raar ras??????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyke

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Lanaken

raar ras??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:52

hier zien jullie dadelijk een foto van beauty mijn veulen (hengst van acht maanden)
hij is namelijk een kruis fries*new forest (hengst was uitgebroken; dus klein ongelukje maar wel heel mooi Bloos! Bloos Cheese!

maar nu is mijn vraag of er misschien nog iemand zo een beestje in de aard weet? en of ik met hem keuringen kan gaan doen of hoe ik aan papieren ga geraken????????????

Afbeelding


rara wie kan ons helpen?

beauty&wendy Lovers Ach gut

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:48

Hm...geen idee, het word (en is ) vast wel een mooi dapper paardje waar je veel mee kunt doen!
Maar... wat is dat voor paard op de achtergrond?
Het lijkt net alsof die hals veel te groot is! Het kan ook aan mij liggen hoor of aan de foto. Mar het ziet er een klein béétje vaag uit.
Of is het een veulentje Lachen

beautyke

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 23:00

dat is een lang verhaal Lachen
ja hij is ook een veulentje hij wordt deze maand een jaar maar we hebben geen idee wat hij juist kan zijn
we hebben hem weg gekocht bij een handelaar (waar ie echt slecht verzorgd werd) en nu is ie eindelijk een beetje terug bij en hij is het beste vriendje van beauty OK dan!
wat ook maar goed is want beauty moest wegens omstandigheden op drie maanden al van de moeder af en toen hij alleen stond leek hij meer op een mens dan op een paard Huilen (wat manieren betreft)
misschien kan iemand mij van bonito (met zijn lange hals zeggen wat voor ras het is? (ik vermoed iets fjord of haflinger achtig met een gewone pony maar ik heb er echt geen idee van Verward Bloos! (schaam schaaam)

Afbeelding

Afbeelding

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:16

Ik weet niet hoe je papieren aan kan vragen...
Van die Bonito denk ik dat het inderdaad een Fjord x Rijpaard is, maar wat voor rijpaard? Ik denk dat je er nooit achter zal komen!

beautyke

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 10:47

die handelaar zei mij dat hij een kruising was met een d-pony maar wat voor ras?????????(dat zal altijd een raadsel blijven)
hij is wel al ontzettend sterk en daarom ben ik eraan aan het denken om hem volgend jaar voor een klein koetsje in te spannen kan hij toch al ergens naar toe met die kracht hé Lachen

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:17

Denk toch niet dat je papieren bij je paardje kan krijgen, omdat het simpelweg een kruising is. Wel een héle leuke trwns!! En wat het andere paardje betreft, kan best wat fjordenbloed inzitten, dan zou alleen die nek bij de andere kant wegkomen! Ik ken wel een paar FjordxFries kruisingen, die hebben ook allemaal ongeveer deze kleur. Kan op de foto niet zien of hij ook redelijk grof gebouwd is anders zou dat best nog wel eens kunnen..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:32

Europees stamboek zal denk ik wel kunnen

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:21

wat een leuk beestje zeg!! egt een schatje en nog een beauty ook vind ik.
bij de new forest pony stamboek kan ie misschine ook nog opgenomen worden. www.newforestpony.nl

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:22

stef schreef:
Europees stamboek zal denk ik wel kunnen

ja daar kan je terecht, volgens zeggen kan je geloof ik ook terecht bij het NRPS maar dan moet in iedergeval 1 ouder papieren hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:25

Ik denk niet dat er veel kruisingen New Forest x Fries zijn. Waarom wil je nog zo'n paardje? Het is een leuk ding, maar ik vrees idd dat je geen papieren bij het paard krijgt (van het Europees Stamboek heb ik iig nog nooit wat gehoord)

Lancelot

Berichten: 85
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:02

ik heb er geen idee van.
vind hem wel iets friesachtig!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:01

beautyke schreef:
dat is een lang verhaal Lachen
ja hij is ook een veulentje hij wordt deze maand een jaar maar we hebben geen idee wat hij juist kan zijn
we hebben hem weg gekocht bij een handelaar (waar ie echt slecht verzorgd werd) en nu is ie eindelijk een beetje terug bij en hij is het beste vriendje van beauty OK dan!
wat ook maar goed is want beauty moest wegens omstandigheden op drie maanden al van de moeder af en toen hij alleen stond leek hij meer op een mens dan op een paard Huilen (wat manieren betreft)
misschien kan iemand mij van bonito (met zijn lange hals zeggen wat voor ras het is? (ik vermoed iets fjord of haflinger achtig met een gewone pony maar ik heb er echt geen idee van Verward Bloos! (schaam schaaam)

Afbeelding

Afbeelding

Hm...ik denk dat er ook iets van fjord in zit. Maar wel een heel leuk beestje!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:03

beautyke schreef:
die handelaar zei mij dat hij een kruising was met een d-pony maar wat voor ras?????????(dat zal altijd een raadsel blijven)
hij is wel al ontzettend sterk en daarom ben ik eraan aan het denken om hem volgend jaar voor een klein koetsje in te spannen kan hij toch al ergens naar toe met die kracht hé Lachen


Volgend jaar al!?
Je schreef dattie pas een jaar is geworden, je moet ze op 2 jarige leeftijd toch niet al laten trekken!? Verward

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:02

In het friese stamboek zal die denk ik niet worden aangenomen in de hulplijn, je zou het bij het new forest kunnen proberen daar ken ik het regelement niet van.. Vind hem wel kicke.. leuk uit gepakt dat ongelukje :p

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:48

Bij het europees stamboek (bestaat wel degelijk, is voor allerlei rassen en kruisingen) of anders 'slechts' een blanco-paspoort bij een willekeurig stamboek Lachen Ik weet niet wat voor papieren je precies bedoelt?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:51

Marloez schreef:
Volgend jaar al!?
Je schreef dattie pas een jaar is geworden, je moet ze op 2 jarige leeftijd toch niet al laten trekken!? Verward

vraag ik me ook af Verward
maar hij lijkt me idd een fjord x rijpaard, misschien newforest maar ik zou t niet weten

Stal_Fiore

Berichten: 9348
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:49

New Forest Stamboek kan je ook geen papieren krijgen voor het prachtige beestje...

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 14:52

Apart paardje hoor!Nu vind ik dat je als ze zo jong zijn toch nooit echt een ras er in kunt zien!Pas op met te vroeg je paard inspannen.Wij doen het bij onze dravers wel zo vroeg maar die zijn dan ook vroegrijp gefokt!Zoals ik hem nu zie zitten er juist laat rijpe rassen in!Het zou zonde zijn als je hem nu al 'sloopt' !

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 16:35

Ze zien er allebei apart uit maar wel heel grappig.
Maar ik zou niet weten wat voor een ras dat zou kunnen zijn....

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:52

ik heb daar echt geen idee van (stamboek) maar ik wou gewoon eventjes zeggen dat je prachtige veulens hebt!!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:17

Het zal nooit een "ras" worden, een kruising is geen ras, maar gewoon een kruising.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:56

Kruissing tussen 2 rassen noem je bastaard...
(tenminste bij honden Haha! )

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:37

Marloez schreef:
Kruissing tussen 2 rassen noem je bastaard...
(tenminste bij honden Haha! )


Of Vuilnisbak....

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:17

nee vuilnis bak is weer dat het geen kruising is tussen 2 rassen, dat het echt een mengelmoes is.

o wat ben ik slim

ahum Haha!

beautyke

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 23:04

dank jullie wel voor jullie reacties Lachen
ja kweet het wel ze hebben geen papieren enzo maar toch zijn het schatjes ook al hebben ze geen naamkaartje op
voor de zwarte is er al een nieuwe naam : New-forest

Haha! Knipoog
o ja hier is ook een foto van mijn nieuwe twee jarige waar ik heel erg trots op ben is een welsh gekruist met arabier (ook weer een kruising OK dan! *LOL* )

Afbeelding
Afbeelding