shettiexshire

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:57

tja heb ik hier misschien toch een primeur....
zal het hele verhaal even vertellen.
Shirley komt bij ons op stal om gedekt te worden, als 1 van de vele merries van die stal. Ze was dracgtig van een dode vrucht, dus die moest er eerst af. Toen die eraf was hebben we haar nog eens hengstig gespoten zodatde baarmoeder echt weer even opnieuw ging beginnen. Helaas raakte ze een tijdje na de spuit gebleseerd, en moest ze naar de kliniek. Ik kon haar toen niet insemineren, want het was echt te ver weg. Toen ze terug kwam was ze al niet hengstig meer. Nu 3 weken later moest ze weer beginnen, en wij hebben dus even gekeken hoe ver ze al was. Blijkt er dus een vrucht in te zitten van 4 weken oud!!!??? Ik heb niet gedekt, er is niks uitgebroken geweest, en in de kliniek is het niet gebeurd, want dat was 3 weken terug. Tja.... er loopt hier een shet hengstje van iets meer dan een jaar oud rond, en die is 80cm hoog. HOE KAN DAT??? Wij dachtendat ze misschien is blijven liggen toen die shet erop sprong. Het klint echt belachelijk. Ik geloof het echt nog steeds niet, maar vrijdag kijken we weer, en als de vrucht dan is gegroeid weet ik zeker dat het echt een vrucht is, en niks anders. Als dat het geval is, dan staat het schaamrood mij op de kaken, en gaan we het direct weg spuiten. Ik moet er niet aan denken wat daar voor been problemen uit gaan komen....
Maar tot die tijd hou ik vol dat het onzin is, en dat het nooit kan!
ik zal jullie op de hoogte houden.....


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:39

tja wij dus ook... KI kon ik me goed voorstellen, maar een natuurlijke dekking, dacht het niet dus. Ik zal vrijdag even verslag doen van de scan, Haha!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:55

nog een uur en dan is de da hier......... SPANNEND!!!
maar ik blijf erbij, onzin tot tegendeel bewezen.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:54

Loos alarm gelukkig. De vrucht van 4 weken oud was een cyste! We hadden het niet verwacht omdat het er ook qua vorm enzo als een vrucht uit zag, en zo mooi rond. Nou ja gelukkig maar. Maareh flettie pas maar op hoor, die beesten zijn zo slim, die verzinnen er wel wat op, goliath gaat gewoon op de merries af die liggen. ..

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:38

vast wel, ik had er iig niet op gewacht. Als het zo was geweest hadden we het direct weggehaald.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:15

tja daar maak ik me ook zeke rgeen zorgen om, de moeder zou hier dan de shire geweest zijn... maar het gaat me meer om de been problemen die gaan komen als zo'n ding dan ineens gaat groeien. Daar moet je toch niet aan denken he!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:01

belachelijk zo'n kruissing. Wat moet je in hemelsnaam met zo'n paard dan?
Falabella is overigens niet veel kleiner dan een minishet hoor. Mijn mini is zo groot als een gewone falabella.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers