Letlanders

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:52

heb jij hem ook bij peter vandaan??gambit had toen der tijd wel zo'n zilver lootje in zin manen...
ach ja,het zij zo...hij wordt er niet minder lief om..hahaha

trouwens gambit is wel geopereerd begin 2000,hij heeft toen haast het loodje gelegd,hij had een mega abces in zijn buik...

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:56

maar caroline,heb jij wat duidelijkere foto's van jou paard???

gaaf man,ook zo'n zwarte!!!gambit is echt helemaal zwart.

wat me wel opvalt is dat je hebt een wat luxere let en een wat zwaardere uitvoering,gambit is een zware uitvoering letlander,echt een zwaar onderstel,en veel behang(mensen denken dat het een fries is),ook van die sokken krijgt ie, ik scheer ze er altijd af...maar anders was het echt een fries.

_Michelle_Jarig

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:58

kimmie261 schreef:

Leuk dat je weet waar hij zit,mss ga ik nog weleens bij hem langs,heeft hij nog steeds letlanders???volgens mij zit ie nu meer in de kwpners...

Zoals ik op de vorige bladzijde al zei zit ie nog steeds in de letlanders. Ik ben er een tijdje terug geweest en toen heb ik er een paar gezien.

Gamble is ook een wat zwaarder gebouwde let alleen heeft hij niet zo veel behang.

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:52

kimmie261 schreef:
maar caroline,heb jij wat duidelijkere foto's van jou paard???

gaaf man,ook zo'n zwarte!!!gambit is echt helemaal zwart.


hoeveel wil je er hebben Tong uitsteken
heb je m'n profiel al bekeken? je kan ze uitvergroten door erop te klikken. Ik heb ook nog ergens een aantal topics staan. Zal de linkjes wel even opzoeken.

[edit]
[HAW] Joplin @ work in kaneel! primeur
[HAW] Joplin aan de longe

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:04

hee geweldig!!!het is gambits 2- ling broer!!!echt we kennen een pas de deux rijden ziet niemand het verschil....

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:11

hier is nog foto van bitje

Afbeelding

djerada
Berichten: 543
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:52


djerada
Berichten: 543
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:54

Nog wat info.... Bloos

Letlander!!

Herkomst: Rusland, Letland.

Informatie: De Letlander komt - de naam verraadt het al - uit Letland (Rusland). Hij heeft een rustig karakter, en kan soms wat lui zijn. Verder is hij sterk en heeft veel uithoudingsvermogen.

Lichaamsbouw: Meestal is de Letlander gemakkelijk te herkennen. De hals is lang en sterk, en het kruis is gespleten en afhangend. Het hoofd is vrij lang en groot en heeft een recht profiel. De ogen staan vriendelijk, de oren zijn klein en puntig, en de neusgaten zijn groot. De stokmaat van de Letlander ligt tussen de 1.55 en 1.63 meter. Hij komt voor in de kleuren bruin, zwart en vos, soms ook wel schimmels. De manen en staart zijn dik.

Geschiedenis: De precieze afkomst van de Letlander laat twijfels over aan deskundigen. Sommige zeggen dat de Letlander van het primitieve koudbloedige woudpaard afstamt, maar andere zeggen dat hij van de Zemaituka afstamt. Van het oorspronkelijke Letlandse paard, het koudbloedige type, stammen alle huidige Letlanders af (drie typen). Het Finse Trekpaard, de Oldenburger en de Zweedse Ardenner werden met de koudbloedige Letlander gekruist, om hem zo meer kracht en een zwaardere bouw te geven. Dit is het zwaargebouwde rijpaard. Rond 1920 werd de Letlander met Anglo-Normandisch-, Hannoveraans-, Norfolk Trotter-, en Oldenburgerbloed. Dit is het rij- en sportpaard type. Nog later werd de Letlander met Arabische- en Engelse Volbloeden gekruist, om een paard te fokken dat lijkt op een warmbloedige draver.

En verder...: De Letlander wordt veel verschillende dingen gebruikt: voor middelbare trekwerkzaamheden tot sportpaard.


En al wat geleerd van mij info!!! Clown

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:58

niet echt Knipoog
stond namelijk ook al op de 1e pagina

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:24

bij mij is het een beetje hetzelfde verhaal als van joplin!
merano zou ook naar engeland (zou daar gebruikt gaan worden voor cavalarie) maar omdat er bij peter een meisje werkte die direct voor merano viel konden ze hem in nederland houden.
gelukkig voor mij mocht ik hem gaan verzorgen en bleken zij en merano niet zo'n goede combi te zijn.
dat was voor mij dus mazzel!!

dit ben ik trouwens op gambit van kimmie261!! Cheese!
Afbeelding

_Michelle_Jarig

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:48

Hier de papieren van gamble, wel heel groot maar als ik de link geef is ie onduidelijker.

Afbeelding