Letlanders

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:21

ik heb ook een letlander

ik heb hem nu bijna 10 jaar ,hij is dan ook al bijna 15 jaar...
super lief maar sterk paard, nogal een erge drammer,maar dat zijn ze allemaal geloof ik.....
Ik rij dressuur met hem,hij doet het best wel leuk,maar het is hard werken....

hier zijn wat foto's van hem
Afbeelding

Afbeelding

en lampje gaat er binnekort mee wedstrijden rijden, dus die is al hard aan het oefenen met hem...
Afbeelding


kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:25

essieintown heeft ook een letlander,een hele grote,die is 1.80m de mijne is maar 1.68m...maar groot zat hoor.

essieintown kan je een heleboel vertellen over de letlander,die heeft zich er helemaal in verdiept..

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:54

gambit is best wel druk,ik heb toen ik hem kreeg ook best veel problemen met hem gehad,iedereen was bang van hem,en hij heeft diverse mensen blauwe benen,ogen en ledematen bezorgd tijdens het rijden...

Ik heb hem verkeersmak gekregen,maar vrachtwagens,tractoren,aanhangwagens enz...ga er maar voor op de vlucht,want hij gooit zichzelf om en gaat aan de kletter....
Hij is ook diverse keren samen met mij gevallen....

Nu hij wat ouder wordt is hij braver en rustiger aan het worden(vroeger reed ik elke dag en dan 3x per week longeren,ging hij piepend en bokkend tekeer..)

daarnaast heb ik het idee dat hij lang hengst is geweest,en dat dit er nooit uit is gegaan...

Maar ja,zoals gezegt,hij wordt nu rustiger,braver en makkelijker in omgang....nog steeds een drammer,maar dat hoort erbij...

Sociaal met anderen paarden is hij niet echt,hij mept alles wat man is uit zijn buurt,en de vrouwen vind ie erg interessant(dekken),drachtige merries trapt hij evengoed dwars door alles heen.....

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:32

heee gambit komt ook uit bleiswijk,bij v helden...

die haalde toen een heleboel letlanders hierheen,een vriendin heeft er ook 1,een vosje,helaas is deze er niet goed aan toe,hij heeft erg artrose...

hij had toen ik gambit kocht zo'n gruwelijk mooi paard staan...
ook een letlander,gitzwart,met zo'n dun blesje(streepje),mooie voorpluk,mega staart en 4 witte voetjes,oooo wat heb ik staan kwijlen op dat paard...

maar ja ,centjes he,hij koste toen 8000 gulden ,nu niets meer dus, maar toen echt teveel voor mij.
hij schijnt nog steeds hengst te zijn en inmiddels z dressuur te zijn...

P van helden zijn we kwijtgeraakt,hij zit niet meer in bleiswijk,maar...???


kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:30

ik heb geen papieren van gambit..helaas...

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:41

de mijne in 1995,peter had toen wel papieren erbij ,maar gaf mij een stapel papieren en ik mocht een mooi exemplaar uitzoeken, ik heb gekeken,maar alles was russisch...dus niet leesbaar,en dan zomaar iets meenemen uit een stapel van 50 papieren,en ach..ik kocht een paard en geen papier,ik heb gelukkig weinig met papieren,die gooi ik in de kast en ik doe er verder niets mee...

hij zorgde wel super goed voor zijn paarden,ik ben later nog eens terug gegaan met gambit toen hij nog in bleiswijk zat,en hij herkende bitje niet meer,zo veranderd was ie!!

ik heb verder goede ervaringen met peter,ook andere paarden die hij verkocht heeft aan bekenden ,zijn leuke paarden.

Leuk dat je weet waar hij zit,mss ga ik nog weleens bij hem langs,heeft hij nog steeds letlanders???volgens mij zit ie nu meer in de kwpners...

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:52

heb jij hem ook bij peter vandaan??gambit had toen der tijd wel zo'n zilver lootje in zin manen...
ach ja,het zij zo...hij wordt er niet minder lief om..hahaha

trouwens gambit is wel geopereerd begin 2000,hij heeft toen haast het loodje gelegd,hij had een mega abces in zijn buik...

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:56

maar caroline,heb jij wat duidelijkere foto's van jou paard???

gaaf man,ook zo'n zwarte!!!gambit is echt helemaal zwart.

wat me wel opvalt is dat je hebt een wat luxere let en een wat zwaardere uitvoering,gambit is een zware uitvoering letlander,echt een zwaar onderstel,en veel behang(mensen denken dat het een fries is),ook van die sokken krijgt ie, ik scheer ze er altijd af...maar anders was het echt een fries.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:04

hee geweldig!!!het is gambits 2- ling broer!!!echt we kennen een pas de deux rijden ziet niemand het verschil....

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:11

hier is nog foto van bitje

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers