ICS NIET bevoegd om crossbreds te registeren?!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:57

Vanuit warm Malta Lachen :

Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen een Tinker en een Irish Cob? Volgens mij zit het verschil slechts in de benaming?

voor wat betreft de erkenning etc.; Ik probeer de discussie altijd wel te volgen, maar raak altijd het spoor een beetje bijster Haha! Blond

Is er een stukje uit de mails geknipt omdat het ICS meteen het NTS aanvalt? Scheve mond Beetje jammer van die laatste opmerking van Marijke. Ik zie de mail eerder als een poging van iemand om uit te vinden hoe het er nu voor staat.

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014



MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:47

irish_lady schreef:
In Nederland worden er geen Tinkers geregistreerd in het ICS stamboek.


Verward

In het voorwoord van de website van het ICS legt Marijke uit dat zij de bonte paarden tegenwoordig geen Tinkers meer noemt (uit respect voor haar Ierse kennissen->kan ik inkomen, het is ergens wel jammer dat het woord Tinker als verwijzing naar het paard zo is ingeburgerd)
Ook wordt op de site het (prachtige) Tinkerboek gepromoot, maar die bonte beesten die bij het ICS staan geregistreerd zijn plotseling geen Tinkers meer?! Verward En dat snap ik dus niet. We hebben het toch over een en het zelfde paard?! Of ben ik nou blond? Blond

Ik heb van de site ook begrepen dat mijn paard Kieran niet zal worden geaccepteerd bij het ICS omdat hij elders geregistreerd staat als Tinker (foei! Haha! )en dan is het ook nog een beest van het type Vanner!

Maar neem van beide stamboeken 10 willekeurige paarden en niemand zal toch kunnen zien waar ze zijn ingeschreven en of het Tinkers zijn of Irish Cobs?

Natuurlijk maak ik me er verder niet druk om, maar ik vind het zo'n vreemde gang van zaken en ik vraag me af of er meerdere mensen zijn die dat vinden.

Laten we een IPC oprichten; de Ierse Paarden Club, voor alle Ierse paarden die er maar te vinden zijn inclusief Connemara en Irish Draught!

't is zo jammer, steeds weer dat geneuzel. Is toch helemaal nergens voor nodig. Je vraagt je af hoe het was geweest als er nooit een verwijzing was geweest naar het woord Tinker, maar als de hele wereld het over Irish Cobs had gehad. (overigens heb ik het tegen mijn Ierse familie ook over Irish Cobs, want de gemiddelde Ier die zich niet met paarden bezig houdt, denkt echt nog steeds dat ik thuis een zigeuner op stal heb staan! Haha! ) Zou mijn paard dan ook niet worden geaccepteerd door een ander stamboek?

Overigens vraag ik me ook af wanneer de laatste kruising tussen (alle) rassen die een Tinker maken heeft plaatsgevonden. Natuurlijk wordt er steeds meer Tinker x Tinker gefokt, maar zijn ze stiekem niet bijna allemaal nog een beetje cross-bred? Knipoog Ik antwoord ook nog altijd aarzelend op de vraag of ik een 'echte' Tinker heb, gewoon omdat ik het nog steeds een vuilnisbakkenras vind! Haha!

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:03

snowdon schreef:
En de Engelse dan? Verdrietig



Ook die! (wordt lekker druk dan) Want laten we vooral geen kloof tussen de Ieren en Engelsen veroorzaken!! Knipoog

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:30

Ik wil niet weer iets oprakelen Tong uitsteken maarre...het is 3 september geweest...weet iemand hoe het zit met de erkenning van het ICS?

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:23

Mariska_28 schreef:
Nou ik heb nog steeds 3 Irish Cobs in de wei staan, dus ik denk dat er weinig gebeurt is....



Ben je zelf niet nieuwsgierig dan?

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 34 bezoekers