Ik heb jullie advies nodig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe is het rijden op een Belgisch Trekpaard?

Te gek!
2 (10%)
Gaat wel
5 (25%)
Verschrikkelijk!
Geen stemmen
Geen flauw idee, heb ik nog nooit gedaan
13 (65%)

Totaal aantal stemmen: 20


Arrizina
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Amsterdam!!!

Ik heb jullie advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 13:50

Ik ben 3 jaar geleden gestopt met paardrijden. Dit door mijn diabetes. Mensen beweren dat je met deze ziekte nog alles kan maar ik ben van mening dat dit echt niet waar is. Toen ik stopte met rijden had ik 2 jaar gereden en zat ik uiteindelijk bij de gevorderde. Maar dit is dus alweer een tijdje geleden. Nu wil ik weer gaan beginnen met rijden omdat ik het toch wel mis maar wel wil ik onregelmatig rijden zodat het te combineren is met mijn diabetes. Nou heb ik daarvoor een manege gevonden die mij best leuk lijkt. Wel ver van huis maar ja, het is niet anders. Daar bij die manege hebben ze Tinkers, Fjorden en Belgische Trekpaarden. De laatste lijkt mij leuk om op te rijden. Maar nou hoorde ik van andere dat trekpaarden niet zulke leuke paarden zijn om op te rijden. Ze zijn namelijk niet echte rijpaarden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Denken jullie dat ik op een trekpaard kan rijden?

[edit Chica; ivm. onleesbaar codes verwijderd uit tekst.]

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:52

Witte letters zijn echt niet te lezen zo met een blauwe achtergrond....

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:54

Hetja schreef:
Witte letters zijn echt niet te lezen zo met een blauwe achtergrond....


Inderdaad, kunnen we ook een poll houden voor een ander lettertype?
Verder: Ik heb zelf nog nooit gereden, maar we gaan een belg aanschaffen(in de planning) en wie weet wat komen gaat..
Dus ik ga dit topic nog maar ff in de gaten houden.

Arrizina
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Amsterdam!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 14:27

Hebben andere hier ervaring mee?

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:47

Citaat:
Ik ben 3 jaar geleden gestopt met paardrijden. Dit door mijn diabetes. Mensen beweren dat je met deze ziekte nog alles kan maar ik ben van mening dat dit echt niet waar is. Toen ik stopte met rijden had ik 2 jaar gereden en zat ik uiteindelijk bij de gevorderde. Maar dit is dus alweer een tijdje geleden. Nu wil ik weer gaan beginnen met rijden omdat ik het toch wel mis maar wel wil ik onregelmatig rijden zodat het te combineren is met mijn diabetes. Nou heb ik daarvoor een manege gevonden die mij best leuk lijkt. Wel ver van huis maar ja, het is niet anders. Daar bij die manege hebben ze Tinkers, Fjorden en Belgische Trekpaarden. De laatste lijkt mij leuk om op te rijden. Maar nou hoorde ik van andere dat trekpaarden niet zulke leuke paarden zijn om op te rijden. Ze zijn namelijk niet echte rijpaarden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Denken jullie dat ik op een trekpaard kan rijden?


Waarom zou je er niet mee kunnen rijden, ik vind zulke paarden vaak juist leuk om te rijden, ze zitten 'makkelijk", vaak vlak, okee het zijn geen super dressuur paarden (uitzondering daar gelaten Schijnheilig ) maar gewoon recreatief zijn het toch wel hele fijne paarden.

(Heb even je tekst in een andere kleur gezet, hoop dat je het niet erg vind.)

Arrizina
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Amsterdam!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 14:53

Ok dusj ij denkt dat het wel wat is. Gelukkig. Want ik dacht al dat ze verschrikkelijk zouden zijn om op te rijden.

Arrizina
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Amsterdam!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 15:40

Hebben andere nog ervaringen met mij te delen. Ik hoor ze namelijk graag want ik ben erg benieuwd want ik zou wel willen rijden op een Belg maar ik weet dus niet of dit wel leuk is. Dus hoe vonden jullie het op en Belg rijden?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:17

jep, ik heb er een aantal keer op gereden, maar ik vond het 3 keer niks. Maar het is maar wat je gewend bent. Ik rijd namelijk normaal een engels volbloed en dat is uiteraard alles behalve een bels. Verder scheelt t ook wat voor belsen je hebt. De paarden waar ik op gereden heb kunnen niets, behalve stap, draf en galop. Ze zijn erg sterk en als ze niet goed aangereden zijn, nemen ze zo een loopje met je. letterlijk. Maar wat ik al zei: hangt puur af van de bels die je rijd. Maar ze hebben toch ook tinkers en fjorden? Dan zal je dus niet alleen op de belsen rijden...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:23


hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:36

Wij hebben sinds kort 2 Norikers, dat zijn oostenrijkse trekpaarden. Zeg maar de voorouders van de haflinger. Ze zijn breed in de borst en lijken op het hollands trekpaard. Een Bels is nog grover.
Onze dames zijn super braaf in het bos en op de weg. In de bak rijden vinden ze erg raar. Verward Ze willen eigenlijk altijd rechtdoor, een hekje om je tegen te houden is ook raar. 1 van de 2 wil toch steeds proberen er door heen te komen. Ze zijn super braaf, heeeeel sterk, hebben een eigen wil, zijn bereid te leren en belonen vinden ze geweldig. Haha!
Wij hebben ze gekocht omdat we ze echt alleen voor de recreatie willen gebruiken, misschien nog willen gaan mennen. Ze lekker en gemakkelijk in het land moeten kunnen en lekker zitten. Ik ben laat (zeg maar op "oudere" leeftijd ) begonnen met paardrijden en zeker geen held. Deze paarden passen goed bij mij.
Sterkte met je beslissing

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:50

Ik heb ook wel eens op een Belg gereden. Het zat wel lekker qua gangen; lekker vlak, maar je zit toch aardig wijdbeens... En hij ging wat lomp door de bochten, maar dat zegt niet dat alle Belgen zo zijn!
Ik denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen is, de ene Belg is natuurlijk ook wat zwaarder gebouwd dan de andere.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:18

Als je het echt wilt weten moet je er gewoon een keer een les op rijden. Vind je het niks dan ga je de volgende les op een ander paard.

Smaken verschillen.