Vraag over Haflingers.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Vraag over Haflingers.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 20:01

Ik zit mezelf af te vragen..... springen jullie ook met jullie Haffies?????????

Ik zit te denken wat ik wil..... ben gek van haffies maar een KWPN-er vind ik ook mooi.

Mijn doel is:

Dressuur
Springen
Buiten rijden.

Dus daarom vraag ik mezelf af.... springen jullie met je Haffies en zo ja hoe hoog???????????

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:33

Nee, nog niet. Waarom niet? Ik vind haar nog te jong om met springen te beginnen. Ben het wsl wel van plan, maar niet intensief.

Haflingers kunnen best een sprongetje maken, maar het zijn geen Z springpony's. Dat moet je altijd in je achterhoofd houden.

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:39

als je wedstrijden wil gaan rijden ken je beter een kwpn nemen, niet dat haflingers niet kunnen springen en dressuren, ben zelf gek op haffies en heb er ook 1.
Maar bij wedstrijden raad ik je een kwpn aan.

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:23

ja idd, een kwpner is meer een wedstrijdpaard, haffies kunnen ook een hele hoop, heb zelf 1 van 3,5 spring nog niet met hem heb em alleen een keer vrij laten springen en dat doet ie goed.

vooral bij de paarden springen met een haflinger is erg moeilijk

Jannekeee

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:43

Een vriendin van me heeft 3 verzorghaffies en daar gaan we vaak mee rijden. Meestal zijn dat buitenritten, maar daat springen we ook kleine hindernisjes (lage boomstammen, van die loshangende dwarsbalken, plassen water) mee. Tsja, niet elke haflinger is gelijk, dus niet elke haflinger zal goed kunnen springen en t leuk vinden. Maar t ras op zich zou wel geschikt moeten zijn voor een sprongetje

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:54

Met mijn vorige haf heb ik 1.25 gesprongen onder de man. En vrijspringen haalde hij nog hoger

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:51

Ewalda springt los 1.20m
Met mij erop maar 60 cm, maar ik durf zelf niet meer hoger. Haha!

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:26

Wouter springt ook makkelijk de 1.20 het record van de haflinger dag staat op 1.40 dus ze kunnen zeker springen!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 08:44

Okay daar was ik ff benieuwd naar......

Ik wil niet echt wedstrijden rijden, zou dan alleen dressuur zijn maar om in de springles te gaan vind ik ook wel heel erg leuk. Dus daarom mijn vraag.

Djinti

Berichten: 27
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Haaltert, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:40

Voordat ik mijn eigen paardje had heb ik ook heel lang met haflingers gereden.. Ik leerde in mijn vroegere manege de jonge haflingertjes op, en had er ééntje die mijn voorkeur kreeg. Wanneer ik met haar ging gaan wandelen merkte ik dat ze stond te popelen om over de beekjes en boomstammen te springen, na verloop van tijd hebben we haar dan ook over balkjes leren springen. Ze deed het heel graag en raakte toch tot 1m10.. Wat al behoorlijk goed is voor zo'n bergpaardje!!!

Begin er spelernderwijs mee en ze zal het zeker leuk vinden!!

Hoe oud is ze??

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:17

ik spring ook met mijn haffie. Ik heb rond de 1 meter gesprongen maar ik durf zelf niet hoger. En met vrijspringen heb ik eigelijk nog niet geprobeerd.

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:32

Ja , met de 1 komen we handig over de 1.10 en de ander nog niet echt geprobeerd maar kan iig over de 50 cm Tong uitsteken

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:42

Ik spring ook weleens met mijn hafje.
Ik ben er zelf niet zo wild van omdat ik het niet echt durf. Maar een sprongetje tot 60 cm lukt mij nog wel..
Los heeft lady laatst +/- 85 cm gehaald, ze kan wel hoger maar had het al lang niet meer gedaan en dan wil ik ook niet teveel van haar vragen.
Er staan nu foto's bij ITP van het vrijspringen (zie link in m'n onderschrift) Schijnheilig

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:29

Ik spring wel eens met Hof, voor de afwisseling Lachen Af en toe vinden we beide wel leuk Haha!

Ik ga meestal niet te hoog, omdat ie dan de volgende dag spierpijn krijgt Tong uitsteken Het hoogste wat ik tot nu toe met hem heb gesprongen is ong. 90 cm.

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:04

ja hoor je kan prima springen met een haf OK dan! maar als je echt ver wilt komen op wedstrijden kan je misschien beter naar een kwpn gaan kijken
haflingers zijn idd (meestal) geen Z springers Lachen
het hoogste wat ik heb gesrpongen met mijn haf is 1 meter.. maar dat is echt haar maximum hoor
dressuur gaat de meeste haffies ook wel goed af, maar ze zijn wel wat moeilijker (vaak), om echt hoog mee te komen..

het ligt er dus helemaal aan wat je wilt gaan doen.. als je verder wlt in de wedstrijden zou ik voor een KWPN gaan.
maar als je gewoon recreatief rijdt, en af en toe een sprongetje of een wedstrijd is een haf ook super! vooral als je veel van buitenrijden, of mennen houdt OK dan!

succes Haha!

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:21

Ja ik wel, ik ken een haflinger die springt makkelijk 1.30....
Ze kunnen het wel,als je het er maar uithaald Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:26

Ik ben destijds tot de 50-60 gegaan, maar ik heb niet zo denderend veel lef Haha! Nu ontbreekt het me aan goed materiaal en ondergrond om er verder aan te werken.

Samfloor
Berichten: 30
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:11

He book een haflinger gehad en daar maakte ik wel eens een sprongetje mee. Zon'n 60 cm denk ik. Ken wel een haflinger die 1,10 springt. Maar dat is denk ik een uitzondering?

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:12

Mijn haf kan ook goed springen..
1.10 is voor een haf niet echt een uitzondering samfloor, ik ken er genoeg die dat kunnen Haha!

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:07

een haflinger is wel een leuke keus hoor! ze kunnen goed dressuren en sommigen kunnen kei goed springen en andere weer minder (maar dat heb je toch bij alle rassen?!) en voor buitenrijden zijn ze betrouwbare kameraden!

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:40

Haflingers zijn wat minder goed in springen dan de meeste andere rassen. Maar veel kunnen toch een leuk sprongetje maken.
Met mn bijrijdhaf heb ik: 1.15 gesprongen (zijn is zelf 1.40)
En met Hieke 70 cm hoger durf ik nog niet want zo vaak springen we niet.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:44

Ik ben het ooit wel eens van plan, maar wacht tot hij 6 is.
Ik weet dat de vader van mijn paard een goede springer was en Norman vondt het vrijspringen ook leuk

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:05

Twister heeft "vroegah" een meter gesprongen... Lachen
Ik spring zelf niet... Simpelweg omdat ik geen springmateriaal heb...
Dan daarbij concentreer ik me meer op de dressuur en het recreatie rijden... Af en toe een sprongetje in het bos is wel leuk natuurlijk...

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:29

ik denk niet dat je een haf tegenover een kwpner moet zetten.
Heb zelf 7 jaar een haf gehad super veel van geleerd en veel mee bereikt. {nederlands kampioen horsemanship} western dus.

Besef heel goed dat je heel veel geduld moet hebben maar ze kunnen het maar ze zijn er niet voor gefokt.

Ik heb nu een paint gekocht van 4 in een jaar tijd ben ik op hetzelfde nivo als 7 jaar heel hard trsinen met mijn haf geeft niks maar denk daar goed over na.

een kwpner is er 9 van de 10 keer ook voor gefokt, en je kan nooit een paard hebben die in alle takken een hoog nivo laat zien.

Dus bedenk eerst goed wat je wilt gaan bereiken!

groetjes tanja

MiranxSuraya

Berichten: 207
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:44

jaah ik sprong met me haffiej 1 meter 10 of zo Was dat Maar k rij nuh Western Lachen