Wie heeft er nog meer een Palomino

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:24

Ik heb een palo Lusitano, komt uit 2 schimmelouders en het is nog steeds afwachten of hij ook gaat schimmelen ...

Afbeelding

Ik hoop dat hij zo blijft, hij heeft goed kans om later ook een donkere palomino te worden (hij is "roos" geboren) verder is deze kleur zeldzaam bij Lusitano's. Haha!
Maar als hij toch gaat schimmelen ook geen ramp, wel jammer. Knipoog



Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:17

Nou Niekje, Isolde zou ik ook nog wel op stal willen hebben staan.
Mooi ding!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:24

Het zal toch moeten Niekje, want genetisch is het gewoonweg onmogelijk om een palo te fokken uit 2 bruinen.

Euh, kan een bruine het vos-gen dragen eigenlijk?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:31

Peterina, hoe en wat laat je zo een test doen? Ik heb dus ook een palomino lopen die wel eens schimmel zou kunnen worden maar ik ben feitelijk te ongeduldig om af te wachten ...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:07

Kringen rond de ogen, soms zie ik ze en soms niet ... heb hier wat foto's, kun je pronostiekje doen wat het uiteindelijk wordt volgens jou. Haha!

http://www.xender.be/cirkels/kringen2.jpg
http://www.xender.be/cirkels/foutfoufpout.jpg
http://www.xender.be/cirkels/kringe3.jpg
http://www.xender.be/cirkels/kringen4.jpg

Ik heb ze als link gezet want sommige staan er in heel groot formaat (je moet ze maar eens op ware grootte klikken)
Dacht dan zien jullie het goed. Haha!

Jammere is, eens een kring altijd een schimmel ... ben er 99% van overtuigd dat ik een schimmel heb en ik vind het doodzonde! *LOL*

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:51

Peterina schreef:
Heb de foto's op je site ook bekeken en kan daar geen schimmel terug vinden op het palominotje. Van die foto's zou ik bijna durven zeggen dat je geen schimmel hebt !



Joy, joy, joy! Haha! Hyper!
Na z'n veulenvacht was hij spierwit, nu begint hij weer wat donkerder te kleuren al is z'n wintervacht ook vrij licht, in de zomer is hij iets donkerder.

Wat zijn trouwens de eisen van het Royal Belgian Palomino stamboek? Moeten ze reeds een erkend papier hebben voor opname en hoe zit het als je een hengst wil laten goedkeuren?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:10

Onhandig zo hé dat je moet gaan klikken om foto's te zien ...

Als ik het dus goed begrijp is dit een KWPN'er? (duh, staat er letterlijk Tong uitsteken) ik wist helemaal niet dat deze kleur daabij voorkwam? Standaard is toch bruin, vos of zwart en een enkeling met vlekken (ohja en schimmel)
Is er dan een valk of palo hengst in het KWPN stamboek?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:13

kadans16 schreef:
Yep een KWPN'er van Master (v. Maigraf hann xx) zijn moeder is een valk dus t zal wel een genetisch foutje zijn of zo.Verder geeb palomino's in zijn stamboek.maar een halfbroer van hem is wel weer een valk..


Nooit geweten dat het KWPn een goedgekeurde palomino hengst had (of is hij niet ggk?)
Een valk kan trouwens wel het vos-gen dragen, tenminste een bruine kan het dus een verdunde bruine ook lijkt me. Haha!
De vader van de hengst kan trouwens ook vos zijn geweest, dan krijg je palomino door kleur-hengst in verdunning met de merrie.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers