waarom rij jij graag op een ijslander ??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

waarom rij jij graag op een ijslander ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 13:58

waarom rij jij op een ijslander ??... of heb je een ijslander ??? is het moeilijk te rijden ??

Ik heb net een ijslaner gekocht heel lief ....maar ik heb zelf nog nooid egt op een ijslander gereden (jah wel eens i keer op een heleleuke en daar heb ik op ge tolt ik was meteen verlieft op het rijden en 2 keer op een ijslander met veullen en die zat verukelijk maar inv. met veulen kon ik moelijk rijden want het veulen was te druk ..)

je hoeft mij niet te gaan vertellen jah het is dom om een niet ingereden paard te koppen enz.... want dat bepaal ik lekker zelf Haha!
Bloos

is het moelijk om een ijslander te rijden (rij 8 jaar op een manege wil natuurlijk nix zeggen ) is het een lastige stap op over te stappen van recreatie(dresuur) naar ijslands ???

(ik heb binne kort les van een bekende ijslander vrouw ofzo op een ijslande van de fokster van mij paard Haha! heel veel zin in 12 september)

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:00

niet

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 14:03

Danielle_1 schreef:
niet
reageer niet zo stom open dit topick dan niet ..... ik vraag tog niet of je op een ijslander rij ik vraag aan de menden die dat wel doen waarom en of het moelijk is )

Verward

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:08

Hey, ik heb zelf een ijslander nu bijna 2 jaar. Er zit wel degelijk verschil in een ijslander en gewoon paard maar de dressuur is ook voor een ijslander een belangrijke basis! Ligt er net aan hoe jou paardje loopt en wat het voor karakter heeft of je kan zeggen of het moeilijk/makkelijk is. Je zegt ook al dat je les neemt, vind dat verstandig en als ik jou was (zeker i.v.m onervarenheid met de ijslander) zou ik regelmatig les blijven nemen! Heb je meer info over je paardje? kijk anders ff bij rassenpraat bij ijslanders Lachen
groetjes Marjolein

__l__

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:09

Best wel een gok om een ijslander te kopen voordat je ooit op een ijsco gereden hebt... maar ik weet niet hoe het is, heb nog nooit op een ijsco gereden. Lijkt me wel leuk!

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 14:14

hahahahha jah een groote gok maar ik ben wel heel erg besmet met het ijslander virus Haha! ik ben dol op die paardjes en ben meer een recariatie rijder ben helemaal geen dresuur kind Boos! vind ik egt helemaal nix )

maar de basis vind ik dan wel weer leuk Haha! ik kan altijd enoveral hulp van mensen krijgen ik sta namelijk op een wieland met 1 ijslander (we staan met ze 2 en) en die kan mij veel leren (heb allemaal boekken enz) en de fokker die staat op de stal (naast onz weidje) met 36 ijslanders en kan zo 1 van haar rijden (natuurlijk als ik het vaag:D)

MijnMullino
Berichten: 119
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:20

Veel mensen bij mij op stal hebben een ijslander. Het valt mij op dat een ijslander vaak alleen maar met de zit gereden wordt en niet b.v. met je onderbenen. Ik vond het echt compleet anders rijden, het moet je liggen denk. Je kan 't iig niet vergelijken met de manegepaarden!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:01

evatjuuh schreef:
reageer niet zo stom open dit topick dan niet ..... ik vraag tog niet of je op een ijslander rij ik vraag aan de menden die dat wel doen waarom en of het moelijk is )

Verward


rustig aan hoor!
beetje overgevoelig? Haha!

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:07

nee hoor maar je moet gewoon nietreageeren das tog dom ?? vertel dan teminste waarom geen ijslander ?? dat kan tog ook maar niet soon reactie om aleen te reageeren en dat is off topick....

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:10

Ik rij niet op een ijslander omdat ik van warmbloedige paarden hou.
En ik vind mezelf er ook veel te groot voor.
Beetje hetzelfde gevoel als ik bij jou heb! Haha!

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:12

ik te groot ?? of bedoel je dat niet ??

ik ben niet te groot er rijden zelfs menen van 1.80 op ijslanders en ik hou weer niet van manege paarden en ook niet van warmbloed (newforest vind ik wel leuk )

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:13

menen= mensen

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:16

Haha!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:25

Ik vind ijslanders GEWELDIG!!! zeker voor t recreatief rijden zijn ze super. Koel in t hoofd maar toch vol met pit! Ik vond de overstap niet moeilijk, t is ff omschakelen.. maar dat heb je met iedere rijstijl denk ik!
wat voor ijslander heb je gekocht? een jong diertje? tempramentvol of juist rustig? En je bent nooit te groot voor een IJslander! in ijsland rijder er mannen van 90 kilo op!!! en ik begrijp die reactie van Danielle ook niet echt... Zeg dan niets... Ik heb zelf weer de overstap gemaakt naar een warmbloed paard want ik wilde wel verder in de dressuursport. Maarre ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst!!! Groetjes Angela

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:38

jah heel jong 3 jaar en hij is rustig (veel aandagt vraagend) nieuw schierig en umm.. volges mij wel veel pit onder het zadel maar ik denk zelf dat hij her geen punt van maakt met inrijden want ik kan op hem hangen en het maakt hem nix uit en hij vind allis leuk en nerges bang voor

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:05

Lijkt me geen probleem die omschakeling zeker omdat hij pas 3 is. Ga lekker totdat hij ingereden word op andere ijslanders rijden en doe op die manier ervaring om, en laat hem door een prof inrijden of doe dat onder begeleiding (bv buurvrouw met 36 Knipoog?!

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 18:30

in rijden is niet het punt (ma die rijd ook paard (temins ze heb altijd eigen paarden gehad en ook zelf ingereden ) maar in tolten maar daar krijgen we hulp bij maar waarom zijn jullie over gestapt op ijslanders ....

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:38

Ik heb altijd op arabieren gereden, maar sinds ik echt kennis heb gemaakt met de ijslanders was ik helemaal verkocht.
Ik vind ze er al helemaal geweldig uit zien, lekker veel haren, dikke/lange wintervacht en dat vind je bij de warmbloeden niet, daarom blijf ik echt bij dit ras!
De overstap was wel even wennen, maar dat gaat erg snel.
Het zijn gewoon echte leuke paardjes met apparte karakter trekjes.

Maar heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:49

ik vind ijslanders helemaal toppie, super voor me gevoelige rugje. ze zitten heerlijk, zijn eigewijs, temprament vol, gewoon super, alleen erg duur Verward

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 08:41

jah duur heel duur ......

danke vind het leuk om te hooren waarom jullie zijn over gestapt (ze zijn blijk baar besmetelijk:D hihihi)

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:21

dat zeker!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:22

dat van dat besmettelijk bedoelde ik. maar mag een ijslander niet pas met 5 jaar worden ingereden????

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:31

jah dat mag pas op fijf maar ik rij niet op hem hoor :S dat zou zielig zijn maar ik mag op een ander wel rijden

toetje71
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:52

ik heb zelf ook 2 ijslanders,heb vroeger wedstrijd gesprongen met c pony maar werd te groot,ik hou niet zo van grootte paarden al die poespas dekentje erop,als het koud is de stal in,heb je geen tijd om te rijden heb je een groot probleem,dat heb ik allemaal niet met mn ijslanders ze zijn cool en blijven cool en lekker relaxt rijden met de tolt door het bos,nooit meer iets anders groetjes mona

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:18

Danielle; dat je jezelf te groot vindt voor een IJslander, zit niet in die IJslander maar tussen jouw oren! Ofwel: jij ziet jezelf liever zitten op een groot chique paard dan op een harige poonie. Om de omgekeerde reden kies ik voor IJslanders: een klein paard waar je niet in hoeft te klimmen maar groots onder het zadel, in alle opzichten. Gelukkig is er voor iedereen een paard dat bij hem past Haha!