keuring NMPRS

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

keuring NMPRS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 11:55

zou iemand met wat meer kunnen vertellen over het doen en laten bij de keuring van het NMPRS? Ik kan er op de site niets over vinden en ik zou het wel fijn vinden om te weten hoe je je ponytje moet toileteren, wat er precies in de ring gebeurt, etc.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:21

weet het ook niet mijn paardje word daar wel ingeschreven

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:22

Dat mag je helemaal zelf weten, lange manen, ingevlochten, you name it.
Ze houden van luxe pony´s dus zorg dat je paardje er zo fijn mogelijk uitziet, dus scheren is vaak slim, mits je paardje dan nog een dikke vacht heeft.
In de ring is gewoon opstellen, in 3 hoeksmodel stappen, 1 of 2 rondejs draven, (tot de jury genoeg zegt), weer opstellen en de ring verlaten of in een hoek wachten, ligt eraan wat de ringmeester zegt.
Op de merrie- en veulen keuring moet je zelf voorbrengen, op de hengstenkeuring mag het ook of door een monsterknecht.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 19:03

Och jeetje, dat maakt het des te moeilijker om te kiezen Nagelbijten / Gniffelen Ik vind lange loshangende manen het mooiste, maar met die punkstukken door verkeerd scheren is invlechten ook een optie.....nou ja. Wel grappig dat het gebruikelijk is om zelf voor te brengen

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:16

Dennis z'n manen had ik los, en hem wel geschoren(het had gesneeuwd toen, dus koud=geen korte vacht Haha!). Daar werd hij het luxt van. Ik zou iig ff baardje en voetjes scheren.


Ik heb hem voor laten brengen. Afgelopen jaren was dat nog verplicht, dit jaar mocht je kiezen.

Aan halster zijn geen eisen voor. Ik had een heel sjiek show hoofdstel uit Engeland.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 15:17

Oh ja, halster had ik nog helemaal niet over nagedacht Bloos! Ik denk dat ik maar eens een mooi leren halstertje voor haar zal kopen, ziet er wel blits uit Pling

Nou, spannend allemaal hoor! Ik ben benieuwd hoe die kleine van me het zal doen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 15:27

Meavey schreef:
dus scheren is vaak slim


Hoe lang voor de keuring kan ik haar het beste scheren? Ze is deze winter trouwens nog geschoren, moet ik het dan sowieso wel nog een keer doen?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:11

peeky schreef:
Hoe lang voor de keuring kan ik haar het beste scheren? Ze is deze winter trouwens nog geschoren, moet ik het dan sowieso wel nog een keer doen?



Als ze gewoon in zomervacht zit is scheren niet nodig.
Alleen oren, baardje en sokken scheren/knippen.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:19

Idd, net als Meavey zegt. Met een zomervacht is het niet nodig, een eigen zomervacht is mooier dan een geschoren vachtje. Mocht je toch besluiten te gaan scheren zou ik dit een dikke maand voor de keuring doen. Dan hebben ze de tijd om wat haar terug te krijgen omdat hun eigen kleur toch mooier is.
Oortjes, baardje en sokjes d'r af staat wel netjes. Dat maakt het net wat meer paard.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:07

Ik zou bij jou paardje wel een (flink) stuk achter de oren weg scheren, komt haar hals mooi uit. Wil je wel komen helpen, roep maar