Ervaringen kruising Welsh-New Forest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Ervaringen kruising Welsh-New Forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 14:27

Heeft er hier iemand voorbeelden, ervaringen, ... van kruisingen tussen Welsh (A) en een New Forest?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:34

Uuuhm eens denken... Wij hebben met Bo wel eens welshjes gedekt, foto's staan op onze site.

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:12

Jep; Buster (Welsh Mountain) heeft twee keer een NF merrie gedekt, waar twee prachtige veulens van zijn gekomen.
Het doel van de kruising was gewoon sportpony's te fokken. De merriehouder was weg van Welshjes, en die NF had best Welsh-kenmerken, en ook de veulentjes zijn zo goed als Welshjes. En in die situatie was het dus wel handig voor vreemd bloed. Niks anders dan goeie ervaringen dus!
De veulens heb ik zelf wel gezien, maar volgens mij geen foto's van, ik zal m'n archieven wel voor de zekerheid nog even doorspitten.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 22:37

@Linda, alle foto's die op Bo's site staan zijn veulens van kruising Welsh? Zo op het eerste zicht zien ze er allemaalwel geslaagd uit, sjieke dingetjes. Haha!

@Buster, als je foto's hebt ik zou ze heel graag zien. Ben namelijk aan het overwegen mijn NF merrie volgend jaar is te laten dekken door de Welsh hengst Twyford TimTam. Knipoog

Wat was de stokmaat zover jullie weten van deze kruisingen?

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:11

Buster is 1.20 m. en die merrie is 1.35 m.
Het eerste veulen is 4 jaar nu, en ruim 1.30, de tweede is twee, en nu ongeveer 1.25 m., maar zal nog wel wat erbij krijgen.
Leuk dat je van plan bent zo te kruisen.
TimTam lijkt me een leuk dier! Maar daar was jij vast ook al achter hè!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 23:28

Tuurlijk dat ik daar al achter was Tong uitsteken TimTam staat bij mij in't straat (ohjee, wordt ik nu bestemeld als een "de buurman-heeft-een-hengst-fokker"? Haha! )
Ik zal van de week is foto's gaan maken. Knipoog

Hij is overigens Belgisch Welsh kampioen aangespannen ofzoiets, weet niet meer precies wàt de titel was maar volgens z'n eigenaar heeft ie'em al meer dan 1 keer behaald. (heb hem al voor de koets zien gaan, echt een heel leuk sjiek dingetje Haha! )

Naast de pony zelf ben ik ook helemaal gek van zijn bloedvoering, dat er imo nog zo een hengst ter dekking staat, en dan nog wel bij mij in de straat ook!
Dat vraagt gewoon om een kans .... Knipoog

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:36

Dat is inderdaad een lot uit de loterij ja!
Geen twijfel meer mogelijk !!