen hebben waar ik zeker op moet letten of naar moet kijken?

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!



4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 09:44

Pellie schreef:
nou dan kun je op een heleboel praktische zaken gaan letten maar het is niet je eerste paardje toch?
Ik heb werkelijk geen idee, ik was doodzenuwachtig dus heb eigenlijk nergens op gelet toen ik Gam kocht. Ik had van te voren al een 'ja' in mijn hoofd en na de buitenrit wist ik het zeker. Bloos

Erg veel succes, je houdt ons vast wel op de hoogte Lachen


Nee het is idd niet mijn eerste paardje, maar misschien dat je bij een tinker op bepaalde dingen moet letten. Toen ik er vorige week was sprak alles me enorm aan. De mensen, de omgang met de paarden, de paarden.
Ja ik heb idd ook al een 'ja' in mijn hoofd, alleen moet hij dan wel nog ff gekeurd worden, aaah ik vind het zoo spannend joh Knipoog

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 10:27

dank je wel voor al jullie reacties,

Bij de stal waar hij te koop staat hanteren ze ook een verkoopcontract, ik het er inmiddels een geannonimiseerde ervan thuis liggen. Ik krijg ook een proeftijd van 4 weken met geld terug garantie.
Voetjes geven moet ik even aan wennen. Hij komt uit Engeland en daar moet je een voetje optillen d.m.v. de sokken. Maar dit kan wel aangeleerd worden door normaal op te tillen. Hij is al een heeeeel mooi plaatje opzich, daar zal het niet aan liggen Haha! , maar uiteindelijk gaat het toch om het karakter en een mooie uitstraling is altijd meegenomen. In de proeftijd wil ik hem dan ook veel uitproberen, in de bak, buitenrit, aan de hand, misschien een klein sprongetje etc. om dan te kijken hoe hij op verschillende situaties reageerd.
Als een tinker mok heeft, is dit een reden om hem dan niet te kopen? Ik heb gehoord dat vrijwel alle tinkers last hebben van Mok, omdat ze van zulke grote dikke sokken hebben. Maar dit kan toch behandeld worden dooreen wekelijkse scrub van betadine en daarna met zalf, of klopt dit niet? Ik zal straks denkik nog een heleboel vragen hebben over tinkers maar die kan ik hier dan gelukkig stellen. Knipoog

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 10:36

Zo wat ik lees in boekjes over tinkers is het makkelijk bij houden, valt het in de praktijk zwaar tegen?

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 11:33

Ai jee Boos! ze heeft er zo toch geen last van hoop ik?

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 09:05

Over nieuwschierig heid gesprokken ff snel een van de 60 foto's uitgezocht: Afbeelding
Let niet op mij hoor! Ik moest op een dressuurzadel, ik zat niet echt lekker Haha!
Ik ben helemaal verliefd, ik kan niet wachten om hem aan iedereen te laten bewonderen Knipoog Volgende week wordt ie gekeurd Nagelbijten / Gniffelen

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 14:55

Noekkie_Ikke schreef:
:) Ik vind het belangrijk dat je op zijn karakter let! Scheve mond Want met een vals paard kan je niks... Knipoog


Hij is eerder een slaapkop dan vals hoor Haha! Haha! de vorige keer dat ik daar was stond ie bijna te slapen tijdens het poetsen en in de stal, hij vind alle aandacht heerlijk. Afgelopen zaterdag was hij wakker Haha! overal snuffelen een beetje rond kijken. Hij is heerlijk in de omgang Lovers met rijden ook trouwens, ondanks dat hij nog het een en ander moet leren Knipoog maar dat gaat allemaal goed komen OK dan!

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-04 16:06

de stal waar ik de tinker gekocht heb die zoeken alleen goede en gezonde tinkers uit met allemaal een goed en eerlijk karakter. Deze tinkers worden helemaal afgecheck en gekeurd. Alleen als alles in orde is komen deze pas naar Nederland toe. En idd ik heb hem al gekocht Knipoog maar in ieder geval wel bedankt voor je reachtie Rowan17 Knipoog

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denisesilver en 35 bezoekers