Hoefijzers of hoefschoenen??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:24

Als je gewoon erg veel buitenrijdt zijn ijzers wel een aanrader hoor. Ik rij zelf vaak een paar uur per dag buiten, in het bos, maar ook langs de weg enz., ik denk dat de hoeven van mijn paard anders elke zoveel tijd afgesleten zouden zijn, als hij geen ijzers had. Scheve mond Ons andere paard staat niet op ijzers, maar die gaat dan ook geen uren per dag het bos in dus daar is het inderdaad niet voor nodig. Beide hebben best sterke hoeven, maar ook sterke hoeven slijten als je er "te" veel mee rijd! Knipoog

Ik weet verder niet zo heel veel van hoefschoenen af. Ik denk dat aan beide ijzers en hoefschoenen voors en tegens zitten, zoals HeleennAnton al zei kost het wel veel tijd om aan te doen en je moet het erg bijhouden (wat natuurlijk met ijzers ook moet Tong uitsteken). Het ligt er denk ik ook aan wat je zelf het handigst vind of waar je gevoel naar uit gaat. Je kan het inderdaad ook met je smid overleggen, dit is natuurlijk sowieso een slim plan. Veel succes met het maken van een keuze. Lachen


Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:00

wyko schreef:
Mijn paardje loopt nu ook weer op blote voeten. Hij loopt elke dag in het bos, en dan moeten we ook over de verharde weg.
En zijn hoeven slijten niet teveel. Ik heb een natuurlijke hoefsmid, dus hij wordt op een iets andere manier bekapt. De straal heeft contact met de grond. Als hij veel op de harde weg loopt, geeft de straal door dat de hoef moet groeien,loopt hij minder op harde weg, groeit de hoef ook minder snel. Verder ook geen last meer dat zijn hoeven gaan brokkelen en scheuren. Voor mij dus echt geen ijzers meer!


Tja, ik vind het wel fijn, ijzers. Ik heb liever niet dat ik m'n paardje op de straal loop. Scheve mond Als je 3 uur naar het bos gaat en je paard dan 3 uur op z'n straal loopt, lijkt me dat toch echt niet goed... En hij geeft echt niet zelf aan als hij er pijn van heeft, dan zou ie gewoon doorlopen... Scheve mond Ik ben in ieder geval blij met zijn ijzers. We hebben ooit overwogen (heel domme reden, ik raakte een ijzer kwijt met springen Tong uitsteken) om geen ijzers meer te doen maar uiteindelijk toch de ijzers gehouden. Ik vind het zelf ook wel zo fijn Haha!.

Nou ga ik geen offtopic berichten meer neerzetten, ik weet verder niet zoveel van hoefschoenen af en dat was de vraag Lachen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Tvko en 13 bezoekers