Shet met tatoeage, zonder papier! Ervaringen??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:26

Pff mij is weer een ander verhaal verteld door het stamboek, ik heb ook een shet met tattoo en geen papieren.
Volgens het stamboek bestaat het nummer idd uit 6 cijfers, volgens hun moet er een inspecteur langs komen en die moet dan inschatten van welke hengst mijn merrie zou kunnen zijn. Dan gaan ze met het nummer van de tattoo en de dekkingen van die hengst verder zoeken.
Ik moest trouwens schriftelijk aanvraag doen voor een inspecteur.



Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:43

Cayusejuhh schreef:
je kan beter het shetland stamboek bellen maar daar moet je eerst lid van worden voor ze je willen helpen!

ik baal van die lui..

maar mijn shet heeft echt maar 4 cijfers .. en ik kan ze niet lezen. ze is nu 17 jaar volgens de controleur.
en ik zie nergens een brandmerk.. naja... ze wordt eerdaags geschoren dan weet ik het zeker


Het NSPS is het shetland stamboek !

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:48

Ik heb nog niks gehoord van het stamboek. Ik had 2 maanden terug ook al gebeld en kreeg te horen dat er een inspecteur langs moest komen. Toevallig was er keuring in Wormerveer dus heb ik de pony ingeladen en heb daar iemand aan zijn jasje getrokken. Die man haalde meteen 2 inspecteurs erbij en het nummer werd dus gelezen.
Mooi dacht ik dat gaat snel ! Nou mooi niet dus. Ik die maandag weer het stamboek bellen en kreeg een aardige man aan de telefoon. De inspecteur moest langskomen want die kan kennelijk zien van welke hengst de merrie eventueel afstamd, wat ik knap vind met zoveel hengsten !
Maar goed, die combinatie schijnt 2 nummers op te leveren die voor de 4 nummers van de tattoo gezet moeten worden.
Ok zei ik tegen die man, dan wil ik graag dat er iemand langs komt. Na een maand nog niks gehoord. Bel ik weer krijg ik te horen dat inspectie alleen schriftelijk aangevraagt kan worden !
Nou je begrijpt hem al, erg makkelijk allemaal.
Maar de schriftelijke aanvraag is nu 2 weken de deur uit, ik ga morgen maar weer eens bellen.
Wat ook nog wel eens helpt is de afdeling bellen, in ons geval dus Noord-Holland. Die mevrouw is erg behulpzaam en volgens mij is er meer via haar te bereiken als met het hele stamboek !

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:08

Nou stamboek vanmorgen gebeld met de simpele vraag of mijn brief was aangekomen.
Zelfs dat schijnt te moeilijk te zijn, ivm de hengstenkeuring had mevrouw een stapel liggen en daar kon mijn brief eventueel tussen liggen ! Toen ik aangaf dat ik al 2 maanden bezig ben en geen kant op kan, dat ik de pony nog had willen laten dekken (is wel niet zo). Was het antwoord dat ik dat allemaal wel zo kon vinden, maar ze was niet van plan even te kijken.
Fijn zo'n stamboek !

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:21

Ik heb een mailtje naar de bleekmeerhoeve gestuurd en naar stal Ace misschien dat die een contact persoon weten in Noord-Holland.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:09

Mijn derde mail is inmiddels de deur uit en ik heb al een brief op de post gedaan. Denk er serieus over nu toch maar eens een boze brief aangetekend te sturen !

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:28

JOEPIE na iedere dag dezelfde mail naar het stamboek gestuurd te hebben heb ik eindelijk contact !
Kreeg vandaag dit mailtje terug :

We hebben vorige week opnieuw onze inspecteur erover aangesproken een aantal inspecties in Noord Holland nu eindelijk eens af te werken. Ik verwacht dus dat je nu op korte termijn een telefoontje krijgt.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:40

Je hebt een inspecteur nodig om het nummer officieel te bepalen. En zonder het nummer kun je geen informatie opvragen. Het zal je verbazen dat hun een heel ander nummer zien als jij !

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:10

Sassieja schreef:
Mmm, ben nu gewoon echt vastbesloten om haar papier te achterhalen.
Helaas heb ik echt geen idee waar ik moet beginnen....
Jullie een idee?


Als hier de keurmeest komt mail ik je wel dan moet je gewoon even hier komen met je shet. Hij kan in iedergeval het nummer bepalen en je misschien meer vertellen.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:48

Mijn moed begint weer te zakken en vandaag is de zoveelste brief naar het NSPS gestuurd. Nu toch echt wel met een boze toon en met dreiging van het opzeggen van mijn lidmaatschap.
Technisch gezien mag ik niet eens met haar aangespannen rijden aangezien het stamboek ook nog niet gechipt heeft. Ik begin het zat te worden.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:58

Jollybollie schreef:
Eindelijk actie!!!
Vandaag weer het NSPS gebeld en gevraagd naar dhr Steenbergen. Mijn verhaal gedaan en nu blijkt dus dat die inspecteur ook een haar had moeten trekken voor eventueel DNA onderzoek. Deze inspecteur heeft trouwens nooit iets doorgegeven aan het stamboek Verward
Dhr Steenbergen was erg verontwaardigd dat de inspecteur zich er eigenlijk zo makkelijk vanaf had gemaakt en hij gaat ervoor zorgen dat de inspecteur mij belt voor het het trekken van die haar/tweede inspectie. OK dan!
Volgens Steenbergen moeten de papieren van Jolly achterhaald kunnen worden *LOL* dus ik ben benieuwd!!!

Hopelijk weet ik over niet al te lange tijd de stamboeknaam van Jolly en wie zijn voorouders zijn!!


o, o als ik dit weer lees begint mijn moed te zakken. Ook hier is geen DNA getrokken. Ik ga maandag maar weer bellen.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 09:46

Nou ik meld me aan als inspecteur hoor, leuk baantje !
Nee zonder gekheid ik denk dat ik maar eens een open sollicitatie die kant op ga sturen je weet het nooit.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers