Tinker? Jaja...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:50

Mariska_28"]
Dan moet de topicstarter anders even een foto laten zien van wat zij bedoeld.. En ik ben bedieuwd wat de rest van de mensen hier van bovenstaand paard vinden? Een volle Tinker? Of gewoon een halve draver? (wat het namelijk ook is...m.i.)
[/quote]

In de rasomschrijving van het NSvT staat ook dat dit type tinker een kruising met draver is. Ik vind het persoonlijk niks, en ik denk ook niet dat er veel vraag naar dat type zal komen.

[quote="Pellie schreef:
idd op marktplaats staat er nu ook eentje te koop, al doet men voor of het een wereldse tinker is en ook te koop staat voor een wereldse prijs €6700.- ofzo Ziek


€6800,- zelfs Scheve mond Zoveel bijzonders vind ik er niet aan, een zwarte tinker met behoorlijke stokmaat...... Clydesdale o.i.d. is het niet volgens mij, hij is wel vrij luxe gebouwd.

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:54

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel met je eens ben.
De andere 3 types van het NSvT zijn 'echt' tinkers, en hebben wel hele duidelijke overeenkomsten. Dit is compleet anders, echt een duidelijke kruising.
Er wordt natuurlijk vaak gezegd dat een tinker geen 'echt' ras is, omdat het uit zoveel verschillende rassen bestaat. Maar de tinkers lijken onderling wel heel erg op elkaar, ze hebben hele duidelijke overeenkomsten, hoewel de een luxer of zwaarder is dan de ander, kun je toch duidelijk zien dat het een 'soort' is. De 'scudder' wijkt daar heel erg van af.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:03

Allereerst, het is absoluut mijn bedoeling niet om een dicussie over de verschillende stamboeken op gang te brengen. Ik haalde het puur aan als voorbeeld.

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd of jullie (met name Pellie en Mariska), Jordy wel een echte tinker vinden. Jordy zou namelijk onder de grai vallen. Ik zie echter paarden met IMO veel minder 'tinkerkenmerken' goed gewaardeerd worden. Ook van bij het ICS opgenomen tinkers heb ik er wat gezien die zeker niet grover waren.

Op deze eerste foto lijkt het net of hij helemaal geen sokken heeft, maar die zijn hier dus nat Lachen
Afbeelding
2e foto is niet al te voordelig, maar hier zie je dat hij wel degelijk sokken heeft:
Afbeelding
Afbeelding

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:54

Pellie schreef:
Al vraag ik me af of hij dat zelf ook doet als je hem zo op de foto's zien showen. Haha!


Jordy is een tinker met een identiteitscrisis Haha!

De sokken vind ik toch wel echt bij een tinker horen, maar het moeten geen paarden worden die echt uit zowat alleen sok bestaan, zoals ze ze in de USA fokken, dat zijn net kermisattracties.... Scheve mond

Afbeelding
Afbeelding

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers