Keuring Sevenum.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Keuring Sevenum.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 10:19

Wie gaat er allemaal naar de keuring in Sevenum zaterdag 10 juli?
Wij geven er namelijk een show met onze friezen: caroussel en viertal!



Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 10:23

Suzanne vd schreef:
He dat is lekker dicht bij. Wat is het voor een keuring voor welk paarden ras, de Fries. Lijkt me leuk om te kijken is lekker dicht bij!


Keuring is als ik het goed begrepen heb voor verschillende rassen o.a. fjorden en newforest enzo. maar niet voor friezen.
Wij zijn er alleen voor de 'show' Bloos !

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 18:07

Suzanne vd schreef:
En weet je ook waar het in sevenum is? Geen idee waar ze dat daar in het dorp moeten houden.


Kronenberg.. ik heb zelf ook geen flauw idee, weet alleen dat wij over de middenpeelweg moeten en dan de afslag kronenberg moeten hebben en dat het daar ook al ergens moet zijn.
Schijnt heel groot te zijn en zal denk ik aangegeven staan.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 08:51

Saray schreef:
Wij gaan ook naar de keuring in Sevenum. Mijn vriend is daar de fotograaf, namens het welsh stamboek. Er worden dus ook Welsh pony's gekeurd. Als je een mooie foto wilt van jou en je paarden wilt?

groetjes Cindy


Hou ik me altijd aanbevolen!!
Overigens ik ben de nummer 5 in de carousselgroep en de nummer 3 van et viertal!!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 08:45

Suzanne vd schreef:
Ik kom kijken!! Zal wel pas rond een uur of 12.00 - 13.00 zijn maar ik kom! Hoe laat moet je rijden Inien?? ik zal het onthouden 5e carousselgroep en 3e viertal. Hoop dat ik het dan nog weet Lachen Weet je misschien hoe laat het begint en tot hoe laat?


Volgens mij moeten we de eerste keer rond half 2 rijden ofzow.
Wij moeten in ieder geval om 12:00 uur daar zijn.. om nog wat hand en spandiensten te verrichten.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 08:47

Suzanne vd schreef:
ik zal het onthouden 5e carousselgroep en 3e viertal. Hoop dat ik het dan nog weet Lachen


Oh.. als je et niet meer weet.. ik ben die met de mooiste fries Haha! Pling Schijnheilig *LOL* !

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 16:55

Hier een paar pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En Ninke Haha! Haha!
Afbeelding

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 23:34

Anke schreef:
Haha..volgens mij had ik dan toch Ninke goed herkend, die zo lekker groot is en hoog op de benen staat! Schijnheilig
Leuk zeg, het zag er trouwens goed uit! OK dan!


Ja.. hij heeft idd van die lange benen (in mijn profiel staan 2 fotootjes van Ninke als veulen.. daar had ie al van die lange stelten)!!

Dankje.. Pling Pling !!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 08:27

Anke schreef:
Enig, wat leuk dat je foto's van hem hebt als veulentje!
Ik vond Ramona altijd een hele mooie pony, jammer dat ze er nu niet meer is, maar ze is toch behoorlijk oud geworden!
(heb je Boy niet meer?, viel me op dat hij niet in je profiel staat)


Ja, die foto's heb ik van de fokker gekregen!
Ramona=Rowena Haha! ! Ze is 30 geworden, maar vind het nog altijd verschrikkelijk dat ik haar heb moeten laten inslapen!
Jawel, Boy heb ik nog, maar moet ff een leuke foto vinden en die zet ik dan in mijn profiel! Haha!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 09:00

Suzanne vd schreef:
Jij was toch degene met een bontje onder het zadel? Volgens mij was die van jou de braafste eruit of niet? Die andere bokte af en toe. Super paardje hoor!! Ik heb ook staan kijken én naar het 4 tal... in de regen. Wat zonde!! Jullie zullen volgens mij wel zeiknat zijn geworden of niet? Zag er wel mooi uit hoor!


Ja, klopt, ik was degene met een bontje onder het zadel (vind ik mooi.. Haha! )! Die van mij had van te voren al een sprintje getrokken *LOL* .. naaide er giga tussenuit op et voorterrein, maar dat doet ie wel es, dan vind ie het zo leuk.. ff z'n energie eruit rennen!
Maar in de ring is ie altijd erruuug gehoorzaam!!

Wat aardig van jou dat je hebt staan kijken, ook nog naar het viertal!!
We waren inderdaad zeikenat.. tot et ondergoed aan toe. Bloos!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 11:11

Suzanne vd schreef:
Dan had ik het toch goed gezien, we waren op het terrein wat aan het rond lopen en ik dacht hee daar gaan een paar friezen heen. Toen zag ik er idd een paar hard galopperen Lachen. Volgens mij kwam dat door een auto met trailer of zo?
Heb je het ook meegekregen dat ze op een gegeven moment omroepten dat de eigenaar van een auto met trailer zich naar zijn auto moet haasten omdat het paard erg onrustig is en mensen alleen benen boven de trailer uit zagen komen.


Ja.. dat heb ik idd half half meegekregen dat ze dat omriepen!!
Zal je paardje maar wezen!!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 11:15

Suzanne vd schreef:
Het paardje wat naast jou reed Jnien, ik vond het een beetje rare verhoudingen, vrij klein, korte nek etc. apparte bouw. volgens mij ook een pittig paardje of niet?
Had hij een rood strikje in zijn staart omdat hij slaat??


Heel spijtig om op te schrijven, maar et enige mooie aan dat paard vind ik dat ze mooi zwart is en blijft!!
Dat is een zure merrie eerste klas.. altijd met haar staart zwiepen, heeft ook al een aantal keren getrapt (vandaar dat ik niet heel dicht tegen haar aanreed op et laatst.. ik behoud graag wat afstand van haar)!!
Echt pittig kan ik haar niet noemen, wel echt ZUUR!
En ja, dat rode strikje is dat ze slaat!
Ik snap overigens ook niet waarom ik altijd naast haar moet rijden (komt meestal zo uit..), want qua verhoudingen klopt er niks van.
Ninke zo groot en zij zo klein.
'Normaal' moet ik altijd als laatste rijden met et viertal, omdat Ninke een van de grootste is, maar omdat die merrie slaat, moet zij achterop. Zo vond ik de hele verhouding van et viertal niet mooi. Drie van die relatief grote ruinen en achterop zo'n kleine 'stuitermerrie'!!

Maar jaa..........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers