steeds meer KWPN

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

steeds meer KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 20:31

steeds meer begin ik de KWPN'ers leuke paarden te vinden. veelzijdig en in allerlei maten maar ook soorten.
alleen weet ik er verder niet veel van, wij hebben een KWPN'er maar die is papierloos.

(ik weet trouwens niet of hier al een topic van is geweest maar heb niets kunnen vinden)

mijn vraag aan jullie, wat vinden jullie geweldig aan de KWPN'er, van welke hengst zouden jullie het liefst een nakomeling willen hebben, hoe groot willen jullie hem het lieft hebben, merrie of ruin en wat rijd je er het liefste mee?

ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen enzovoorts.
(ik krijg steeds meer kriebels in mijn buik als ik een KWPN'er zie)

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:54

Wij hebben een KPWNer, Shire en een Tinker en ik vind aan KPWNers leuk dat ze er in zoveel kleuren zijn en de meeste zijn hartstikke lief. Tong uitsteken

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:57

Ik heb een havel nakomeling, en ik vind hem heerlijk eigenwijs! kwpn'ers zijn gewoon leuk omdat ze zo ontzettend verschillend kunnen zijn! Ik rijd dressuur met hem, maar kwpn'ers kunnen van alles!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:07

Een papierloze KWPNer bestaat niet Knipoog
Het KWPN is een stamboek en geen ras, als je dus geen papier hebt staat hij dus niet in het stamboek en is het ook geen KWPNer.

Ik ben zelf overigens dolblij met mijn KWPNers,
in mijn profiel heb ik wat mooie plaatjes van ze staan.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:09

Ik rij western (en af en toe dressuur en springen) met mijn KWPN-er. Ze kan het allemaal Lachen Lenig genoeg, goed karakter. Het zijn gewoon goede meestal gezonde paarden Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:10

Anya schreef:
Ik rij western (en af en toe dressuur en springen) met mijn KWPN-er. Ze kan het allemaal Lachen Lenig genoeg, goed karakter. Het zijn gewoon goede meestal gezonde paarden Lachen


En ik heb ook een kwpn-jaarling zonder papier. Dat wil zeggen hij zou een papier kunnen krijgen, maar aangezien het dna-onderzoek erg duur is, doe ik dat niet en gaat hij papierloos door het leven.

Dat maakt hem niet minder KWPN hoor. Een Nederlander zonder paspoort is ook nog steeds een Nederlander Lachen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 23:06

Sjuimpje schreef:
Een papierloze KWPNer bestaat niet Knipoog
Het KWPN is een stamboek en geen ras, als je dus geen papier hebt staat hij dus niet in het stamboek en is het ook geen KWPNer.

Ik ben zelf overigens dolblij met mijn KWPNers,
in mijn profiel heb ik wat mooie plaatjes van ze staan.



okee ik snap het denk ik.
dus KWPN zelf is geen ras (vraag me af wat het dan wel is), dus stel ik wil voor ons paard papier hebben dan moet ik eerst de vader weten pas dan is het een KWPN?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:12

Ja dat klopt!
Ik weet wie de vader van Wizkid is, en wie de moeder is. Allebei de ouders zijn KWPN-ers. Ik kan alleen een blauw papier krijgen omdat de vader geen door de kwpn goedgekeurde dekhengst is. En ik moet bewijzen dat de ouders inderdaad de ouders zijn. Daar is DNA-onderzoek voor nodig....

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:19

Sjuimpje schreef:
Een papierloze KWPNer bestaat niet Knipoog
Het KWPN is een stamboek en geen ras, als je dus geen papier hebt staat hij dus niet in het stamboek en is het ook geen KWPNer.



Beetje erg kort door de bocht

Ik vind de KWPNer niet zo geweldig trouwens

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 23:22

Anya schreef:
Ja dat klopt!
Ik weet wie de vader van Wizkid is, en wie de moeder is. Allebei de ouders zijn KWPN-ers. Ik kan alleen een blauw papier krijgen omdat de vader geen door de kwpn goedgekeurde dekhengst is. En ik moet bewijzen dat de ouders inderdaad de ouders zijn. Daar is DNA-onderzoek voor nodig....



wat is een blauw papier als ik vragen mag.

ach ja je moet ze leuk vinden, ik keek er eigenlijk niet zo naar. maar nu in een keer ik weet niet waarom, vind ik een KWPN'er geweldig!!!:D

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:24

Cow_horse schreef:
ach ja je moet ze leuk vinden, ik keek er eigenlijk niet zo naar. maar nu in een keer ik weet niet waarom, vind ik een KWPN'er geweldig!!!:D


Rustig blijven en afwachten, gaat vast weer over

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 23:29

Haha! dat hoop ik eigenlijk niet Lachen

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:51

ze zijn er in alle soorten en maten ( nou ja bijna dan), en tonen wat mij betreft heel mooi in bijvoorbeeld de sport. ik zie persoonlijk liever een kwpn-er in de dressuur dan bijvoorbeeld een fjord ofzo. die kunnen het ook, maar staat minder vind ik. daarbij zijn ze super-veelzijdig.

mijn beest is een Elcaro (v. Zeoliet) echt een karakterpaard maar als ie je vertrouwd doet ie nagenoeg alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:53

Sjuimpje schreef:
Een papierloze KWPNer bestaat niet Knipoog
Het KWPN is een stamboek en geen ras, als je dus geen papier hebt staat hij dus niet in het stamboek en is het ook geen KWPNer.

Ik ben zelf overigens dolblij met mijn KWPNers,
in mijn profiel heb ik wat mooie plaatjes van ze staan.

Officieel bestaan ze niet, maar onofficieel wel Haha!

HEt kan zijn dat je een paard hebt wat qua type een KWPNer is, en wat ook een brandmerk van het kwpn heeft. Maar sommige kwpners raken hun papieren weleens kwijt Schijnheilig


Maar ik ben blij met mijn Gribald en Jetset. Mijn Royal Dance is maar half kwpn Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 10:58

ach ja papieren is niet belangrijk vind ik. Lachen
het gaat mij er meer om dat het paard lief is en betrouwbaar.

maar daar had ik eigenlijk ook wel een vraag over, ik hoorde zoiets dat nakomelingen van Flemmingh (?) (en een schimmelhengst waar ik de naam van kwijt ben) rare karaktereigenschappen hebben.. wordt dit nu echt overgedragen aan de nakomelingen?

(was even moeilijk uit te leggen of te omschrijven, maar ik hoop dat het gesnapt wordt) ben hier namelijk erg benieuwd naar.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 15:13

ehm niemand? Lachen

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:56

ik heb er een van flemmingh en het is een schat van een 2 jarige hengst
verder rij ik een merrie uit de bekende utopia stam moeders kant vader faram (v. Aram)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 16:28

ik heb wel een keer een verzorg veulen gehad die was ook van flemmingh. onwijs lief beestje.

de schimmelhengst die ik bedoelde heette volgens mij Gregor (kan dat)

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:36

Super paarden die KWPN'ers me buurmeisje heeft en niet 1 geen 2 en ook geen 3 maar wel 4 bonte kwpn'ers ik in het weeken d elke dag braaf mee wat er he Haha!

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:37

Ze heeft een merrie v.samber en heeft nu een veulentje van 2/3 jaar v. Gribaldi OK dan!

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:22

nou ik heb dus een 11 lentes jonge ruin v. Ekstein mv. Obrecht... het is gewoon een oud en degelijk ras.. altijd fijn met inschrijven enzo.. paspoorten enzo

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:10

Ik heb er zelfs 2 Haha!
Alletwee schatten van beesten, rijden superfijn, de ene wat serieuser, de andere wat losbolliger, maar allebei een gouden karakter en fijne gangen, vooral Prima vind ik ondanks haar grote (1.65) heel fijn zitten. Meestal rij ik niet graag op grotere Kwpn'ers, ik heb liever een kleiner paardje als Evita van 1.60. Van welke hengst zou ik niet weten, ik ben daar écht niet in thuis Haha! .
En ik trouwens algemeen liefst merries. Lekker eigenwijs en wisselend humeur Tong uitsteken

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 20:58

vandaag was ik dan op de springwedstrijd in rotterdam, en eigenlijk daardoor ben ik nog meer into KWPN geworden WOW wat een gewelldige beesten.

ben nog steeds benieuwd naar de hengsten **bloos**

van die merries katleen daar ben ik het mee eens, maar als ik dan onze 3 merries vergelijk met onze ruin, is er 1tje eenhele grote aanstelster, de andere die wilt zich aanstellen ofzo en de andere merrie is al oud maar heeft af en toe nog wel leuke kuren maar is wel de liefste merrie.

snoopy_love

Berichten: 301
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: 't Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:40

Afbeelding

En wat vinden jullie van mijn KWPNer.
Siranda een merrie van ong. 1.60
Tis alleen een beetje een schijtluis Tong uitsteken
Ze vind namelijk alles eng maar het is echt een schatje hoor. Lovers
reacties graag Haha!

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:06

kan je het zijn dat je een kwpn paard hebt met papieren maar nou kan ik geen brandmer vinden ze is al 11 en is kafux goudsmit