Wie kent Arabier Varina?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Wie kent Arabier Varina?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 17:10

Ik heb zelf een volle zus van dit paard en toevallig kwam ik dit paard tegen bij keuringsuitslagen. Ik ben erg benieuwd hoe ze eruit ziet, dus als je iets weet hoor ik het graag.

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:40

Varina (Vatican x KH Carina)

zeggen die ouders je iets?

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 22:56

Ja, inderdaad.

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 22:59

dat is het enige wat ik kon vinden, jammer genoeg geen foto's Haha!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 18:41

Kowloon1 schreef:
dat is het enige wat ik kon vinden, jammer genoeg geen foto's Haha!



Oke, toch bedankt voor je reactie.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:16

Ik denk dat je "onze" Varina wel bedoelt ! Wij hebben ( een ) Varina op stal staan namelijk, een arabieren merrie van ? 6/7 jaar. Ze is een koffievos. Ze is van de pensioneigenaar, dus zal even navragen of bovengenoemde haar ouders zijn !!
Ze heeft net een veulentje gekregen, bruin met zwarte manen en staart.
Ook een vorig veulen staat bij ons op stal : Amid, een ongeveer anderhalf a twee jaar oude ruin. (Staat ook ergens in keuringsuitslagen op internet ). Hij is ook bruin met zwarte manen en staart.
Vanavond laat ik het nog wel even weten.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 21:18

En heb je ook foto's? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe ze eruit ziet.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:08

Het is in ieder geval wel Varina, die jij dus bedoelt, KH staat voor Kaboutershoeve. Ze is van Mei 1998.
Ik heb zelf zo geen foto's, zal van het weekend eens vragen of iemand met een digi foto's kan maken en anders kan ik ze wel op de "ouderwetse' manier maken en opsturen , als je dat leuk vindt.
En je mag natuurlijk altijd langskomen om te kijken !!
Ik zag op je site dat je jouw paard ( zus van varina dus ) te koop hebt staan ? Waarom, en waarom ben je dan geinteresseerd in Varina ?
Is zomaar een vraag hoor, niet vervelend bedoeld, gewoon nieuwsgierigheid !!!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 10:52

Omegamedo schreef:
Het is in ieder geval wel Varina, die jij dus bedoelt, KH staat voor Kaboutershoeve. Ze is van Mei 1998.
Ik heb zelf zo geen foto's, zal van het weekend eens vragen of iemand met een digi foto's kan maken en anders kan ik ze wel op de "ouderwetse' manier maken en opsturen , als je dat leuk vindt.
En je mag natuurlijk altijd langskomen om te kijken !!
Ik zag op je site dat je jouw paard ( zus van varina dus ) te koop hebt staan ? Waarom, en waarom ben je dan geinteresseerd in Varina ?
Is zomaar een vraag hoor, niet vervelend bedoeld, gewoon nieuwsgierigheid !!!


Hoi,

De website is inmiddels al weer verouderd en moet nodig "up to date" worden gemaakt. Maar ze heeft inderdaad een tijdje te koop gestaan.Dat komt omdat mijn andere paard een hele tijd kreupel is geweest en ik wilde op een gegeven moment wel weer graag beginnen met rijden, en omdat ik niet wist oe lang het nog zou duren met die kreupelheid, heb ik toen een paard erbij gekocht. Dat was dus Orina. Op een gegeven moment kon ik toen ook weer op mijn andere paard rijden en toen werd het toch wel wat veel om 2 paarden te berijden. Vandaar dat ik toen heb besloten om Orina weer te verkopen. Ik kon er alleen niemand voor vinden, dus daarom is ze eigenlijk nooit verkocht en inmiddels heb ik haar al weer bijna 4 jaar. Ik ben dus erg benieuwd of Varina op haar lijkt en ik zou het wel leuk vinden om wat foto's van haar te zien. Dus als je foto's wilt maken, graag. Waar ze staat ze trouwens ergens?
En wordt er ook op gereden?

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:18

Varina lijkt niet echt op jouw Orina. Ze heeft geen wit op haar hoofd, ze is wel koffievos , net als Orina. Ze is nog niet ingereden. Ze is op stal gekomen toen ze zo'n maand of 7 drachtig was, en heeft nu een kleine maand een veulen. Bij de vorige eigenaren ( uit de omgeving van zaandam ) is er niet op haar gereden. De pensioneigenaar wil haar terzijnertijd wel laten inrijden. Ze is gekomen met Kristallina , een vos merrie. (Elton x Libanon Kristal ).
Ze staat in Wognum, dat ligt bij Hoorn, kop Noord-holland, en je bent altijd welkom !!
Op de foto's moet je even wachten , zodra ik wat heb, digitaal of "ouderwets" , laat ik het je weten, okee ?
Leuk dat je haar toch nog hebt !!!
(Waar woon je zelf ?).

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 18:56

Omegamedo schreef:
Varina lijkt niet echt op jouw Orina. Ze heeft geen wit op haar hoofd, ze is wel koffievos , net als Orina. Ze is nog niet ingereden. Ze is op stal gekomen toen ze zo'n maand of 7 drachtig was, en heeft nu een kleine maand een veulen. Bij de vorige eigenaren ( uit de omgeving van zaandam ) is er niet op haar gereden. De pensioneigenaar wil haar terzijnertijd wel laten inrijden. Ze is gekomen met Kristallina , een vos merrie. (Elton x Libanon Kristal ).
Ze staat in Wognum, dat ligt bij Hoorn, kop Noord-holland, en je bent altijd welkom !!
Op de foto's moet je even wachten , zodra ik wat heb, digitaal of "ouderwets" , laat ik het je weten, okee ?
Leuk dat je haar toch nog hebt !!!
(Waar woon je zelf ?).


Nou, wie weet, als ik eens in de buurt ben...
Ik woon zelf in ZW-Drenthe, dus dat ligt niet echt in de richting.
Er wonen wel kennissen van ons daar in de buurt, dus misschien kan ik het een keer combineren. Ik hoor het dan nog wel van de foto's.
Nog een vraag, hoe is ze van karakter, is het een lief paard? Orina nu wel, maar in het begin was ze best moeilijk.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:49

Bloos Ik heb niet echt een goede beschrijving gegeven van haar, ze heeft wel een witte aftekening op haar hoofd, een witte vlek , een soort ruitachtig model aflopend in een hele dunne witte lijn naar haar neus, met klein roze vlekje op haar neus. Verder geen aftekeningen , manen zijn ongeveer dezelfde kleur als haar vacht.

Jammer dat je zover weg woont.....maar die kennissen wonen wel hier in de buurt ? Zitten ze ook in de paarden ?
Zodra ik iets van foto's heb, hoor je het echt van me !!
Heeft jouw paard ook al eens een veulen gehad ? Varina in ieder geval twee, het veulen wat ze nu heeft, ging slecht met haar achterbeen, stond helemaal scheef. Ze heeft een week of drie een spalk gehad, die is er nu bijna een week af en ze loopt nu "aardig" . De eigenaar was eerst bang dat ze ingeslapen moest worden, maar we hebben nu goede hoop !! Tot zolang had hij het veulen geen naam gegeven, maar nu zit hij hard over een naam te denken.
Amid is een zoon van Varina , hij is anderhalf of twee jaar ofzoiets.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 21:48

Orina heeft een veulen gehad, bij haar vorige eigenaar. Een bruin merrieveulen. Onze kennissen hebben i.d.d. ook paarden, een paard hebben ze van ons gekocht, ook een Arabier. In de toekomst wil ik nog wel eens met Orina fokken.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:04

Waar wonen zij ??? Ik ben niet nieuwsgierig, maar geinteresseerd hoor !!
Varina is qua karakter wel lief maar ze heeft wel af en toe " het zenuwachtige " wat nog weleens typerend is voor arabieren. Ze is wel weer een stuk rustiger als Kristallina.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 18:23

In Barsingerhorn.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:08

Oh, dat is inderdaad niet ver weg, als je eens tijd hebt en je daarheengaat, kom dan ook bij ons langs !!! Leuk !!!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 16:37

Omegamedo schreef:
Oh, dat is inderdaad niet ver weg, als je eens tijd hebt en je daarheengaat, kom dan ook bij ons langs !!! Leuk !!!


Oke, dat zal ik doen! OK dan!
Heb je zelf trouwens ook een Arabier?

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:22

Nee, ik heb een dravermerrie van net 7 jaar, waar ik mee natural horsemanship doe. ze heeft een paar keer op de baan gelopen vroeger, en zelf heb ik haar nu bijna 2 en een half jaar.
Verder staan er nog wat andere pensionners van verschillende rassen en de rest is allemaal arabier.
We hebben een aantal volwassen merries, twee veulentjes van dit jaar en verder nog een hoop 3,2 en 1 jarigen, bij elkaar zo'n.....vijftien arabieren.

asja

Berichten: 91
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:05

heyyz,
carlijn(omegamedo) k heb de foto's gestuurd!!!dus ran( k weet niet hoe je heet:$) ze komen er aan hoor!!! als carlijn ze ffies snel doorstuurt!!!

asja

Berichten: 91
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:08

ohw jah...als je ook nog foto's van amid wilt, als het goed is het k daar ook nog een foto van anders maak k die wel !! *LOL*

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:10

Ik heb varina ook gezien! Toen ik bij omegamedo op bezoek was , echt een mooierd!!!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 22:39

asja schreef:
ohw jah...als je ook nog foto's van amid wilt, als het goed is het k daar ook nog een foto van anders maak k die wel !! *LOL*


Ja, is goed. Vind ik ook wel leuk.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:43

Ran, ik heb ze net gestuurd, naar het mailadres van je site. ( Hoop dat dat het goede adres is ). Haha!
Laat je even weten of je ze hebt gekregen ?? Lachen

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 08:23

hee wat leuk,
ik heb ook een Arabier met de afsamming Vatican x KH Carina!
allemaal familie dus! OK dan!
ik heb ook al contact gehad met Ran.. Haha!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 10:18

Omegamedo schreef:
Ran, ik heb ze net gestuurd, naar het mailadres van je site. ( Hoop dat dat het goede adres is ). Haha!
Laat je even weten of je ze hebt gekregen ?? Lachen


Nog niet
Mijn E-mail adres is: ranpeizel@hetnet.nl
Misschien lukt het zo.